Μια ορφανή έφηβη μετανάστρια στον Καναδά, η Αντιγόνη, άριστη μαθήτρια και πρότυπο πολίτη, βοηθά τον αδερφό της να δραπετεύσει από τη φυλακή, όταν αστυνομικοί σκοτώνουν εν ψυχρώ τον άλλο αδερφό τους και συλλαμβάνουν τον ίδιο. Καθώς ορθώνει το ανάστημά της απέναντι στην αστυνομία, τη δικαιοσύνη και το σωφρονιστικό σύστημα, κερδίζει την υποστήριξη των συνομηλίκων της, οι οποίοι κινητοποιούνται στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, σαν ένας σύγχρονος χορός της αρχαίας τραγωδίας. Η ταινία, που κέρδισε τα βραβεία καλύτερης ταινίας και σκηνοθεσίας στα Κρατικά βραβεία του Καναδά, εξασφάλισε στην Ελλάδα διανομή από το Νεανικό Πλάνο. Η «Αντιγόνη», κέρδισε μικρούς και μεγάλους συγκεντρώνοντας επίσης τα βραβεία των κριτικών επιτροπών των παιδιών (ηλικίας 13 +) και της ΟΚΛΕ.
Το βραβείο καλύτερης σκηνοθεσίας κέρδισαν Οι μικροί λύκοι του Samuel Kishi Leopo από τα Μεξικό, άλλη μια ταινία-γροθιά στο στομάχι, που αποδομεί το αμερικανικό όνειρο, υπό το πρίσμα δύο μκρών παιδιών: Δυο αδερφάκια, ο Max και ο Leo, έχουν μόλις περάσει, μαζί με τη μητέρα τους Lucia, τα σύνορα από το Μεξικό προς τις ΗΠΑ, σε αναζήτηση μιας καλύτερης ζωής. Τις άπειρες ώρες που, ολομόναχα, και κλεισμένα σε ένα άθλιο δωμάτιο, περιμένουν τη μαμά τους να επιστρέψει απ’ τη δουλειά, ονειρεύονται την υπόσχεση της ότι θα πάνε στη Ντίσνεϊλαντ: τη δική τους Γη της Επαγγελίας… Ο σκηνοθέτης Samuel Kishi Leopo «χτίζει» πάνω στις εμπειρίες της δικής του παιδικής ηλικίας και αφηγείται μια ιστορία μετανάστευσης εκρηκτικά επίκαιρη. Η ταινία απέσπασε το βραβείο Generation Kplus στην τελευταία Μπερλινάλε. Οι «Μικροί λύκοι» απέσπασαν επίσης το Ειδικό Βραβείο της Βουλής των Ελλήνων «Ανθρώπινες Αξίες»
Η ταινία Ο δικός μας χρόνος (Veronica Spedicati) από την Ιταλία για την σχέση ενός μικρού κοριτσιού και του πατέρα της που μοιάζει αγεφύρωτη, κέρδισε το βραβείο καλύτερης ταινίας μικρού μήκους μυθοπλασίας, ενώ καλύτερη ταινία ντοκιμαντέρ μεγάλου μήκους αναδείχτηκε Το μαργαριτάρι της ερήμου (Pushpendra Singh, Ινδία-Ν.Κορέα), μία ταινία που κοιτάζει μέσα από τα μάτια ενός 12χρονου το οικουμενικό ζήτημα της αβέβαιης συνύπαρξης παραδοσιακής και σύγχρονης κουλτούρας.
ΜΗΝ ΧΑΣΕΙΣ!
Τα βραβεία καλύτερης παιδικής ερμηνείας απέσπασαν: ο Nikolas Kisker για τον ρόλο του Daniel στην ταινία Daniel ’16 του Δημήτρη Κουτσιαμπασιάκου, μια σημαντική ελληνική ταινία που απέσπασε και το Βραβείο “#ThisisEU – Ευρωπαϊκές αξίες” της Αντιπροσωπείας της Ευρωπαϊκής Επιτροπής στην Ελλάδα, και η Riva Krymalowski για το ρόλο της Anna στο Όταν ο Χίτλερ σκότωσε το ροζ κουνέλι (Caroline Link, Γερμανια-Ελβετία). Η ταινία της βραβευμένης με ‘Οσκαρ σκηνοθέτριας, που αγκαλιάστηκε από το ελληνικό κοινό, απέσπασε και το Βραβείο για μεγάλου μήκους ταινία της Ευρωπαϊκής Ένωσης Παιδικού Κινηματογράφου (ECFA).
Η Νοva, κορυφαίος πάροχος συνδυαστικών υπηρεσιών οικιακής ψυχαγωγίας και επικοινωνίας στην Ελλάδα, ήταν ο πάροχος της βραβευμένης ταινίας “When Hitler Stole Pink Rabbit” που έκανε πρόσφατα την τηλεοπτική πρεμιέρα της στα κανάλια Novacinema και είναι διαθέσιμη στους συνδρομητές της Nova και μέσω της υπηρεσίας Nova On Demand. Ευχαριστούμε τη Nova για την παραχώρηση της ταινίας.
Όλα τα βραβεία θα βρείτε εδώ.
ΑΥΛΑΙΑ
Λίγο αργότερα έπεσε η αυλαία του Φεστιβάλ, σε μια μικρή διαδικτυακή εκδήλωση που παρουσίασε ένα παλιό «Ζιζάνιο», η ταλαντούχα ηθοποιός Νάνσυ Μπούκλη.
Το φετινό φεστιβάλ Ολυμπίας, που για πρώτη φορά στην ιστορία του διεξήχθη διαδικτυακά, ξεπέρασε κάθε προσδοκία με sold-out προβολές, όχι μόνο στις μεγάλου και μικρού μήκους ταινίες των διαγωνιστικών του προγραμμάτων αλλά και σε αφιερώματα όπως αυτό στον σπουδαίο Τζιάνι Ροντάρι. Λόγω της αυξημένης ζήτησης, και των επιπλέον θεάσεων που κατάφεραν να εξασφαλίσουν οι συντελεστές από τους παραγωγούς των ταινιών, οι προβολές θα συνεχιστούν και σήμερα έως τα μεσάνυχτα στο online.olympiafilmfestival.gr. Ταυτόχρονα, συνεχίζονται πολλά από τα εργαστήρια του Φεστιβάλ, που απλώνει τη δράση του όλον τον χρόνο.
Η μεγάλη απήχηση του φεστιβάλ σε όλη τη χώρα απέδειξε την μεγάλη δίψα του κόσμου για τον παιδικό και εφηβικό κινηματογράφο, κι έδωσε ιδέες και για μελλοντική εξακτίνωσή του, ακόμα και όταν θα επανέλθει με το καλό στο φυσικό του χώρο: τις αίθουσες του Πύργου και της Αμαλιάδας.
Στην εκδήλωση, χαιρετισμό απηύθυνε η μουσειοπαιδαγωγός και συντονίστρια των κριτικών επιτροπών Ειρήνη Δελιδάκη και ο εκπαιδευτής Νίκος Σταμπουλόπουλος.
Το Φεστιβάλ έκλεισε παραδοσιακά ο καλλιτεχνικός διευθυντής και ψυχή του φεστιβάλ Δημήτρης Σπύρου.
«Παρά την online διεξαγωγή του φετινού φεστιβάλ στην εικονική μας αίθουσα, εισπράξαμε την μεγάλη αγάπη του κόσμου, μέσα από θερμά μηνύματα και προτάσεις βελτίωσης. Το Φεστιβάλ έδειξε πως είναι ένας ζωντανός οργανισμός ακόμα και όταν γίνεται online, και φέτος το κοινό μας το συναντήσαμε μέσα από τις 350.000 επισκέψεις στις σελίδες μας, και τις 42.000 κρατήσεις ταινιών που γίνανε μέχρι στιγμής-και συνεχίζουμε μέχρι και τα μεσάνυχτα της Κυριακής. Η φυσική διεξαγωγή είναι πολύ σημαντική όμως αξιολογήσαμε πολλά πράγματα από αυτήν την online διαδικασία και θα κρατήσουμε κάποια στοιχεία. Ο μεγάλος μας στόχος είναι η μετεγκατάσταση του Φεστιβάλ στο νέο του χώρο στις αποθήκες του Αυτόνομου Σταφιδικού Οργανισμού (ΑΣΟ), στην καρδιά του Πύργου που θα στεγάσει όχι μόνο το Φεστιβάλ αλλά και το Κέντρο Ευρωπαϊκής Οπτικοακουστικής Δημιουργίας. Είναι ένα στοίχημα για ολόκληρη την τοπική κοινωνία που έχει κατανοήσει την αναγκαιότητα αυτή. Γιατί ο χώρος αυτός θα αγκαλιάσει κάθε είδους πρωτοβουλία των τοπικών δυνάμεων για τον σύγχρονο πολιτισμό, αποτελώντας ένα βήμα έκφρασης για τους νέους και τη δημιουργική τους φαντασία, και θα βοηθήσει σημαντικά την ανάπτυξη της περιοχής.
Συνεργαζόμαστε στενά με την Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας για τον σκοπό αυτό. Και το όραμά μας συμμερίζονται όλοι οι δήμαρχοι, πολίτες και φορείς της περιοχής, σε μια σπάνια σύμπνοια. Το ΥΠΠΟΑ, η υπουργός πολιτισμού Λίνα Μενδώνη και ο γενικός γραμματέας σύγχρονου πολιτισμού Νικόλας Γιατρομανωλάκης προσωπικά, αγκαλιάζουν με ενθουσιασμό τη δουλειά του Φεστιβάλ προς αυτήν την κατεύθυνση. Υποσχόμαστε ως φεστιβάλ, να κάνουμε το καλύτερο, όταν δημιουργηθεί ο χώρος αυτός, ώστε να προσελκύσουμε το διεθνές ενδιαφέρον.
Ήδη τα στελέχη του Φεστιβάλ αλλά και συνεργάτες του, εργαζόμεθα μεθοδικά και επίμονα στην παραγωγή περιεχομένου, έτσι ώστε όταν δημιουργηθεί ο χώρος να μπορεί να λειτουργήσει αμέσως με καινοτόμα προγράμματα που να μπορούν να προσελκύουν όχι μόνο κόσμο από όλη την Ελλάδα αλλά και από όλες τις χώρες της Ευρώπης και του υπόλοιπου κόσμου».