H νέα κινηματογραφική εβδομάδα 22/8 – 28/8 μας επιφυλάσσει την νέα ταινία του απολαυστικού Κουέντιν Ταραντίνο. Με ένα all star καστ (Leonardo DiCaprio, Brad Pitt, Margot Robbie), η ταινία «Κάποτε… στο Χόλιγουντ» αποτελεί μια μυθική ερωτική επιστολή στον κινηματογράφο και την τηλεόραση του τέλους της δεκαετίας του ’60 και μας βυθίζει στην εκρηκτική ομορφιά του Λος Άντζελες της εποχής. Ο εκκεντρικός Γούντι Άλεν, μας συστήνει ξανά την αγαπημένη του Νέα Υόρκη μέσα από την ταινία «Μία βροχερή μέρα στη Νέα Υόρκη». Ο Άρι Άστερ επιστρέφει μετά το έργο που τον σύστησε στο κοινό, την επιβλητική Διαδοχή, με την ταινία «Το Μεσοκαλόκαιρο», ένα τρομαχτικό παραισθησιογόνο παραμύθι, όπου ένας κόσμος σκότους απλώνεται κάτω από το υπέρλαμπρο φως της ημέρας


Κάποτε… στο Χόλιγουντ

Σκηνοθεσία: Κουέντιν Ταραντίνο

Στο Λος Άντζελες του1969 τα πάντα είναι ρευστά και όλα αλλάζουν. Ο τηλεοπτικός αστέρας Rick Dalton (Leonardo DiCaprio) και ο για πολλά χρόνια κασκαντέρ του Cliff Booth (Brad Pitt) κινούνται στη νέα βιομηχανία του θεάματος, την οποία με δυσκολία αναγνωρίζουν πια. ε πρωταγωνιστικό δίδυμο δύο από τους καλύτερους ηθοποιούς της γενιάς τους, τον Leonardo DiCaprio και τον Brad Pitt, η ταινία είναι ένας φόρος τιμής στις τελευταίες στιγμές της χρυσής εποχής του Χόλιγουντ, ένα αριστοτεχνικό κολάζ με κινηματογραφικές και τηλεοπτικές αναφορές, όπως μόνο ο συγκεκριμένος -ασύλληπτα διαβασμένος- δημιουργός ξέρει να υπογράφει.

Μία βροχερή μέρα στη Νέα Υόρκη

Σκηνοθεσία: Γούντι Άλεν

Ο Γκάτσμπι (Τιμοτέ Σαλαμέ) και η Άσλεϊ (Ελ Φάνινγκ) ετοιμάζονται να περάσουν ένα ρομαντικό σαββατοκύριακο στη Νέα Υόρκη, όμως τα σχέδιά τους θα ανατραπούν όταν η Άσλεϊ αναλαμβάνει να πάρει συνέντευξη από τον σκηνοθέτη Ρόλαντ Πόλαρντ (Λιβ Σράιμπερ). Οι δυο τους αναγκάζονται να πάρουν διαφορετικούς δρόμους και ο καθένας γνωρίζει καινούργια πρόσωπα και ζει απίστευτες περιπέτειες. Κι όλα αυτά ενώ η ηλιοφάνεια δίνει τη θέση της στις ψιχάλες της βροχής! Η νέα ταινία του Γούντι Άλεν είναι μια υπέροχη ρομαντική κωμωδία με ένα καστ πολλών αστέρων.

Το Μεσοκαλόκαιρο

Σκηνοθεσία: Άρι Άστερ

Η Ντάνι (Φλόρενς Πιού) και ο Κρίστιαν (Τζάκ Ρέινορ) είναι ένα νεαρό ζευγάρι από την Αμερική, του οποίου η σχέση είναι υπό διάλυση. Όμως, μετά από μία οικογενειακή τραγωδία που ταράζει την Ντάνι, το πένθος τους φέρνει πάλι κοντά και η Ντάνι αυτοπροσκαλείται σε ένα ταξίδι του Ντάνι με τους φίλους του σε ένα μοναδικό στο είδος του φεστιβάλ που λαμβάνει χώρα το μεσοκαλόκαιρο σε ένα απομονωμένο σουηδικό χωριό. Αυτό που ξεκινάει σαν μία ανέμελη καλοκαιρινή περιπέτεια σε ένα ηλιόλουστο καταφύγιο, παίρνει νοσηρή τροπή, όταν οι κάτοικοι του χωριού προσκαλούν τους καλεσμένους να συμμετέχουν σε εορτασμούς που μεταμορφώνουν αυτόν τον παράδεισο σε ένα όλο και πιο ανησυχητικό και ενοχλητικό μέρος.

Φθινοπωρινή Σονάτα

Σκηνοθεσία: Ίνγκμαρ Μπέργκμαν

Η Σαρλότ, μια πιανίστρια διεθνούς φήμης συναντά έπειτα από επτά χρόνια την κόρη της Εύα (η οποία ζει με τον πάστορα σύζυγό της Βίκτωρα), αναζητώντας επιβεβαίωση και συναισθηματική κάλυψη από το ταπεινωμένο κορίτσι. Η συνάντηση μάνας και κόρης εξελίσσεται σε μια τρομερή σύγκρουση, μέσα από μια σειρά εξομολογήσεων που ξεχειλίζουν ταυτόχρονα από αγάπη και μίσος. Δύο χαρακτήρες, μάνα και κόρη, που είναι δύο κόσμοι εκ διαμέτρου αντίθετοι… Η κόρη της οποίας είναι εύκολο να αγαπήσει και δύσκολο να αγαπηθεί και η μάνα της οποίας είναι εύκολο να αγαπηθεί και δύσκολο να αγαπήσει. Αφού τα ψέματα και οι ωραιοποιήσεις εξαφανιστούν, οι αλήθειες θα εμφανιστούν και θα πληγώσουν όλους τους εμπλεκομένους ανεπανόρθωτα. Όλοι θύτες και θύματα της μοιραίας απόφασης που συνωμοτικά πήραν: να ζήσουν μια ζωή γεμάτη υπεκφυγές, φόβο και υπέρμετρο εγωισμό.

Ο τρίτος άνθρωπος

Σκηνοθεσία: Κάρολ Ριντ

Στην κατεστραμμένη μεταπολεμική Βιέννη, ένας Αμερικάνος συγγραφέας αναζητάει τον φίλο του και πληροφορείται ότι είναι νεκρός. Ερωτεύεται μια πανέμορφη ξένη, μπλέκει στην δίνη συνωμοσιών και ξαναβρίσκει τον φίλο του ζωντανό και κυνικό μέχρι το μεδούλι. Οι εικόνες της βομβαρδισμένης Βιέννης, η πείνα, η ανέχεια, η μαύρη αγορα, ο ανταγωνισμός των υπερδυνάμεων, η ευρηματική φωτογράφιση από διάφορες γωνίες, αλλά και οι απίθανες σκηνές στην περιστροφική ρόδα και στους υπονόμους της Βιέννης, δημιουργούν μία μία μοναδική κινηματογραφική εμπειρία.

Ο Διαβολάκος

Σκηνοθεσία: Ρομπέρτο Μπενίνι

Η ήρεμη ζωή του Πάτερ Μορίς (Walter Matthau) διαταράσσεται όταν τον καλούν να εξορκίσει ένα δαιμόνιο που έχει καταλάβει μια γυναίκα. Το δαιμόνιο (Roberto Benigni), ένα ναρκισσιστικό, σκανταλιάρικο μα στην πραγματικότητα αφελές διαβολάκι, εξέρχεται μεν αλλά προκειμένου να ζήσει τις χαρές της γήινης ζωής, ακολουθεί παντού τον άμοιρο Μορίς. Δανείζεται το όνομα Τζουντίντα και περιφέρεται ασυγκράτητο στους δρόμους, προκαλώντας αμέτρητες γκάφες.

Οι δώδεκα καρέκλες

Σκηνοθεσία: Τόμας Γκουτιέρεζ Αλέα

Η χώρα περνάει στα χέρια σοσιαλιστών επαναστατών. Μια πλούσια γυναίκα δεν αντέχει να δώσει όλο τον πλούτο και τα υπάρχοντα της στη νέα κυβέρνηση. Κρύβει, λοιπόν, όλα τα πολύτιμα κοσμήματα της, σε δώδεκα καρέκλες, από μία τραπεζαρία. Μέτα το θάνατο της, ο γαμπρός της (Ιππόλυτος) , ανακαλύπτει τι είχε κάνει η πεθερά του. Οι καρέκλες όμως έχουν «εθνικοποιηθεί» και ανήκουν σε δώδεκα διαφορετικούς ανθρώπους. Μαζί με έναν παπά και τον πρώην υπηρέτη του, ο Ιππόλυτος αρχίζει μια τρελή κούρσα για να βρει τις καρέκλες και να πάρει ότι νομίζει, πως δικαιωματικά του ανήκει.