Στο εικαστικό της έργο η Θάλεια Βασιλείου πραγματεύεται οικείες θεματικές, όσο και αφηρημένες συνθέσεις μέσα από μια διαδικασία πειραματισμού και αυτοσχεδιασμού με τα υλικά της. Μέσα από την τεχνική και τις δυνατότητες της μονοτυπίας η καλλιτέχνιδα διερευνά το απροσδόκητο αποτέλεσμα και το τυχαίο που ενυπάρχει στην εκτύπωση και εν γένει στην ίδια την τέχνη της χαρακτικής. Στις συνθέσεις της εντοπίζονται στοιχεία που ακροβατούν ανάμεσα στο πραγματικό και το υπερρεαλιστικό, το όνειρο, το θραύσμα και τη μνήμη, και αντικατοπτρίζουν μια σχεδόν υπαρξιακή αναζήτηση.
Ο Μιχάλης Αρφαράς συστήνει την εικαστικό ως μια “καθαρά ευρωπαία καλλιτέχνιδα”: «Η ιστορία του Φανταστικού αποτελείται από έργα μιας σειράς καλλιτεχνών οι οποίοι παρεκκλίνουν από τις συμβατικότητες της εποχής τους και εμπιστεύονται την προσωπική τους ιδιαιτερότητα στο πεδίο έντασης μεταξύ πειρασμού και πειραματισμού. Σε αυτούς ανήκει δικαιωματικά η Θάλεια Βασιλείου. Είναι προφανές ότι, οι περίοδοι πολιτικής, οικονομικής αστάθειας και πολιτιστικής αμφισβήτησης σηματοδοτούν μία έξαρση της Συμβολικής και Φανταστικής Τέχνης, σαν δημιουργικής αντιμετώπισης του παρόντος και πρότασης διείσδυσης στο αδιόρατο μέλλον».
Σύμφωνα με την ιστορικό τέχνης, Στέλλα Σοφοκλέους, που υπογράφει το κείμενο της έκθεσης: «Η Βασιλείου με δημιουργικές επεμβάσεις στις εκτυπώσεις και αξιοποιώντας την ανοικτότητα της μονοτυπίας στον αυτοσχεδιασμό, επανεφευρίσκει το κάδρο και δεσμεύεται στην εφεύρεση καινούργιας ματιάς μέσα από καινούργια υλικά. Μια πρακτική που ισορροπεί ανάμεσα στη ζωγραφική και τη χαρακτική, η οποία εγγενώς φέρει τη διάθεση πειραματισμού ως μορφοπλαστικό εργαλείο. Τα απρόσμενα αποτελέσματα στα έργα προκύπτουν από την αδυναμία απόλυτου ελέγχου κατά την εκτύπωση με τη ρευστότητα της μελάνης –ή την απουσία της– να σχεδιάζει το περιεχόμενο της σύνθεσης.[…] Δίχως επιτηδευμένη μέριμνα και πρόθεση για το αποτέλεσμα, δίχως προμελέτη, η καλλιτέχνιδα παράγει μία υπαρξιακή ζωγραφική, πειραματική και ενστικτώδη. Ο θεατής αντικρίζει έναν κόσμο αναγνωρίσιμο, παρόλο που είναι δοσμένος με ένα ιδιαίτερο εικαστικό λεξιλόγιο. Οι ονειρικές μελέτες παρμένες από μια ανάμνηση, μια υπαρξιακή αναζήτηση, επιλύουν την αντίφαση μεταξύ φαντασιακού και υπαρκτού.[…] Μια τέχνη ανατρεπτικής εικόνας η οποία έχει ενστερνιστεί διάφορα κινήματα του 20ού αι. και τα εκφράζει: Από τον συμβολισμό και τον ρομαντισμό, τις επιταγές του συναισθήματος με την ονειρική παραλλαγή του τοπίου και την ψευδαισθησιακή αναπαράσταση της πραγματικότητας∙ από τον σουρεαλισμό, την παράλογη αναπαράσταση και την ποίηση του «μαγικού»∙ από τον κυβισμό, την ογκομετρική καθαρότητα. Η Βασιλείου με μια νοσταλγική διάθεση δημιουργεί το προσωπικό της αλφάβητο αφήνοντας τις συνθέσεις της να λειτουργήσουν ως γλωσσικές σχεδόν μεταφορές με ποικίλες ερμηνείες».
Θάλεια Βασιλείου
Η Θάλεια Βασιλείου γεννήθηκε στη Λευκωσία το 1996. Ζει και εργάζεται στην Κύπρο. Αποφοίτησε από το Β’ εργαστήριο Χαρακτικής της Ανωτάτης Σχολής Καλών Τεχνών, με καθηγητή τον Μιχάλη Αρφαρά, τον Οκτώβριο του 2020. Έχει λάβει μέρος με έργα της σε εκθέσεις όπως «Αφιέρωμα στο Γιάννη Ρίτσο» στο εργαστήριο Χαρακτικής επιλογής της ΑΣΚΤ το 2017, “Luvn’ Art” στο Luvn’ Rollstudio το 2018, “Projects 2017-2019” στο Βυζαντινό και Χριστιανικό Μουσείο Αθηνών το 2019, και την έκθεση “Herbarium” στο Κέντρο Χαρακτικής Αθηνών το 2020.
ΜΗΝ ΧΑΣΕΙΣ!
*Κατά την είσοδο των επισκεπτών στον χώρο της έκθεσης τηρείται η χρήση μάσκας προστασίας καθώς και όλα τα προβλεπόμενα υγειονομικά πρωτόκολλα.