Θέατρο: Φαύστα του Μποστ – Θέατρο Στοά

Τα τεσσαρακοστά του γενέθλια γιορτάζει το θέατρο Στοά με μια από τις πιο επιτυχημένες του παραστάσεις στη θεατρική του διαδρομή, τη Φαύστα του

Τα τεσσαρακοστά του γενέθλια γιορτάζει το θέατρο Στοά με μια από τις πιο επιτυχημένες του παραστάσεις στη θεατρική του διαδρομή, τη Φαύστα του Μποστ ή αλλιώς Η απολεσθείς κόρη, μια ιλαροτραγωδία για ένα κοριτσάκι, το Ριτσάκι, που πάει να κολυμπήσει και το καταπίνει ένα ψάρι. Μετά, όμως, από 12 χρόνους κι άλλους 9 μήνους ξαναβρίσκει τους γονείς του, όταν βγαίνει από την κοιλιά τού κήτους που ψαρεύει ο ερασιτέχνης ψαράς πατέρας του.  Η αμέλειά του όμως να  πλυθεί και η επιμονή του να περιφέρεται στο σπίτι αλατισμένο και «μοσκοβολώντας» φύκια και … λιθρίνους θα το οδηγήσει σε μια άλλη κοιλιά.

Από την Κατερίνα Χριστοδούλου

Ο Μποστ, με το χαρακτηριστικότατο γλωσσικό του ύφος θίγει τα κακώς κείμενα, ειρωνεύεται τη μικροαστική υποκρισία και τα οικογενειακά θέσφατα, επιτίθεται στη σοβαροφάνεια, στην παγιωμένη κοινωνική λογική και στην καθεστηκυία τάξη. Ο σουρεαλισμός, σήμα κατατεθέν του θεατρικού του λόγου ταιριάζει απόλυτα με τη σουρεαλιστική ελληνική πραγματικότητα.

Δεν υπάρχουν σήμερα σατυρικοί συγγραφείς αυτής της εμβέλειας και της οξυδέρκειας, επισημαίνει ο Θανάσης Παπαγεωργίου, σκηνοθέτης της παράστασης. Αποφασίσαμε να ξανανεβάσουμε τη Φαύστα (πρώτο ανέβασμα το 1987 με τεράστια απήχηση), γιατί της άξιζε ένα νέο κοίταγμα΄ είδαμε κι εμείς οι ίδιοι καινούργια πράγματα. Πρόκειται για ένα έργο διαχρονικό κι ο Μποστ για έναν πολύ “υπόγειο” συγγραφέα. Δεν καταλαβαίνεις από πού σου τη φέρνει και πώς στη φέρνει. Γι αυτό και ο κόσμος όταν γελάει, γελάει πανευτυχής που του την έσκασε αθώα. Το χιούμορ του Μποστ λειτουργεί λυτρωτικά.

-Πώς συνδέεται η Φαύστα με τη σημερινή εποχή;

Εχει σημεία πολύ σημερινά, αλλά “δυστυχώς” και διαχρονικά. Οπως, παραδείγματος χάριν, στην ερώτηση “πώς πέρασες Ριτσάκι στην κοιλιά του ψαριού”, το κοριτσάκι απαντάει: “Φτάσαμε και στην Κίνα”, “Και πώς είναι τα πράγματα εκεί, υπάρχει εργασία;”, ξαναρωτάει ο πατέρας. “’Οι πλούσιοι που ζουν εκεί, πάντα απαλλαγούνται / ουδείς-κανείς τους ενοχλεί και δεν φορολογούνται/ Πληρώνουν μόνον οι πτωχοί, και μάλιστα βαρέως’”.

-Αν ζούσε ο Μποστ σήμερα, πού θα επικεντρωνόταν για τη συγγραφή νέου έργου;

Θα είχε πάρα πολύ “ψωμί”. Θα επικεντρωνότανε στην Τρόικα και στο ΔΝΤ. Στα σύγχρονα συστήματα αδικίας. Και, βέβαια, στην ελληνική κοινωνία, η οποία δεν έχει αλλάξει τα τελευταία 7.000 χρόνια: η ίδια αδιαφορία και υποκρισία, οι ίδιες μέθοδοι επιβίωσης, μακριά από κάθε νομιμότητα. Τα σκάνδαλα συνεχίζουν να επιβραβεύονται, η αλητεία εκθειάζεται και η διαφθορά αποτελεί τη βάση οποιασδήποτε κοινωνικής δραστηριότητας. Η καλύτερη απάντηση που βρήκαμε εμείς για όλους αυτούς που μας κοροϊδεύουν ήταν να τους πετάξουμε στη μούρη έναν Μποστ, αν και είναι αμφίβολο αν καταλάβουν τίποτα…

ΦΑΥΣΤΑ του Μποστ – ΘΕΑΤΡΟ ΣΤΟΑ

x
Το CultureNow.gr χρησιμοποιεί cookies για την καλύτερη πλοήγηση στο site. Συμφωνώ