Θέατρο Τέχνης Καρόλου Κουν: Ρεπερτόριο 2023 – 2024

Το Θέατρο Τέχνης Καρόλου Κουν παρουσιάζει το πρόγραμμά του για τη νέα θεατρική σεζόν 2023 – 2024.

Φέτος στο Θέατρο Τέχνης Καρόλου Κουν διψάμε περισσότερο από ποτέ για ανοιχτούς ορίζοντες. Διψάμε να μοιραστούμε «κομμάτια γνήσιο ουρανό» όπως γράφει και ο Μίλτος Σαχτούρης στο υπέροχο ποίημά του «Το ψωμί». Γιατί σκοπός της τέχνης, ειδικά σε τέτοιους καιρούς, είναι να μας κάνει να νιώθουμε ότι βγάζουμε φτερά.

Το Θέατρο Τέχνης παραμένει το σπίτι αξιόλογων, σταθερών ή και νέων συνεργατών και ομάδων αλλά και σημαντικών δημιουργών που επιστρέφουν στον «τόπο καταγωγής τους». Απολαυστικές κωμωδίες, μεγάλοι κλασικοί συγγραφείς, πολιτικο-κοινωνικά έργα και ισχυρή παρουσία της νεοελληνικής δραματουργίας χαρακτηρίζουν το ρεπερτόριο της χρονιάς.

Παράλληλα, εγκαινιάζονται: η «Ανοιχτή Σκηνή», ένας χώρος ζυμώσεων και καλλιτεχνικών δράσεων πάνω στα μεγάλα ζητήματα της εποχής μας, το «Φυτώριο» με προγράμματα θεατρικής εκπαίδευσης για όλες τις ηλικίες αλλά και μετεκπαίδευση/ εξειδίκευση/ πειραματισμό για νέους καλλιτέχνες και ο «Φεβρουάριος της μνήμης και της μουσικής» με πολλή μουσική και αφιερώματα στους ανθρώπους του Θεάτρου Τέχνης που δεν ξεχνάμε.

Η φετινή παρουσίαση του προγράμματος αποφασίσαμε να γίνει στο Αίθριο του Μουσείου Ιστορίας του Πανεπιστημίου Αθηνών, κάτω από τον ουρανό του Οκτωβρίου, για να βρεθούμε λίγο πιο κοντά στο οίκημα που παραχώρησε το Υπουργείο Πολιτισμού στο Θέατρο Τέχνης για τη δημιουργία Μουσείου Καρόλου Κουν στην Πλάκα, προοπτική που μας γεμίζει χαρά και που έχει ήδη δρομολογηθεί.

Στο Μουσείο Ιστορίας του Πανεπιστημίου λειτούργησε το 1837 και για τέσσερα χρόνια, το πρώτο Πανεπιστήμιο του ανεξάρτητου ελληνικού κράτους. Το κτήριο, γνωστό και ως «Παληό Πανεπιστήμιο», χρησιμοποιήθηκε στη συνέχεια ως κατοικία, χώρος εργασίας, σχολείο, στρατώνας, ταβέρνα, σπίτι προσφύγων και μεταναστών.

Αυτό δεν είναι με έναν τρόπο και το Θέατρο Τέχνης; Ένα «παληό σπίτι» με στέγη έναν ουρανό που αγκαλιάζει τη μνήμη, τη γνώση, την αναζήτηση, την σύγχρονη δημιουργία, το παλιό και το νέο, το οικείο και το «διαφορετικό».

Το ρεπερτόριο επιγραμματικά:

«Μεγάλα κείμενα» στο Υπόγειο: Σαίξπηρ σε σκηνοθεσία Γιάννη Κακλέα, Λόρκα σε σκηνοθεσία Μαρίας Πρωτόπαππα.

«Κλασικές κωμωδίες» στη Φρυνίχου: Λαμπίς σε σκηνοθεσία Βασίλη Παπαβασιλείου και Μπεναβέντε σε σκηνοθεσία Γιάννη Καλαβριανού

«Ελληνική δραματουργία»: κείμενα των: Έλσας Ανδριανού, Γιάννη Καλαβριανού, Μαριάννας Κάλμπαρη, Βασίλη Μαυρογεωργίου σε επανάληψη και πρεμιέρα για το νέο έργο της Λένας Κιτσοπούλου, μια παράσταση σε κείμενο-δραματουργία Ελένης Ευθυμίου- Σοφίας Ευτυχιάδου, μια παράσταση για τα 50 χρόνια Πολυτεχνείου σε δραματουργία της RMS-MATAROA (σκηνοθεσία Μάνου Βαβαδάκη), ένα νέο έργο του Ανδρέα Φλουράκη για την Παιδική σκηνή (σκηνοθεσία Τάσου Πυργιέρη).

«Η αγάπη» σε τρεις εκδοχές από τρεις σκηνοθέτιδες: Λένα Κιτσοπούλου στο «Και λέγε, λέγε», Ελένη Ευθυμίου στο «Η αγάπη», Σοφία Μαραθάκη στο “Love and money” του Dennis Kelly.

Οι παράλληλες δράσεις/ η διάδραση με το κοινό:

«Ανοιχτή σκηνή»: καλλιτεχνικές δράσεις και συζητήσεις με το κοινό πάνω σε μεγάλα ζητήματα της εποχής μας που θίγονται και στο ρεπερτόριο.

«Φεβρουάριος της μνήμης και της μουσικής». Ειδικές βραδιές-αφιερώματα με την πολύτιμη σύμπραξη του συνθέτη και διευθυντή των Μουσικών Σχολών του Ωδείου Αθηνών, Φίλιππου Τσαλαχούρη.

Φυτώριο για το κοινό και τους καλλιτέχνες/διεύρυνση της εκπαίδευσης: προγράμματα θεατρικής εκπαίδευσης για το κοινό κάθε ηλικίας αλλά και νέα τμήματα μετεκπαίδευσης/ πειραματισμού για νέους καλλιτέχνες.

ΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΝΑΛΥΤΙΚΑ:

ΠΡΩΤΗ ΠΕΡΙΟΔΟΣ: ΟΚΤΩΒΡΙΟΣ-ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΣ

«Δωδέκατη νύχτα ή ό,τι επιθυμείτε» του William Shakespeare,
Σκηνοθεσία: Γιάννης Κακλέας
ΥΠΟΓΕΙΟ- Πρεμιέρα 7 Οκτωβρίου, παραστάσεις από Τετάρτη έως Κυριακή

Τη θεατρική σαιζόν ανοίγει η ονειρική κωμωδία του Σαίξπηρ, όπου ξετυλίγεται η τρέλα, τα πάθη και τα ευτράπελα του έρωτα μέσα από την φαντασμαγορική ματιά του Γιάννη Κακλέα, που επιστρέφει για πρώτη φορά στο Υπόγειο, σε μια συμπαραγωγή του Θεάτρου Τέχνης με την PANIK THEATER PRODUCTIONS.

‘Το κωμικό παιχνίδι, η τρελή γιορτή, η ποιητική πανδαισία και το ξέφρενο ερωτικό γαϊτανάκι κάνουν την «Δωδέκατη Νύχτα» ένα από τα πιο απολαυστικά, διασκεδαστικά και τολμηρά έργα του Σαίξπηρ. Ένα διαχρονικό κείμενο που σήμερα είναι ακόμη πιο επίκαιρο, σε μια κοινωνία που δίνει τον δικό της αγώνα για την αποδοχή της διαφορετικότητας’ σημειώνει ο σκηνοθέτης.

«154 Bertha» της Έλσας Ανδριανού (2η χρονιά)
Σκηνοθεσία: Θοδωρής Αμπαζής
ΥΠΟΓΕΙΟ- Πρεμιέρα 9 Οκτωβρίου, παραστάσεις Δευτέρα-Τρίτη

Το πρώτο θεατρικό έργο της Έλσας Ανδριανού, μιλά για ένα χάσμα γενεών διαστημικών διαστάσεων και μια οικογένεια σε αδιέξοδο, λίγο πριν την ρουφήξει η μαύρη τρύπα…

Ένας άντρας -κατά τη γνώμη του, ιδεολόγος-, η γυναίκα του -κατά τη γνώμη της, πραγματίστρια-, η αδελφή της -που, κατά τη γνώμη της, όλο και κάτι θα αξίζει τον κόπο. Και οι τρεις άνθρωποι περίκλειστοι, κληροδοτούν την άχαρη κληρονομιά της ερημίας στην επόμενη γενιά: Ένα κορίτσι -που, κατά τη γνώμη του, τίποτε δεν αξίζει τίποτε-, αδιάφορο για πόθο και ζωή, ένα αγόρι που βλέπει μπρος και πίσω, με θράσος περισσό “σοφό” ερήμην. Η φρενήρης αποδόμηση στερεοτύπων αποκαλύπτει την αμηχανία εγκαθίδρυσης νέων…

Η τελευταία παραγωγή της ομάδας OΠΕRA σε σκηνοθεσία του Θοδωρή Αμπαζή, πρωτοπαρουσιάστηκε την Άνοιξη του 2023 με την υποστήριξη του ΥΠΠΟΑ.

Σημείωσε μεγάλη επιτυχία και επανέρχεται για λίγες μόνο παραστάσεις.

«Υπερβολές!», Κείμενα-σκηνοθεσία: Γιάννης Καλαβριανός, Μαριάννα Κάλμπαρη, Βασίλης Μαυρογεωργίου (2η χρονιά)
ΦΡΥΝΙΧΟΥ- Πρεμιέρα 9 Οκτωβρίου, παραστάσεις Δευτέρα-Τρίτη-Τετάρτη

Οι τρεις σκηνοθέτες-συγγραφείς δημιούργησαν ειδικά για την παράσταση, τρία μονόπρακτα που ερμηνεύονται από τρεις ηθοποιούς. Αυτό που τα ενώνει είναι η έντονη διάθεση για χιούμορ, η έμπνευση από τη σύγχρονη πραγματικότητα και βέβαια το θέμα τους: η φανερή αλλά κυρίως η υπόγεια βία που διέπει τις ανθρώπινες σχέσεις σήμερα.

«Υπερβολές!» συνηθίζουμε να λέμε για ό,τι θεωρούμε ότι ξεπερνά τα όρια του «κανονικού», του «φυσιολογικού». Τι θεωρείται όμως σήμερα «κανονικό» ή «φυσιολογικό» και ποιος μπορεί να ισχυριστεί ότι είναι σε θέση να τα ορίσει;

Πώς είναι δυνατόν να μιλάμε για βία «κανονική» ή για συναισθήματα «υπερβολικά»;

Η παραγωγή του Θεάτρου Τέχνης παρουσιάστηκε με επιτυχία στο τέλος της περσινής σεζόν και αποτελεί το τελευταίο μέρος της τριλογίας «Βία παντού» που πραγματοποιήθηκε με την υποστήριξη του ΥΠΠΟ.

«Τα κατασκευασμένα συμφέροντα» του Jacinto Benavente (Χαθίντο Μπεναβέντε)
Σκηνοθεσία Γιάννης Καλαβριανός
ΦΡΥΝΙΧΟΥ, Πρεμιέρα 20 Οκτωβρίου, παραστάσεις από Πέμπτη έως Κυριακή

Ο Γιάννης Καλαβριανός διασκευάζει και σκηνοθετεί μια κωμωδία του 1907 σε μια πρωτότυπη εκδοχή όπου οι 16 ρόλοι του έργου ερμηνεύονται με φρενήρεις ρυθμούς και απαράμιλλο στυλ από έξι γυναίκες ηθοποιούς. Ο βραβευμένος με Νόμπελ Λογοτεχνίας Χαθίντο Μπεναβέντε, έγραψε, βασισμένος στους χαρακτήρες της commedia dell’arte, μια άκρως επίκαιρη πολιτική σάτιρα για τη δύναμη της εικόνας, την κενότητα των επιχειρημάτων, την έλλειψη ηθικών αρχών αλλά και για το πόσο εύκολο είναι να εξαπατηθεί μια ολόκληρη πόλη από έναν λαμπερό, επιτήδειο απατεώνα.

Δύο αδίστακτοι απατεώνες εμφανίζονται από το πουθενά και συστήνονται σε μια ολόκληρη πόλη ως εξέχουσες προσωπικότητες. Σιγά σιγά, «κατασκευάζουν» για τους πάντες ένα πλήθος συμφερόντων και μοιράζουν παντού υποσχέσεις για μεγάλα οφέλη. Και κάπως έτσι πείθεται όλη η εκμαυλισμένη πόλη…

Η παράσταση πραγματοποιείται με την υποστήριξη του ΥΠΠΟ και είναι μια συμπαραγωγή του Θεάτρου Τέχνης με την εταιρία θεάτρου SFORARIS και την Performing Arts and Entertainment Ltd.

«Love and money» του Dennis Kelly
Σκηνοθεσία: Σοφία Μαραθάκη
ΥΠΟΓΕΙΟ- Πρεμιέρα 4 Δεκεμβρίου-παραστάσεις Δευτέρα-Τρίτη

Η Σοφία Μαραθάκη ανεβάζει το διακεκριμένο έργο του (γνωστού από τα επιτυχημένα «Ορφανά») Dennis Kelly, που αποτυπώνει με καυστικό αλλά και ποιητικό ύφος τον ανελέητο ρυθμό της σύγχρονης ζωής στον δυτικό κόσμο και μιλά για το πώς λοξοδρομούμε συνεχώς από τον δρόμο της αγάπης που τόσο ποθούμε.

Ένα παντρεμένο ζευγάρι πνιγμένο στα χρέη, μια γυναίκα εθισμένη στα ψώνια, δυο γονείς που κλαίνε την αδικοχαμένη κόρη τους, διαδικτυακό φλερτ, μια δολοφονία, επαγγελματικός αριβισμός, είναι κάποια από τα στοιχεία που συνθέτουν τον κόσμο της τραγικής αυτής φάρσας. Σε μια στιγμή που η ιστορική συγκυρία: κλιματική καταστροφή, πανδημία και πόλεμος στην Ευρώπη μας επιβάλλουν να κοιταχτούμε στον καθρέφτη και να αναστοχαστούμε, το έργο αυτό εμφανίζεται σαν υπενθύμιση για το τί πήγε στραβά, σαν σαρκασμός απέναντι στην ματαιοδοξία, την απληστία, την υπερκατανάλωση και βουλιμία μας. Η αντίστροφη χρονολογική σειρά, η αναδρομή των γεγονότων, ίσως και να φωτίζει τη δυνατότητα αλλαγής της ιστορίας. Της κάθε ιστορίας…

Η παράσταση πραγματοποιείται την υποστήριξη του ΥΠΠΟ και σε συμπαραγωγή με την ομάδα Θεάτρου ΑΤΟΝΑλ.

ΔΕΥΤΕΡΗ ΠΕΡΙΟΔΟΣ: ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΣ-ΜΑΙΟΣ

«Το σπίτι της Μπερνάρντα Άλμπα – Το σώμα όπου ανατέλλει η αντοχή». Federico Garcia Lorca
Σκηνοθεσία: Μαρία Πρωτόπαππα
ΥΠΟΓΕΙΟ -Πρεμιέρα 19 Ιανουαρίου, παραστάσεις από Τετάρτη έως Κυριακή

Μετά την πολύ επιτυχημένη «Αντιγόνη» του Ανούιγ, η Μαρία Πρωτόπαππα επιστρέφει στο Υπόγειο με ένα από τα σημαντικότερα έργα της παγκόσμιας δραματουργίας.

Μια αυταρχική χήρα, μετά τον θάνατο του δεύτερου συζύγου της, επιβάλλει στις πέντε κόρες της 8 χρόνια πένθους και εγκλεισμού. Εκείνες απεγνωσμένα αντιδρούν, η κάθε μια με τον δικό της τρόπο, και με την αφορμή ενός νέου άντρα, ο οποίος για άλλην είναι εραστής, για άλλην μνηστήρας, για άλλην φαντασίωση, η ανάγκη για ζωή φουσκώνει, εκρήγνυται και ο θάνατος ξαναχτυπάει το σπίτι για να το πνίξει σε δεύτερο κύμα πένθους.

Ο Λόρκα, με το ιδιαίτερο βλέμμα του οδηγεί τους θεατές σε μια γωνιά του κόσμου, σε μια άγονη γη, μια άνυδρη άκρη του, όπου τοποθετεί τον μεγεθυντικό και ποιητικό του φακό πάνω από ένα «Σπίτι», έναν συμβολικό τόπο, όπου μέσα του βράζει κυριολεκτικά η κλεμμένη ελευθερία και αξιοπρέπεια των γυναικών της γειτονιάς του, και όχι μόνο, της εποχής του, και όχι μόνο…

Η παράσταση αποτελεί συμπαραγωγή του Θεάτρου Τέχνης με την ΚΑRT Productions και πραγματοποιείται με την υποστήριξη του ΥΠΠΟ.

«H Αγάπη», κείμενο- δραματουργία: Ελένη Ευθυμίου-Σοφία Ευτυχιάδου, Σκηνοθεσία: Ελένη Ευθυμίου (ΥΠΟΓΕΙΟ)
ΥΠΟΓΕΙΟ- Πρεμιέρα 22 Ιανουαρίου-παραστάσεις Δευτέρα-Τρίτη

Η ανεξερεύνητη κατάσταση των γηρατειών, τα συναισθήματα των ανθρώπων που βρίσκονται δίπλα σε όσους «απομακρύνονται» μέρα με τη μέρα, ο σπαραγμός των σχέσεων που χάνονται στα βάθη της μνήμης, γίνονται το υλικό μίας παράστασης-αφιέρωμα στη μνήμη της γιαγιάς και του παππού της ίδιας της δημιουργού.

Η Ελένη Ευθυμίου έρχεται να μας μιλήσει με την ιδιαίτερη ευαισθησία που την χαρακτηρίζει για τις νευροεκφυλιστικές νόσους, τη φθορά του νου και του σώματος, αλλά και για τα όρια της αγάπης και τα παιχνίδια της μνήμης.

Μπροστά στην απώλεια του εαυτού, είναι τελικά η αγάπη ανήμπορη; Πώς συγκρούεται με την αρρώστια και τον πόνο; Και, εν τέλει, θριαμβεύει ή κατακρημνίζεται;

H παράσταση είναι συμπαραγωγή με την ΛΥΚΟΦΩΣ ΑΜΚΕ και πραγματοποιείται με την υποστήριξη του ΥΠΠΟ.

«Οι δύο χέστηδες» των Eugène Labiche- Marc Michel
Σκηνοθεσία: Βασίλης Παπαβασιλείου
ΦΡΥΝΙΧΟΥ- Πρεμιέρα 1 Φεβρουαρίου- παραστάσεις από Τετάρτη έως Κυριακή

Ο Βασίλης Παπαβασιλείου επιστρέφει στη Φρυνίχου, μεταφράζοντας και σκηνοθετώντας ως ο απόλυτος μαιτρ του είδους μια μονόπρακτη φαρσοκωμωδία (βωντβίλ) του 1860, που μέσα από ξεκαρδιστικές καταστάσεις σατιρίζει τόσο τις ανθρώπινες αδυναμίες όσο και τα κοινωνικά ήθη της εποχής. Και αν τα ήθη σήμερα έχουν αλλάξει, τα ζητήματα που θίγει το έργο, όπως τα προβλήματα που προκαλεί η υπερβολική ευγένεια και η δειλία, αλλά και το καυτό θέμα της γυναικείας χειραφέτησης, δεν έχουν πάψει ακόμα να μας απασχολούν.

Το μέλλον της Σεσίλ κρέμεται από δύο…χέστηδες. Από τη μια ο πατέρας της που δεν τολμά να αρνηθεί το χέρι της σε έναν αλαζόνα και δόλιο προικοθήρα. Από την άλλη ο αγαπημένος της που δεν τολμά να της κάνει πρόταση γάμου. Πώς θα καταφέρει η Σεσίλ να παντρευτεί τον άντρα που αγαπά; Χάρη στην αποφασιστικότητά της, αλλά και χάρη σε μια ανατροπή της μοίρας που αποκαλύπτει ότι ο προικοθήρας είναι ένας βίαιος άνθρωπος που είχε φυλακιστεί επειδή χτύπησε την πρώτη του γυναίκα, η Σεσίλ θα πάρει την κατάσταση στα χέρια της…

Η παράσταση πραγματοποιείται με την υποστήριξη του ΥΠΠΟ

«TANK/ Όλη νύχτα εδώ», μια παράσταση της RMS-MATAROA για την εξέγερση του Πολυτεχνείου, σκηνοθεσία Μάνος Βαβαδάκης
ΦΡΥΝΙΧΟΥ-Πρεμιέρα 4 Μαρτίου, παραστάσεις Δευτέρα-Τρίτη

O Μάνος Βαβαδάκης, μετά τους «Ανθρωποφύλακες» του Περικλή Κοροβέση που παρουσιάστηκαν με μεγάλη επιτυχία στο Υπόγειο το 2019-20 και με αφορμή την επέτειο των πενήντα χρόνων από τον Νοέμβριο του 1973, επιστρέφει με την ομάδα RMS-MATAROA στα γεγονότα της εξέγερσης του Πολυτεχνείου. Η ομάδα επιχειρεί, μια σκηνική ανασύνθεση -σχεδόν λεπτό προς λεπτό- εκείνων των τεσσάρων ημερών σε μια προσπάθεια εξερεύνησης της ιστορικής αλήθειας.

Αφετηρία για να ξετυλιχτεί ο μίτος της αφήγησης αποτελεί το βιβλίο «Όλη Νύχτα Εδώ», σε επιμέλεια Ιάσονα Χανδρινού, με 84 προφορικές μαρτυρίες πρωταγωνιστών των γεγονότων. Στόχος της παράστασης είναι να αναδείξει τη σημαντικότητα της προσωπικής πολιτικής στάσης ως βασικού καθήκοντος για την διεκδίκηση κοινωνικών ελευθεριών και την προστασία του δημοκρατικού πολιτεύματος.

Μέσα από την αφήγηση της εξέγερσης, η ομάδα θα επιχειρήσει και μια αποτίμηση της διαχείρισης των γεγονότων στα μεταπολιτευτικά χρόνια και του στίγματος «της γενιάς του Πολυτεχνείου», αντικρίζοντας κατάματα την ιστορία πέρα από τον «μύθο».

Μια συμπαραγωγή με την RMS-ΜΑΤΑROA

«Και λέγε λέγε», κείμενο-σκηνοθεσία: Λένα Κιτσοπούλου
ΦΡΥΝΙΧΟΥ-Πρεμιέρα 10 Μαΐου, παραστάσεις από Τετάρτη έως Κυριακή

Η Λένα Κιτσοπούλου επιστρέφει στη Φρυνίχου μετά το επιτυχημένο “Cry” βμε σταθερούς συνεργάτες της και με ένα όπως σημειώνει η ίδια: «έργο εποχής για τον έρωτα μόνο μόνο μόνο μόνο. Ό,τι έχει γραφτεί και θα γραφτεί για τον έρωτα μόνο. Από μένα για σένα, με αγάπη Λένα.»

ΠΑΙΔΙΚΗ ΣΚΗΝΗ (Οκτώβριος-Απρίλιος):

«Η ιστορία του σπασμένου καθρέφτη» Ανδρέα Φλουράκη (ελεύθερη διασκευή της «Βασίλισσας του χιονιού» του Χ.Κ. Άντερσεν), σκηνοθεσία Τάσος Πυργιέρης
ΦΡΥΝΙΧΟΥ-Πρεμιέρα 22 Οκτωβρίου παραστάσεις κάθε Κυριακή όλο το χρόνο-καθημερινά για σχολεία. Για παιδιά 5-12 ετών

Ο Ανδρέας Φλουράκης, μετά την επιτυχία «Ο Ρομπέν των Δασών» (2017), στην Παιδική Σκηνή επιστρέφει με ένα έργο που γράφει ειδικά για το Θέατρο Τέχνης, ελεύθερα εμπνευσμένο από την «Βασίλισσα του Χιονιού» του Χανς Κρίστιαν Άντερσεν.

Ο Τάσος Πυργιέρης σκηνοθετεί εννέα ηθοποιούς σε μια συναρπαστική παραμυθένια περιπέτεια με σύγχρονη γλώσσα και αναφορές, ζωντανή μουσική και τραγούδια, γρήγορους ρυθμούς, χιούμορ και φαντασία, που επιθυμεί να μιλήσει στις καρδιές των παιδιών τόσο για τις διαχρονικές αξίες της αγάπης και της φιλίας, όσο και για φλέγοντα περιβαλλοντικά αλλά και κοινωνικά ζητήματα που μας απασχολούν σήμερα

Η φιλία και η αγάπη δίνει θάρρος στην Άννα να αντιμετωπίσει τις πιο παράξενες καταστάσεις και να ξεπεράσει απρόσμενες δυσκολίες στην προσπάθεια να βρει τον καλύτερο φίλο της, τον Άκη, που έχει εξαφανιστεί. Δεν εγκαταλείπει την προσπάθεια ούτε όταν της προσφέρουν μια άνετη ξέγνοιαστη ζωή αρκεί να σταματήσει να τον ψάχνει! Η παράσταση μας μεταφέρει πόσο σημαντικό είναι να έχουμε ενσυναίσθηση και καλοσύνη, να ορίζουμε θετικούς στόχους, να φροντίζουμε ο ένας τον άλλον αλλά και
τον πλανήτη μας, για να εξασφαλίσουμε ένα καλύτερο μέλλον!

Να σημειωθεί ότι τα σκηνικά και τα κοστούμια είναι σχεδόν εξ΄ολοκλήρου φτιαγμένα από ανακυκλώσιμα υλικά.

ΕΦΗΒΙΚΗ ΣΚΗΝΗ (Νοέμβριος-Απρίλιος):

«Το γεφύρι της Άρτας και οι λυγερές του Κάτω Κόσμου» (2η χρονιά)
Δραματουργία-σκηνοθετική επιμέλεια: Μαριάννα Κάλμπαρη, συνεργάτις στη σκηνοθεσία Κωνσταντίνα Τάκαλου (2η χρονιά)
ΦΡΥΝΙΧΟΥ, Πρεμιέρα 5 Νοεμβρίου, Σάββατο στις 6μμ. για λίγες μόνο παραστάσεις.

Μια πρωτότυπη σύνθεση με δημοτική ποίηση, αφήγηση, ζωντανή μουσική και τραγούδια που απευθύνεται και σε εφήβους-παιδιά από 11 ετών, ειδικά σχεδιασμένη για να μεταφέρεται εύκολα και σε χώρους σχολείων, η οποία παρουσιάστηκε με μεγάλη επιτυχία κατά την περσινή χρονιά, έρχεται με ανανεωμένη διανομή για λίγες παραστάσεις στη Φρυνίχου. Θα παίζεται όλο το χρόνο, μόνο για πρωΐνές παραστάσεις σε χώρους σχολείων ή στο θέατρο.

Η παράσταση, επιθυμεί να μυήσει μικρότερους και μεγαλύτερους θεατές στην απαράμιλλη ομορφιά της δημοτικής ποίησης που αποτυπώνει την κοινωνία, τα ήθη, τη θέση της γυναίκας και του άντρα στην λαϊκή παράδοση, πυροδοτώντας παράλληλα τον σύγχρονο προβληματισμό και τη συζήτηση γύρω από τα στερεότυπα των φύλων, τις διακρίσεις, τις προκαταλήψεις, την έμφυλη βία στην ελληνική κοινωνία σήμερα.

Η πρώτη εκδοχή παρουσιάστηκε στο πλαίσιο της διοργάνωσης του ΥΠΠΟ «ΟΛΗ Η ΕΛΛΑΔΑ ΕΝΑΣ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ». Η τωρινή εκδοχή είναι ειδικά αναπροσαρμοσμένη για παιδιά 11+ και εφήβους.

ΨΗΦΙΑΚΟ ΡΕΠΕΡΤΟΡΙΟ:

«Η κρουαζιέρα» της Χριστίνας Χριστοφή, ένα νέο ραδιοφωνικό έργο
Διαθέσιμο από 23 Οκτωβρίου στο www.theatro-technis.gr.

«Η κρουαζιέρα» διακρίθηκε στον διαγωνισμό web και radio έργων που είχε προκηρύξει το Θέατρο Τέχνης υπό τον τίτλο «Και τα στόματα εφωνάξαν, όσα αισθάνετο η καρδιά».

H κλιματική κρίση, με τις καταστροφικές συνέπειες της οποίας ήδη βιώνουμε, καθιστά το έργο της Χριστίνας Χριστοφή τρομακτικά επίκαιρο.

Η δράση έγινε με την υποστήριξη του ΥΠΠΟ.

ΝΕΕΣ ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ-ΔΡΑΣΕΙΣ:

«ΑΝΟΙΧΤΗ ΣΚΗΝΗ» (κάθε Τετάρτη, από 15 Νοεμβρίου)
Μια «νέα σκηνή» στη Φρυνίχου με συναυλίες, performances, αναλόγια και συζητήσεις με αφορμή τις θεματικές του ρεπερτορίου και σημαντικά περιβαλλοντικά- πολιτικοκοινωνικά ζητήματα που απασχολούν την εποχή μας.
Πρώτη θεματική ενότητα: «Κλιματική κρίση και αλλαγή» (15-22-29 Νοεμβρίου)

«ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΣ της μνήμης και της μουσικής» (5-27 Φεβρουαρίου)
Μια σειρά από εκδηλώσεις αφιερωμένες στη μνήμη του Καρόλου Κουν, του Μίμη Κουγιουμτζή, της Μάγιας Λυμπεροπούλου αλλά και μουσικά αφιερώματα με την πολύτιμη συνεργασία του συνθέτη και διευθυντή του Μουσικών Σχολών του Ωδείου Αθηνών, Φίλιππου Τσαλαχούρη.

ΝΕΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ:

ΦΥΤΩΡΙΟ ΠΑΙΔΙΩΝ-ΕΦΗΒΩΝ-ΝΕΩΝ-ΦΙΛΩΝ: εκπαιδευτικά προγράμματα για όλες τις ηλικίες με μαθήματα που συνδέονται με τις παραστάσεις του φετινού ρεπερτορίου.

ΦΥΤΩΡΙΟ ΝΕΑΣ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑΣ: Πρόγραμμα άσκησης, μετεκπαίδευσης και πειραματισμού για νέους καλλιτέχνες. Μια μικρή ομάδα νέων δημιουργών (συγγραφείς, σκηνοθέτες και ηθοποιοί) θα δουλέψει με την καθοδήγηση έμπειρων δημιουργών. Ένα πρόγραμμα που συνδυάζει την μετεκπαίδευση/δια βίου μάθηση, με την επαγγελματική καλλιτεχνική δημιουργία.
Από τον Ιανουάριο 2024.

ΤΜΗΜΑ ΥΠΟΚΡΙΤΙΚΗΣ ΣΤΟΝ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟ ΚΑΙ ΤΗΝ ΤΗΛΕΟΡΑΣΗ: Πρόγραμμα εξειδίκευσης στην τέχνη και τις τεχνικές της υποκριτικής μπροστά στο φακό, σε συνεργασία με σημαντικούς φορείς.
Έναρξη εγγραφών-ανακοίνωση προγράμματος σπουδών: 20 Οκτωβρίου
Έναρξη μαθημάτων: 13 Νοεμβρίου.

x
Το CultureNow.gr χρησιμοποιεί cookies για την καλύτερη πλοήγηση στο site. Συμφωνώ