Thinking Things: Ο Γιώργος Απέργης στην Στέγη του Ιδρύματος Ωνάση

Η νέα δημιουργία “Thinking Things” του Γιώργου Απέργη, ενός ιδιοφυούς συνθέτη που εξακολουθεί να επανεφευρίσκει το μουσικό θέατρο με τον ολόδικό του τρόπο, παρουσιάζεται στην Στέγη του Ιδρύματος Ωνάση.

Κλείνοντας την παρουσίαση στη Στέγη της άτυπης τριλογίας του, που ξεκίνησε με το “Machinations” (2000) και συνεχίστηκε με το “Luna Park” (2011), περνώντας μέσα από το διαρκώς εξελισσόμενο “Tourbillons” που είδαμε πέρυσι, ο Γιώργος Απέργης δημιουργεί στο “Thinking Things” (2018). Το έργο του ιδιοφυούς συνθέτη μας μυεί, μετά το Centre Pompidou στο Παρίσι, για μία και μόνο βραδιά στην Κεντρική Σκηνή της Στέγης, στις 3 Νοεμβρίου, σε ένα ηχητικό σύμπαν τεχνητό, πλαστικό, εξερευνώντας την αλληλεπίδραση ανθρώπων και μηχανών.

Από τους τελευταίους μεγάλους «Έλληνες του Παρισιού» (Καστοριάδης, Αξελός, Ξενάκης, Πετρόπουλος, Τάκις), ο Απέργης τοποθετεί επί σκηνής ένα τεράστιο ρομποτικό παζλ: ένα ρομπότ με μέλη ασύνδετα, διασκορπισμένα. Το ρομπότ όμως δεν έχει κατασκευαστεί με πρότυπο τον άνθρωπο. Στον σκηνικό κόσμο του Απέργη, οι άνθρωποι έχουν ρομποτικές πλευρές και τα ρομπότ ανθρώπινες. Μια παραγωγή του IRCAM-Centre Pompidou (Παρίσι), σε συμπαραγωγή της Στέγης του Ιδρύματος Ωνάση.

Στο “Thinking Things”, ο Γιώργος Απέργης ξανασυναντά τους σταθερούς από χρόνια συνεργάτες και ερμηνευτές των έργων του: την Donatienne Michel-Dansac, συνοδοιπόρο του σχεδόν επί τριάντα χρόνια, με ερμηνείες που κινούνται από το μπαρόκ μέχρι το σύγχρονο ρεπερτόριο· τον Lionel Peintre, άλλη μια φωνή χωρίς όρια· την Johanne Saunier, χορεύτρια που θήτευσε πλάι στην Anne Teresa De Keersmaeker και την Michèle Anne De Mey, αλλά και ρηξικέλευθη χορογράφο· και, τέλος, τον Richard Dubelski, σολίστα των κρουστών, ο οποίος μάλιστα θα φέρει επί σκηνής έξι πιεζοηλεκτρικά μικρόφωνα, που θα παραγάγουν ήχους μέσω των κινήσεών του. Σχεδόν όλοι τους είναι γνώριμοι στο κοινό της Στέγης από τις προηγούμενες παραστάσεις έργων του Απέργη: “Machinations”, “Luna Park”, “Tourbillons”.

Συντελεστές

Σκηνοθεσία & Σύνθεση Μουσικής: Γιώργος Απέργης
Βοηθός Σκηνοθέτη: Émilie Morin
Σχεδιασμός Μουσικής Υπολογιστών IRCAM: Olivier Pasquet
Με τους: Richard Dubelski, Donatienne Michel-Dansac, Lionel Peintre, Johanne Saunier
Μηχανικός Ήχου: Sylvain Cadars (IRCAM)
Διεύθυνση Σκηνής: Cyril Claverie (IRCAM)
Φωτισμοί: Hervé Frichet
Βίντεο, Προγραμματισμός Ρομπότ: Jérôme Tuncer, Yann Philippe

Παραγωγή: IRCAM-Centre Pompidou (Παρίσι)

Συμπαραγωγή: Les Spectacles vivants-Centre Pompidou (Παρίσι), Südwestrundfunk (Στουτγάρδη), Στέγη του Ιδρύματος Ωνάση, Ultima Oslo Contemporary Music Festival (Όσλο)

Με τη συνεργασία του metalu.net, chantier numérique de Métalu A Chahuter

Η παραγωγή των ρομποτικών εντυπώσεων έγινε στο πλαίσιο του προγράμματος In Moov, που δημιουργήθηκε και αναπτύχθηκε από τον Gaël Langevin

Με την υποστήριξη του Sacem

Διαβάστε περισσότερα

Ο Γιώργος Απέργης έχει συνεργαστεί με πολύ σημαντικές μορφές του σύγχρονου θεάτρου, ανάμεσα στους οποίους είναι ο συγγραφέας του «θεάτρου του παραλόγου», Artur Adamov, ο μυθικός σκηνοθέτης της Comédie-Française, Antoine Vitez, και ο περίφημος σκηνογράφος Γιάννης Κόκκος.

«Αντιλαμβάνομαι τη σύντηξη λόγου και μουσικής στα έργα του Γιώργου Απέργη ως αντανάκλαση της αρχέγονης ανάγκης της ανθρωπότητας για επικοινωνία.» – Grant Chu Covell

«Ο Γιώργος Απέργης είναι ένας από τους κορυφαίους συνθέτες του Σύγχρονου Μουσικού Θεάτρου.» – Jean-François Trubert & Grégory Beller

«Χαρακτηριστικό του συνόλου της φωνητικής και μουσικοθεατρικής εργογραφίας του Απέργη είναι η επεξεργασία της γλώσσας στα όρια, αλλά και πέρα από τo σημασιολογικό της πλαίσιο.» – Penelope Messidi

x
Το CultureNow.gr χρησιμοποιεί cookies για την καλύτερη πλοήγηση στο site. Συμφωνώ