Ο θεατρικός κριτικός των New York Times, Charles Isherwood, έγραψε: “Υπάρχει κάτι που να είναι υπαρξιακό stand-up comedy; Αν όχι, ο Will Eno μόλις το έχει εφεύρει … Πρόκειται για μια από αυτές τις αστείρευτες θεατρικές νύχτες, που σ’ αφήνουν με κομμένη την ανάσα από την έκσταση και, αναλόγως την ευαισθησία στα σκοτεινά και τα υπέροχα μυστήρια της ζωής, με δάκρυα στα μάτια. Και φυσικά με γέλιο.”
Όταν ρωτήθηκε ο συγγραφέας για τον χαρακτήρα που δημιούργησε απάντησε: “Ήρθε για να αποδείξει την ύπαρξή του καταρχήν στο εαυτό του και μετά στον κόσμο, στο κοινό. Να μπορεί να πει ‘Εδώ ήμουν’ και ‘Έτσι ένιωσα’ και ίσως ‘Ιδού πώς είμαστε όλοι μας, και ίσως δε θα έπρεπε’. Ταυτόχρονα σαρκαστικός και ποιητικός, πληγωμένος και ανθρώπινος, ο Thom Pain είναι ένας ανεξίτηλος στη μνήμη χαρακτήρας.”
O ηθοποιός Χάρης Γρηγορόπουλος ως Thom Pain αλληλεπιδρά με το σκηνικό χώρο – installation του εικαστικού Άγγελου Αντωνόπουλου, που φωτίζεται από την Στέλλα Κάλτσου, για να πλάσει διαρκώς εναλλασσόμενους χώρους με πολλαπλές σημειολογικές αναφορές. Η σκηνοθεσία της Αναστασίας Κουμίδου μαζί με την κινησιολογική καθοδήγηση της Τατιάνας Μύρκου ενώνουν τις διαφορετικές τέχνες με έναν τρόπο αλληλεπίδρασης, αλλά και με την ανεξάρτητη παρουσία του κάθε καλλιτεχνικού έργου χωριστά.
Το έργο παρουσιάζεται στην Ελλάδα μετά από συμφωνία με την Josef Weinberger Plays Limited.
ΜΗΝ ΧΑΣΕΙΣ!
Συντελεστές:
Συγγραφέας: Will Eno
Μετάφραση: Χριστίνα Μπάμπου-Παγκουρέλη
Σκηνοθεσία: Αναστασία Κουμίδου
Εικαστική Εγκατάσταση: Άγγελος Αντωνόπουλος
Σχεδιασμός Φώτων: Στέλλα Κάλτσου
Κίνηση: Τατιάνα Μύρκου
Μουσική: Διαμαντής Αδαμαντίδης
Βοηθός Σκηνοθέτις: Στέβη Κουτσοθανάση
Video: Στάθης Δογάνης
Φωτογραφίες: Βαγγέλης Μηναδάκης
Διεύθυνση & οργάνωση παραγωγής: Άρης Σομπότης (Playwalk)
Στο ρόλο του Τhom Pain o Χάρης Γρηγορόπουλος
Η εικαστική εγκατάσταση του Άγγελου Αντωνόπουλου θα είναι ανοιχτή στο κοινό τις ημέρες των παραστάσεων από τις 18:00 έως τις 20:00
Will Eno, συγγραφέας
Ο συγγραφέας Will Eno, o Samuel Beckett της εποχής μας όπως χαρακτηρίσθηκε από τους New York Times, παρουσιάζεται για πρώτη φορά στο ελληνικό κοινό. Ο Will Eno συνεργάζεται με το Signature Theatre της Νέας Υόρκης, όπου και παρουσίασε το έργο του Title and Deed το 2012 και το Open House το 2014.
Το έργο του Thom Pain, το οποίο έφτασε στην τελική λίστα υποψηφιοτήτων των βραβείων Pulitzer 2005, έχει γνωρίσει διεθνή επιτυχία και έχει μεταφραστεί σε πάνω από 12 γλώσσες.
Ανάμεσα στις πολλές βραβεύσεις που έχει λάβει, ο Will Eno πρόσφατα τιμήθηκε με το PEN/Laura Pels International Foundation Award.
Έργα του έχουν ανέβει σε πειραματικές σκηνές αλλά και στο Broadway, στην Αμερική και στην Ευρώπη. Έχει τιμηθεί με βραβεία και υποτροφίες.
Ο Will είναι 52 χρονών και ζει στο Brooklyn της Νέας Υόρκης.
Αναστασία Κουμίδου, σκηνοθέτις
Αποφοίτησε από τη ∆ραματική Σχολή του ΚΘΒΕ, το Ohio State University Theatre Department, με πτυχίο Master of Fine Arts στην υποκριτική και θεατρική σκηνοθεσία και παρακολούθησε μαθήματα στη RADA. Υπότροφος του Εμπορικού Επιμελητηρίου, του AFS και του Ιδρύματος Fulbright έζησε σπούδασε και εργάστηκε στην Αμερική, στο Λονδίνο και στο Δουβλίνο.
Στα 12 χρόνια παραμονής στις ΗΠΑ, συνεργάστηκε ως ηθοποιός και σκηνοθέτης με το Wexner Centre for the Arts, The Reality Theatre, The Total Theatre, Bread and Circus Co., ViewChasm Prod, The Mylo Arts. Μέλος του σαιξπηρικού θιάσου The Arden Shakespeare Co. έπαιξε πρωταγωνιστικούς ρόλους. Το 1997, οι θεατρικοί κριτικοί της Πολιτείας του Ohio της έδωσαν το Α’ Βραβείο Sunny Awards για την ερμηνεία της στο ρόλο της Αγαύης (Reality Theatre, dir. Dee Shepherd). Tιμήθηκε από το Greek American Women’s Network με το βραβείο καλλιτεχνικής αριστείας Helen Papanikolas.
Στις σκηνοθετικές της δουλειές περιλαμβάνονται έργα των David Mamet, Harry Kondoleon, Eugene Ionesco, Heiner Muller, Bertolt Brecht, Luigi Pirandello, The Persephone Project, Racine, Υβόνης Μεταξάκη, Λούλας Αναγνωστάκη, Ευανθίας Καϊρη, μεταξύ άλλων. Στην Ελλάδα συνεργάστηκε ως ηθοποιός και βοηθός σκηνοθέτη με το ΚΘΒΕ, ως σκηνοθέτις το 2010 με το ∆ΗΠΕΘΕ Πάτρας, το 2011 ανέβασε το έργο της Λούλας Αναγνωστάκη Σ’ Εσάς που με Ακούτε σε μία ιδιαίτερη site specific σκηνοθεσία.
Στην Αθήνα, το 2013-14 διασκεύασε και σκηνοθέτησε το πολιτικό θρίλερ Capo D’ Istria (βραβείο ΚΑΡΟΛΟΣ ΚΟΥΝ) το οποίο παίχτηκε στα θέατρα Beton7 και 104 αλλά και σε μία τιμητική παρουσίαση στα έδρανα της Παλιάς Βουλής του Εθνικού Ιστορικού Μουσείου. Το 2015 διασκεύασε και σκηνοθέτησε τον Βρετανικό του Ρακίνα (Beton7). Το 2016, στο πλαίσιο του Θεατρικού Αναλογίου σκηνοθέτησε τον ΝΙΚΗΡΑΤΟ της Ευανθίας Καϊρη (Θέατρο Τέχνης Κάρολος Κουν) και το 2017 το ECHO στο Beton7.
Άγγελος Αντωνόπουλος, εικαστικός
Γεννήθηκε στα Τρόπαια Αρκαδίας το 1957. Σπούδασε στην ΑΣΚΤ της Αθήνας ζωγραφική με τους Δ. Μυταρά, Δ. Κοκκινίδη, Β. Δημητρέα και σκηνογραφία με τον Β. Βασιλειάδη.
Παρουσίασε την πρώτη του ατομική έκθεση με έργα ζωγραφικής στην Αθήνα (1986, γκαλερί F) και το 1990 δημιούργησε ένα μεγάλο ζωγραφικό διάκοσμο για τον αθηναϊκό κινηματογράφο Ιντεάλ, ενώ αργότερα διακόσμησε με ανάλογο τρόπο τον κινηματογράφο Σινεάκ στον Πειραιά. Κατά την επόμενη περίοδο της δουλειάς του, στράφηκε προς τις εγκαταστάσεις με γλυπτά και κατασκευές.
Δίδαξε ζωγραφική στο Εργαστήρι Τέχνης της Χαλκίδας (1987-1998) και από το 1989 διδάσκει στο Α’ Εργαστήριο ζωγραφικής της ΑΣΚΤ (αναπληρωτής καθηγητής από το 2009).
Ατομικές εκθέσεις του έχουν παρουσιαστεί σε Ελλάδα και Κύπρο. Έχει λάβει μέρος σε ομαδικές εκθέσεις, στην Ελλάδα και στο εξωτερικό (Ιταλία, Ισπανία, Κροατία, Γερμανία, Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα).