Τρία αδέλφια, γόνοι βαθύπλουτης μεγαλοαστικής οικογένειας ξαναβρίσκονται στην πατρική βίλα ύστερα από καιρό. Οι δύο αδελφές ετοιμάζουν γεύμα προς τιμήν του αδελφού, που μόλις πήρε εξιτήριο από την ψυχιατρική κλινική, όπου διαμένει οικειοθελώς.
Απόσπασμα
ΡΙΤΤΕΡ διαβάζοντας
Αυτοπραγμάτωση
τι απαίσια λέξη
παντού αυτή η σιχαμερή λέξη
αυτοπραγμάτωση
δεν υπάρχει τίποτα πιο αποκρουστικό
δεν υπάρχει τίποτα πιο ηλίθιο
δεν σημαίνει απολύτως τίποτα
η λέξη αυτοπραγμάτωση
όλοι την παπαγαλίζουν
αδιάφορο τι και ποιος είναι ο καθένας
έχει αυτοπραγματωθεί
και είναι ο εαυτός του
δεν υπάρχει καμία πιο ανόητη
και καμία πιο αποκρουστική λέξη
από τη λέξη αυτοπραγμάτωση
και όλοι τη χρησιμοποιούν συνεχώς
Συνάρτηση αληθείας άλλη μία τέτοια λέξη
Ο Μπέρνχαρντ δανείζεται στοιχεία από την οικογενειακή ιστορία του συμπατριώτη του φιλόσοφου Λούντβιχ Βίτγκενσταϊν και του ανιψιού του Πολ Βίτγκενσταϊν. Τρία πρόσωπα –που φέρουν τα ονόματα τριών μεγάλων Γερμανών ηθοποιών που ενέπνευσαν τον συγγραφέα, της Ίλζε Ρίττερ, της Κρίστεν Ντένε και του Γκερτ Φος– γευματίζουν, παραληρούν και αλληλοσπαράσσονται κάτω από τα βλέμματα οικογενειακών πορτρέτων στην τραπεζαρία που θυμίζει μαυσωλείο· μέσα σε ένα τέμενος προγοναλατρείας που καταπίεσε τα παιδικά τους χρόνια, τις κλίσεις και τις επιθυμίες τους και στο οποίο είναι διά βίου έγκλειστοι.
ΜΗΝ ΧΑΣΕΙΣ!
Στο ίδιο θεατρικό έργο και στην ίδια μετάφραση βασίστηκε το 2019 η ομώνυμη παράσταση του Θεάτρου Τέχνης, σε σκηνοθεσία Μαρίας Πρωτόπαππα.