Σ’ ένα συνοπτικό ταξίδι στον χώρο και τον χρόνο μέσα από 142 αρχαία αντικείμενα, προσκαλεί τον επισκέπτη η μόνιμη έκθεση Σκηνές από την Καθημερινή Ζωή στην Αρχαιότητα, που παρουσιάζεται στο Μουσείου Κυκλαδικής Τέχνης..
Ξεκινώντας από τον κόσμο των θεών, των ηρώων, και του Έρωτα, ο θεατής συνεχίζει την περιήγησή του στον κόσμο των ανθρώπων και παρακολουθεί τις δραστηριότητες των γυναικών στον ιδιωτικό χώρο (ως ύπανδρης γυναίκας και ως μητέρας) και των ανδρών στον ιδιωτικό (οίκος, συμπόσιο) και τον δημόσιο (γυμνάσιο, αγορά, πόλεμος) χώρο, τη θρησκευτική και την επέκεινα ζωή, στο βασίλειο του Κάτω κόσμου.
Τα συνολικά 142 αρχαία αντικείμενα από τις μόνιμες Συλλογές του Μουσείου Κυκλαδικής Τέχνης εκτίθενται σε εννέα θεματικές ενότητες μέσα σε επτά μεγάλες περιμετρικές προθήκες ανάλογα με τη χρήση ή την εικονογραφία τους. Τα περισσότερα ανήκουν στην Κλασική και Ελληνιστική περίοδο (5ος – 1ος αι. π.Χ.). Σε κάθε προθήκη, μία σχεδιαστική ζωφόρος, συνοδευόμενη από επεξηγηματικά κείμενα, επιχειρεί να συμβάλει στην καλύτερη προσέγγιση και κατανόηση του εκάστοτε θέματος, προσφέροντας τις κατά το δυνατόν σημαντικότερες πληροφορίες.
Για τη σφαιρικότερη αντιμετώπιση του θέματος και τις εκπαιδευτικές ανάγκες της έκθεσης γυρίστηκαν και προβάλλονται δύο μικρού μήκους ταινίες.Στην πρώτη ταινία που προβάλλεται στο βάθος της κεντρικής αίθουσας υπομνηματίζοντας τις ενότητες της ζωής, παρακολουθούμε στιγμιότυπα από τη ζωή ενός άνδρα, του Λέοντα, από έναν παραλιακό δήμο της αρχαίας Αθήνας: τη γέννηση, την ονοματοδοσία του, τα παιδικά του χρόνια, την ενασχόλησή του με τον αθλητισμό, τα συμπόσια με τους φίλους του, την προετοιμασία και το γάμο του με τη Μελίτη, τη στρατιωτική του εκπαίδευση, τη συμμετοχή του στα κοινά και, τέλος, την αναχώρησή του για τον πόλεμο.
ΜΗΝ ΧΑΣΕΙΣ!
Η δεύτερη ταινία σε ξεχωριστή θέση στην αριστερή πτέρυγα του 4ου ορόφου εστιάζει στον θάνατο του πρωταγωνιστή και στους συγγενείς που τον κηδεύουν και τού αποδίδουν τις νενομισμένες τιμές.
Μετά το πέρας της ταινίας, μία τρισδιάστατη απεικόνιση του τάφου και του μνήματός του, διατηρείται για μερικά λεπτά στα μάτια των θεατών, τόσο ώστε οι θεατές να μπορέσουν να δουν την επιτύμβια στήλη και την τεφροδόχο κάλπη και να διαβάσουν την αντίστοιχη ζωφόρο με τα αρχαία κτερίσματα.