Η ομάδα θεάτρου Ars Moriendi ανοίγει με «Το Αριστούργημα» του Κριστιάν Λόλλικε το 1ο Φεστιβάλ Reborn In Athens.
Λίγα λόγια για το έργο
Το «Αριστούργημα ή The Re-Mohammed-Ty Show» παρουσιάστηκε για πρώτη φορά στην Ελλάδα τον Απρίλιο στο πλαίσιο του «Τουρνουά 5Χ5» του ΚΘΒΕ από την Αrs Moriendi. Στη συνέχεια έκανε μία σειρά παραστάσεων στο Θέατρο Τ στη Θεσσαλονίκη και έρχεται να ανοίξει το 1o festival Reborn in Athens 2016 στις 2 και 3 Ιουλίου στο Θησείον, ΕΝΑ ΘΕΑΤΡΟ ΓΙΑ ΤΙΣ ΤΕΧΝΕΣ. Πρόκειται για ένα έργο με θέμα την Τέχνη, την Πίστη και την Τρομοκρατία του σύγχρονου θεατρικού συγγραφέα Κριστιάν Λόλλικε (Christian Lollike), ο οποίος στην χώρα του, τη Δανία, θεωρείται από τους πιο σημαντικούς και υποσχόμενους σήμερα καθώς τολμά να θίξει επίκαιρα, ευαίσθητα, κοινωνικά θέματα όπως η τρομοκρατία, το προσφυγικό, ο ρατσισμός και ο εθνικισμός στον 21ο αιώνα.
«Εγώ είμαι ο Μωχάμετ που φτιάχνει αυτό το έργο, που τινάζει στον αέρα τη δυτική πραγματικότητα. Δείχνει ότι αυτό που ονομάζουμε ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ είναι αυτό που λέμε ΑΓΟΡΑ και η ΑΓΟΡΑ είναι αυτό που λέμε ΘΕΟΣ και ο ΘΕΟΣ είναι αυτό που λέμε ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ και η ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ είναι αυτό που λέμε ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ ΤΗΣ ΑΓΟΡΑΣ και την ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ ΤΗΣ ΑΓΟΡΑΣ τη λέμε ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ και την ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ τη λέμε ΠΡΟΣΦΟΡΑ.
ΜΗΝ ΧΑΣΕΙΣ!
Έχω μια ΠΡΟΣΦΟΡΑ για όλες τις χώρες: Να ΠΕΘΑΝΕΤΕ όλες ή να αποκτήσετε όλες ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ». (Απόσπασμα από το έργο)
Σημείωμα σκηνοθέτη
Μετά την 11η Σεπτεμβρίου ο κόσμος άλλαξε και μαζί του άλλαξε και η έννοια της ανθρώπινης απώλειας. Το γεγονός έγινε εικόνα και εισβάλλει σε κάθε σπίτι μετατρέποντας την πραγματικότητα σ’ ένα ψηφιακό συμβάν. Σύμφωνα με τον γερμανό συνθέτη Καρλ Στόκχαουζεν, η πτώση των Δίδυμων Πύργων ήταν το σπουδαιότερο έργο τέχνης. Με αφορμή αυτό, ο Λόλλικε στήνει ένα θραυσματικό κείμενο, όπου τρεις παρουσιαστές ενός ριάλιτι σόου αγωνίζονται να πείσουν το κοινό που τους παρακολουθεί, για το ποιο είναι το πιο σημαντικό καλλιτεχνικό δημιούργημα. Η πτώση των δίδυμων πύργων στην Αμερική, η γενοκτονία στην Ρουάντα ή η σφαγή στο Μπελσάν της Ρωσίας. Το έργο καταδεικνύει και καυτηριάζει την απόσταση ασφαλείας του δυτικού κόσμου ανάμεσα στην αλληλεγγύη των καλών προθέσεων και την επιδερμική, σχεδόν ελιτίστικη αντίληψη του προβλήματος. Ο πόνος και η τραγωδία ενοθονίζονται και δημοπρατούνται στον βωμό της τρίτης βιομηχανικής επανάστασης. Στον 21ο αιώνα ο θάνατος είναι θέμα γεωγραφίας.
Θάνος Νίκας
Βιογραφικό ομάδας Ars Moriendi
Η ομάδα θεάτρου Αrs Moriendi ιδρύθηκε από τον σκηνοθέτη Θάνο Νίκα και τη Δρ. Θεατρολογίας Πηνελόπη Χατζηδημητρίου τον Ιανουάριο 2007 στη Θεσσαλονίκη. Κύριος στόχος της Αrs Moriendi είναι να παρουσιάζει εναλλακτικές σκηνικές αναγνώσεις ελληνικού και ξένου, κλασικού και σύγχρονου ρεπερτορίου, με έμφαση στον διάλογο της σκηνικής αισθητικής με τον χώρο και τη βιοδυναμική του σώματος. Η Αrs Moriendi θεωρείται μία από τις πιο υποσχόμενες επαγγελματικές θεατρικές ομάδες της πόλης. Έχει συμμετάσχει σε φεστιβάλ θεάτρου στη Θεσσαλονίκη και τη Β. Ελλάδα, με παραστάσεις σε θεατρικούς και μη χώρους, όπως σε πρώην στρατόπεδα, αρχαιολογικά μουσεία, τζαμιά και εγκαταλελειμμένα εργοστάσια.
Παραστάσεις της ομάδας
«Το Αριστούργημα» του Κριστιάν Λόλλικε (Τουρνουά 5Χ5 του ΚΘΒΕ, Μικρό Θέατρο Μονής Λαζαριστών, Θέατρο Τ, 2016)
«Φαίδρας Έρως» της Σάρα Κέην (Θέατρο Blackbox, 2016),
«Σαλώμη» του Όσκαρ Ουάιλντ (Θέατρο Blackbox και Θέατρο Αυλαία, Θεσσαλονίκη, 2015),
«Seven-Ένα Έργο για τη Γάζα» της Caryl Churchill (Δημοτικό Θέατρο Άνετον, Θεσσαλονίκη, 2014),
«Μυστικός Δείπνος», βασισμένο στην ποίηση του Νίκου-Αλεξη Ασλάνογλου (Δημοτικό Θέατρο Μελίνα Μερκούρη-φεστιβάλ Παρά θιν’ αλός 2014, Θεσσαλονίκη, 2014)
«Προς αυτήν την αλόγιστη κατεύθυνση» των Δημήτρη Δημητριάδη-Γιώργου Αλισάνογλου (Χουσεΐν Μπέη τζαμί, 57ο Φεστιβάλ Φιλίππων, Καβάλα, 2014),
«TRANSEUROPA-Ερείπια στην άκρη της γλώσσας» (Site-specific performance στο εγκαταλελειμμένο εργοστάσιο Φιξ, 11η Διεθνής Έκθεση Βιβλίου Θεσσαλονίκης, 2014),
«Heartbreak Hotel», βασισμένο στο «Λεωφορείο ο Πόθος» του Τέννεση Ουίλλιαμς, (Δημοτικό Θέατρο Καλαμαριάς Μελίνα Μερκούρη-Φεστιβάλ Θεατρικές Πρεμιέρες, Δημοτικό Θέατρο Άνετον Φεστιβάλ Ανοιχτή Σκηνή-Θεατρικές Φωνές της Πόλης, Θεσσαλονίκη, 2014),
«Hamlet» του William Shakespeare (Δημοτικό Θέατρο Άνετον και Θέατρο Αυλαία, Θεσσαλονίκη, 2013),
«Στα ενδιάμεσα παραμυθία» του Ειρηναίου Βρούσγου (Site-specific performance στο πρώην στρατόπεδο Κόδρα, Καλαμαριά, Θεσσαλονίκη, 2013),
«Πεθαίνω Σαν Χώρα» του Δημήτρη Δημητριάδη (Δημοτικό Θέατρο Άνετον, Αρχαιολογικό Μουσείο Θεσσαλονίκης, Πρώην Στρατόπεδο Κόδρα, Δημοτικό Θέατρο Καλαμαριάς Μελίνα Μερκούρη, Δημοτικό Θέατρο Βόλου, Διδυμότειχο και Ορεστιάδα, 2012- 2013),
«Κατάλογοι 14 – Πένθη» του Δημήτρη Δημητριάδη (Τελλόγλειο Ίδρυμα Τεχνών του ΑΠΘ, Θεσσαλονίκη, 2012),
«Φαίδρας Τόπος», βασισμένο στους «Κρήτες» του Ευριπίδη (Studio ars moriendi, Θεσσαλονίκη, 2011),
«Οδυσσέας και κάτι» του Δημήτρη Δημητριάδη (Studio ars moriendi, Θεσσαλονίκη, 2008), «Περιγραφή εικόνας ΙΙ» του Heiner Müller (Studio ars moriendi, Θεσσαλονίκη, 2007),
«Περιγραφή Εικόνας» του Heiner Müller (Studio ars moriendi, Θεσσαλονίκη, 2007),
«Οδυσσέας» του Δημήτρη Δημητριάδη (Studio Vis Motrix, Θεσσαλονίκη, 2007).
Σελίδα της παράστασης στο Facebook: https://www.facebook.com/%CE%A4%CE%BF-%CE%91%CF%81%CE%B9%CF%83%CF%84%CE%BF%CF%8D%CF%81%CE%B3%CE%B7%CE%BC%CE%B1-ars-moriendi-1575426422768396/
Ταυτότητα παράστασης
Μετάφραση: Σωτήρης Σουλιώτης
Σκηνοθεσία: Θάνος Νίκας
Σκηνική εγκατάσταση: Πηνελόπη Χατζηδημητρίου
Φωτισμοί: Θάνος Νίκας
Υπεύθυνη Επικοινωνίας: Κατερίνα Συναπίδου
Φωτογραφίες: Γιώργος Λέμμας
Διανομή: Αλέξανδρος Νικολαΐδης, Κατερίνα Συναπίδου, Δημήτρης Φραγκούλης