Επινόησε τον πιο εντυπωσιακό αντιήρωα της αστυνομικής λογοτεχνίας και πάνω του θεμελίωσε την συγγραφική της δόξα με μια γραφή που μοιράζεται στον ηγεμονικό τουρισμό και στο ψυχογράφημα. Όταν διαβάζει κανείς το ντεπούτο του Τομ Ρίπλεϊ στον κόσμο της μυθοπλασίας, είναι πολύ δύσκολο να κατανοήσει πώς ο νοσηρός αυτός νεαρός θα επιβιώσει στη φαντασία της Πατρίσια Χάισμιθ και θα συνεχίσει να πρωταγωνιστεί σε τρεις ακόμη μυθιστορηματικές εκδοχές του. Στην ουσία η Χάισμιθ ξαναγράφει Το Έγκλημα και Τιμωρία ή μάλλον γράφει το Έγκλημα χωρίς Τιμωρία παρωδώντας τον Ντοστογιέφσκι και αναγκάζοντας τον Γράχαμ Γκρην να δηλώσει: ” Η Δεσποινίς Χάισμιθ… είναι μια συγγραφέας που έχει δημιουργήσει ένα δικό της κόσμο”. Η ταλαντούχος δεσποινίς Χάισμιθ…
Το Έγκλημα χωρίς Τιμωρία ή η ταλαντούχος δεσποινίς Χάισμιθ
Επινόησε τον πιο εντυπωσιακό αντιήρωα της αστυνομικής λογοτεχνίας και πάνω του θεμελίωσε την συγγραφική της δόξα με μια γραφή που μοιράζεται στον ηγεμονικό τουρισμό και στο ψυχογράφημα. Όταν διαβάζει κανείς το ντεπούτο του Τομ Ρίπλεϊ στον κόσμο της μυθοπλασίας, είναι πολύ δύσκολο να κατανοήσει πώς ο νοσηρός αυτός νεαρός θα επιβιώσει στη φαντασία της Πατρίσια Χάισμιθ και θα συνεχίσει να πρωταγωνιστεί σε τρεις ακόμη μυθιστορηματικές εκδοχές του.