To «Γαλάζιο Αγόρι» του Τόμας Γκένσμπορο επιστρέφει στην Εθνική Πινακοθήκη του Λονδίνου

H Εθνική Πινακοθήκη του Λονδίνου παρουσιάζει το έργο «Γαλάζιο Αγόρι» του Τόμας Γκένσμπορο.

Από τις 25 Ιανουαρίου μέχρι και τις 15 Μαΐου, ο πίνακας με τίτλο «Το Γαλάζιο Αγόρι», του Τόμας Γκένσμπορο, θα εκτεθεί ξανά στην Εθνική Πινακοθήκη του Λονδίνου, 100 χρόνια μετά την μεταφορά του στην Καλιφόρνια.

To «Γαλάζιο Αγόρι» συνιστά την επιτομή της τέχνης της Βρετανίας του 18ου αιώνα. Ζωγραφισμένο σε καμβά, στο μέγεθος ενός παιδιού, το αγόρι φορά ένα έντονο μπλε ρούχο και το βλέμμα του, αν και ντροπαλό, είναι ευθύ και σοβαρό. Η ταυτότητά του δεν έχει προσδιοριστεί, αλλά, στην ουσία, αποτελεί ένα σύμβολο της παιδικής ηλικίας. Αποτελεί την ανταπόκριση του Τόμας Γκένσμπορο στην κληρονομιά του Βαν Ντάικ και μια επίδειξη του τι μπορεί να πετύχει η ζωγραφική.

Χάρη σε αρκετές σημαντικές εκθέσεις και αναπαραγωγές του έργου, το «Γαλάζιο Αγόρι» έχει μετατραπεί σε ένα σύμβολο που συνεχίζει να εμπνέει τους καλλιτέχνες και να λατρεύεται από το κοινό.

Αξίζει να σημειωθεί πως είναι η πρώτη φορά που το Χάντινγκτον δανείζει τον συγκεκριμένο πίνακα.

Τόμας Γκένσμπορο

Ο Τόμας Γκένσμπορο γεννήθηκε το 1727 στο Σάντμπουρι του Σάφολκ. Από μικρή ηλικία επέδειξε ιδιαίτερο ταλέντο στη ζωγραφική και, στα 13 του, πήγε στο Λονδίνο για να μελετήσει σχέδιο και χαρακτική κοντά στον Χιμπέρτ-Φρανσουά Γκραβελό. Εκεί ήρθε σε επαφή και με το Ροκοκό το οποίο επηρέασε σημαντικά την ανάπτυξη του στυλ του. Αυτή η επιρροή είναι εμφανής σε ορισμένα από τα πρώτα του έργα με τοπία.

Το 1749 επέστρεψε στο Σάφολκ όπου έζησε και δούλεψε για μια δεκαετία. Και ενώ τόνιζε πάντα την προτίμηση και την αγάπη του για τους πίνακες με τοπία, γνώριζε πως έπρεπε να στηριχθεί στα πορτρέτα για οικονομικούς λόγους. Δημιουργούσε πορτρέτα κυρίως της υψηλής κοινωνίας και των εμπόρων της περιοχής. Το 1759, προκειμένου να αυξήσει τις παραγγελίες του, μετακόμισε στο Μπαθ. Στα 1760, η δουλειά του εκτίθετο συχνά στο Λονδίνο και το 1768 εκλέχθηκε ως ιδρυτικό μέλος της Βασιλικής Ακαδημίας Τεχνών. Στο Γουίλτον επηρεάστηκε σημαντικά από τον Βαν Ντάικ, μια επιρροή που επικράτησε στο μεταγενέστερο έργο του. Είναι πιθανό πως δημιούργησε το «Γαλάζιο Αγόρι» το 1770, αποτίνοντας φόρο τιμής στον Βαν Ντάικ. Παρά την αγάπη του για το τοπίο, μαζί με το «Γαλάζιο Αγόρι», τα πορτρέτα του, όπως τα «Κος και Κα Άντριους» και «Η πρωινή βόλτα» είναι μεταξύ των πιο διάσημων έργων του.

Ο Τόμας Γκένσμπορο, ο πιο ευρηματικός Άγγλος ζωγράφος ανάμεσα στους καλλιτέχνες της εποχής του, απεβίωσε το 1788.

Πηγές: The National Gallery | Britannica | BBC

Κεντρική εικόνα θέματος: Τόμας Γκένσμπορο, Γαλάζιο Αγόρι, 1770. Παραχωρήθηκε από το Χάντινγκτον και το Εθνική Πινακοθήκη, Λονδίνο. Λεπτομέρεια του έργου.

x
Το CultureNow.gr χρησιμοποιεί cookies για την καλύτερη πλοήγηση στο site. Συμφωνώ