“Το μανιφέστο του πολέμου (Μέρος Α’) – Περικλής, η νεύρωση της ηγεμονίας'” σε σκηνοθεσία Ρούλας Πατεράκη με το Δημήτρη Λιγνάδη και την Ελένη Ερήμου, που πρόκειται να παρουσιαστεί στο Θέατρο Βράχων «Άννα Συνοδινού», στις 22 και 23 Σεπτεμβρίου 2014.

Η παράσταση που παρουσιάστηκε για πρώτη φορά στις 25 και 26 Ιουλίου στο Μικρό Θέατρο Αρχαίας Επιδαύρου, στο Φεστιβάλ Αθηνών και Επιδαύρου 2014,  παραγωγή του Ελληνικού Φεστιβάλ ΑΕ, επιστρέφει για δυο μόνο βραδιές!

Πρόκειται για το πρώτο μέρος της τριλογίας της Ρούλας Πατεράκη, η οποία είναι βασισμένη στο έργο του Θουκυδίδη. Στα τρία μέρη της τριλογίας (Περικλής, η νεύρωση της ηγεμονίας – Θέρος 2014, Το σύνδρομο Αλκιβιάδης – Θέρος 2015 και Άρατε Πύλας – Θέρος 2016) η Ρούλα Πατεράκη εξιστορεί μέσα από μια κριτική ματιά τον πόλεμο, που με το μέγεθος και τη βιαιότητα του, συγκλόνισε ολόκληρη την κλασική αρχαιότητα.

Ταυτότητα της παράστασης

Μετάφραση: Γιάννης Λιγνάδης

Δραματουργία, Διασκευή, Σκηνοθεσία: Ρούλα Πατεράκη

Σκηνικός Χώρος: Μάρω Μιχαλακάκου

Κοστούμια: Άγγελος Μέντης, Άση Δημητρολοπούλου

Μουσική – Ηχητικός σχεδιασμός:  Λάμπρος Πηγούνης

Κίνηση: Μπέττυ Δραμιτσιώτη

Φωτισμοί: Γιάννης Δρακουλαράκος

Βοηθοί Σκηνοθέτη: Αναστασία Σοφιανίδου, Χρήστος Τζιούκαλιας

Οργάνωση Παραγωγής: Γιάννης Γκουντάρας

Βοηθός Οργάνωσης Παραγωγής: Φωτεινή Τσαρδούνη

Προβολή – Επικοινωνία: BrainCo

Διανομή

Δημήτρης Λιγνάδης 

Ελένη Ερήμου

Διώνη Κουρτάκη

Σπύρος Σαρτζετάκης

Αναστασία Σοφιανίδου

Γιώργος Γιαννακάκος

Βαγγέλης Ρόκκος

Δώρα Στυλιανέση

Ευανθία Κουρμούλη

Άννα Μενενάκου

Γιώργος Παπαπαύλου

Μυρτώ Ρήγου

Ευτυχία Γιομελά

Σπύρος Χατζηαγγελάκης

Τζέφ Μαρράουι

Ιλισάντερ Ντέμα   

Ζαφειρία Δημητροπούλου Δελάνχελ

Νίκος Παντελίδης

Ανδρέας Αντωνιάδης

Νίκος Μαυράκης

Νάνα Παπαδάκη

Γεράσιμος Σοφιανός

Αχιλλέας Σκεύης

Νεκτάριος Φαρμάκης

Δημήτρης Μυλωνάς

Άννα Ελεφάντη

Μαρία Λεγάκη

 

Επίσης συμμετέχει το Acting Anatomy Studio της Ρούλας Πατεράκη:

 

Ιωάννα Γαϊτάνου

Φωτεινή Τσαρδούνη

Ειρήνη Πατεράκη

Δέσποινα Σολκίδου

Δώρα Μονογυιού

Φωτεινή Σουλεϊμάνη

Δήμητρα Λαγκαδινού

Ειρήνη Τσώλη

Μαρία Γκολιομύτη

Ασημένη Τούντα

Αριάννα Χατζηγαλανού

Αρετή Μαρασλή

Αλεξία Σαραντοπούλου

Αθηνά Δημητρακοπούλου

Κυβέλη Δραγούμη

Χριστίνα Κοττώρη

Εβίτα Μούντριχα

Άννα Μιμίκου

Κατερίνα Γκίκα

 

Σκηνοθετικό Σημείωμα

Μυστήριος άνθρωπος ο Θουκυδίδης.

Αδιαφανής προσωπικός βίος,

Αδιάφορος, σαν εκείνον τον Σαίξπηρ;!

Αλλά, διάβολε, πώς διαλύουν και οι δυο τους, τους αιώνες!

Και άλλοι, πιο διαφανείς και αστραφτεροί,

Τι πλήξη προκαλούν!

Και πότε γεννήθηκε;!

Το 460;!

Λίγο πριν;! Λίγο μετά;!

Και πέθανε το 400;!

Λίγο μετά το τέλος του πολέμου;!

Γιατί δεν ολοκλήρωσε ποτέ τη συγγραφή;!

Και πότε έγραψε;!

Ο ίδιος λέει «ξεκίνησα από την αρχή του πολέμου»

Και στην πορεία της συγγραφής του,

Κατά στιγμές, μας λέει

Ότι γνώρισε τα γεγονότα από πρώτο χέρι.

Συνάντησε τα πρόσωπα;!

Τους πρωταγωνιστές της Ιστορίας;!

Και μήπως ήταν επινόηση του οι δημηγορίες,

Γνωρίζοντας τις προσωπικότητες καλά;!

Και Ταξίδεψε πολύ;!

Και πότε;!

Όχι σαν τον Ηρόδοτο, βεβαίως,

Αλλά ταξίδεψε!

Και που συνέγραψε την Ιστορία;!

Κατέφυγε στο ωραίο του κτήμα στη Θράκη;!

Εν ηρεμία;!

Εν εξορία;!

Εκούσια εξορία;!

Ή τιμωρημένος από τους Αθηναίους;

Ύστερα από την αποτυχία του;!

Και είναι αντικειμενικός;!

Είναι ρεαλιστής;!

Ποιους συμπαθεί από τους εμπόλεμους;!

Τους Αθηναίους ή τους Λάκωνες;!

Εμείς θα ακολουθήσουμε την συγγραφή του

αδρή, ασυνεχής αφήγηση

μπρος- πίσω η μηχανή της Ιστορίας,

σπάνιο στυλ.

Σε μια φανταστική ανασκαφή,

Θα επιχειρήσουμε να ανασύρουμε τη σκέψη

Του ιστορικού που ενθρόνισε,

όσο κανείς στη Δύση, την Τέχνη του Πολέμου.

Και ενώ θα ξεκινήσουμε, τύποις,

από το πρώτο του βιβλίο,

Θα ακολουθήσουμε την προσφιλή του μέθοδο,

Αυτήν την ασυνέχειας,

και θα ονοματίσουμε τη δραματουργική

αναμέτρησή μας με το υλικό:

 

Πρώτο Μέρος (Θέρος 2014)

Περικλής: Η Νεύρωση της Ηγεμονίας

 

Δεύτερο Μέρος (Θέρος 2015)

Το Σύνδρομο Αλκιβιάδης

 

Τρίτο Μέρος (Θέρος 2016)

Άρατε Πύλας

 

Γενικός τίτλος της τριετίας:

Το Μανιφέστο του Πολέμου

ΡΟΥΛΑ ΠΑΤΕΡΑΚΗ