Η Έστερ, το ανατριχιαστικό «Ορφανό» που αγαπήθηκε από τους φαν του τρόμου το 2009, επιστρέφει με την εξαιρετική 25χρονη Ίζαμπελ Φέρμαν να αναλαμβάνει και πάλι τον ρόλο, παρ’ όλο που καλείται να υποδυθεί τον χαρακτήρα στην παιδική του ηλικία. Στο πολυαναμενόμενο πρίκουελ, οι δημιουργοί τιμούν την παράδοση της πρώτης ταινίας και παραδίδουν ένα ανατρεπτικό origin story με αυθεντικότητα, καθώς η Φέρμαν δίνει μία συναρπαστική και πειστική ερμηνεία χάρη σε εφέ παλαιάς κοπής και στην υποκριτική εμπειρία που απέκτησε η πρωταγωνίστρια εντωμεταξύ.

Τη σκηνοθεσία αναλαμβάνει ο Γουίλιαμ Μπρεντ Μπελ (Ο Διάβολος μέσα της), ενώ πλάι στην Ίζαμπελ Φέρμαν εμφανίζονται οι Τζούλια Στάιλς (10 πράγματα που μισώ σε σένα) και Ροσίφ Σάδερλαντ (Ο δρόμος της ύαινας).

Σύνοψη

Αφού ενορχηστρώνει μια ευφυέστατη απόδραση από ένα ψυχιατρείο της Εσθονίας, η Έστερ ταξιδεύει στην Αμερική υποδυόμενη την εξαφανισμένη κόρη μιας πλούσιας οικογένειας. Ωστόσο, μια απροσδόκητη ανατροπή τη φέρνει αντιμέτωπη με μια μητέρα που θα προστατεύσει με κάθε κόστος την οικογένειά της από το δολοφονικό “παιδί”.

Το προοίμιο

Η πρώτη ταινία Το Ορφανό κυκλοφόρησε το 2009 και σημείωσε εμπορική επιτυχία. Με πρωταγωνίστρια τη δεκάχρονη τότε Ίζαμπελ Φέρμαν στον ρόλο της Έστερ, η ταινία παρακολουθεί ένα ορφανό κορίτσι που υιοθετείται από ένα απελπισμένο ζευγάρι. Δυστυχώς, η Έστερ δεν βοηθάει την κατάσταση για τους νέους γονείς της. Το κοινό αγάπησε την ανατροπή στο τέλος της ταινίας που αποκάλυπτε ότι η Έστερ υπέφερε από υποϋποφυσισμό με αποτέλεσμα να μη μεγαλώνει και να μοιάζει πάντα παιδί, ενώ στην πραγματικότητα είναι μία δολοφόνος στα 30 της χρόνια.

Ο Άλεξ Μέις, που είχε συλλάβει την ιδέα και της πρώτης ταινίας, λέει για τον χαρακτήρα, «Έχει κάτι αφύσικο. Είναι λίγο φρικιό σε εισαγωγικά, είναι πολύ ευφυής και αυτοκαταστροφική, πολύ χειριστική». Στο προοίμιο ανακαλύπτουμε πώς έφτασε μέχρι την Αμερική από την πατρίδα της την Εσθονία και ποιες ήταν οι πρώτες της εμπειρίες στην Αμερική.

«Η πρώτη ταινία είχε μία καταπληκτική ανατροπή που άξιζε ένα πρίκουελ με μία αντίστοιχα δυνατή ανατροπή» εξηγεί ο Μέις. «Ξέραμε ότι οι θεατές περιμένουν την ανατροπή. Και μας πήρε χρόνο να τη βρούμε γιατί επιφυλάσσει μία πολύ καλή έκπληξη, ειλικρινά!».

Οι δημιουργοί ήθελαν να βάλουν την Έστερ σε νέες συνθήκες, με το κοινό να νιώθει ότι βλέπει κάτι οικείο, αλλά τελικά όλα να ανατρέπονται. Η νέα ιστορία αρχίζει σε ένα ψυχιατρείο της Εσθονίας όπου νοσηλεύεται η Έστερ. Είναι μία έντονη αρχή για την ταινία που δηλώνει ποιος είναι ο χαρακτήρας. Η αγωνία χτίζεται καθώς η Έστερ καταστρώνει ένα σχέδιο υποδυόμενη τη χαμένη κόρη ενός ζευγαριού από το Κονέκτικατ, που εξαφανίστηκε πριν τέσσερα χρόνια. Η οικογένεια έχει σχεδόν συμφιλιωθεί με το γεγονός ότι η κόρη τους έχει χαθεί για πάντα και δεν τρέφουν ελπίδες μέχρι τη μέρα που τους τηλεφωνεί ο ντετέκτιβ Ντόναν, για να τους ενημερώσει ότι η Έστερ βρέθηκε στην Εσθονία και ότι τη φέρνουν πίσω.

Μόλις οι δημιουργοί Μέις και Τζόνσον-ΜακΓκόλντρικ βρήκαν την ιδέα και την πολυπόθητη ανατροπή, συνεργάστηκαν με τον σεναριογράφο Ντέιβιντ Κόγκεσαλ για το σενάριο, με τον Γουίλιαμ Μπρεντ Μπελ να αναλαμβάνει τη σκηνοθεσία της ταινίας.

«Μου άρεσε πολύ η πρώτη ταινία» παραδέχεται ο Μπελ. «Είναι πολύ καλή και έχει καταπληκτική ανατροπή. Μερικές φορές μία ταινία εκτυλίσσεται πολύ καλά, είναι ένα σύγχρονο κλασικό δείγμα του είδους, και είναι δύσκολο να τη φτάσεις. Αλλά όταν διάβασα το πρίκουελ, με την εξίσου καλή ανατροπή που δεν περίμενα, κατάλαβα ότι λειτουργεί πολύ καλά και ότι διαφέρει από την προηγούμενη. Τα κατάφεραν πολύ καλά!».

Ο Μέις γνώριζε τον Μπελ πολλά χρόνια και θαυμάζει το έργο του. «Είναι καταξιωμένος στο είδος του τρόμου και όταν του δώσαμε το σενάριο, του άρεσε πολύ και ξέραμε ότι θα συνεργαστούμε άριστα. Είχε ξεκάθαρο όραμα και πάθος».

Όμως, οι δημιουργοί είχαν μία ακόμα πρόκληση: ποια ηθοποιός θα αναλάμβανε τη νεαρή Έστερ;

Η επιστροφή της Ίζαμπελ Φέρμαν

«Η Ίζαμπελ ήταν τόσο καλή στην πρώτη ταινία και τόσο μοναδική» μοιράζεται ο Μπελ. «Άφησε το σημάδι της και δημιούργησε έναν απίστευτο χαρακτήρα και δεν μπορούσαμε να σκεφτούμε άλλο τρόπο να κάνουμε την ταινία παρά μόνο με την ίδια. Αλλιώς το πρίκουελ θα ήταν χαμένη υπόθεση».

Ο Μπελ και η Φέρμαν συζήτησαν την ιδέα. Η ηθοποιός, που είναι πια 25 χρονών αλλά διατηρεί την παιδική της φυσιογνωμία, ενθουσιάστηκε με την προοπτική να ξαναπαίξει τον ρόλο. «Ο Μπρεντ με στήριξε πολύ στην ταινία και το εκτίμησα γιατί ήταν μεγάλη πρόκληση να μοιάζω με ένα μικρό παιδί» λέει η ηθοποιός. «Από την πρώτη μέρα με έπεισε ότι μπορώ να το κάνω και ότι θα βρεθεί ο τρόπος. Είμαι ευγνώμων γιατί ήταν απίστευτο που έπαιξα ξανά αυτό τον ρόλο».

Ένα από τα πολλά πλεονεκτήματα του να εμφανίζεται η ίδια ηθοποιός ήταν ότι τώρα ήταν μία ενήλικας που υποδυόταν μία ενήλικα, ακόμα κι αν φέρεται σαν παιδί. «Ξέρουμε το μυστικό της από την αρχή και αυτό το κάνει πιο ενδιαφέρον» εξηγεί ο Μπελ.

Ως πηγή έμπνευσης για την προσέγγιση του χαρακτήρα ήταν ένας από τους πιο ανατριχιαστικούς κινηματογραφικούς χαρακτήρες. «Σκεφτήκαμε τον Χάνιμπαλ Λέκτερ από τη Σιωπή των Αμνών για το πώς μιλάει και κινείται η Έσθερ, για το πώς σκέφτεται. Είναι πάντα πιο έξυπνη από τους άλλους και της αρέσουν τα ωραία πράγματα στη ζωή. Προσπάθησα να την παρουσιάσω σαν μία κομψή, εκλεπτυσμένη γυναίκα και να δείξω πόσο καταπληκτική πιανίστα είναι, πόσο ωραία μαγειρεύει και ζωγραφίζει. Είναι μία δολοφονική ιδιοφυία».

Ταυτότητα ταινίας

Το Ορφανό: Πρώτος Φόνος / Orphan: First Kill

Σκηνοθεσία: Γουίλιαμ Μπρεντ Μπελ
Σενάριο: Ντέιβιντ Κόγκεσαλ
Πρωταγωνιστούν: Ίζαμπελ Φέρμαν, Τζούλια Στάιλς, Ροσίφ Σάδερλαντ
Διεύθυνση Φωτογραφίας: Καρίμ Χουσεΐν
Μοντάζ: Τζος Ετιέρ
Μουσική: Μπρεττ Ντετάρ
Διάρκεια: 1 ώρα και 39 λεπτά