Η ταινία ΤΟ ΠΑΙΧΝΙΔΙ ΤΗΣ ΜΙΜΗΣΗΣ (THE IMITATION GAME) του Μόρτεν Τίλντουμ, βασισμένη στο βιβλίο θρύλος του Άντριου Χότζες «Άλαν Τιούρινγκ, Το Αίνιγμα» (Εκδόσεις Τραυλός), έρχεται στους κινηματογράφους την Πέμπτη 8 Ιανουαρίου 2015 από την SevenFilmsGreece.

                             

ΕΙΣΑΓΩΓΗ

ΤΟ ΠΑΙΧΝΙΔΙ ΤΗΣ ΜΙΜΗΣΗΣ είναι το πορτραίτο της ζωής και του έργου, ενός αφανή ήρωα, του Άλαν Τιούρινγκ. Οι Μπενεντίκτ Κάμπερμπατς και Κίρα Νάιτλι, πρωταγωνιστούν ανάμεσα σε ένα εξαιρετικό καστ: Μάθιου Γκουντ, Μαρκ Στρονγκ, Ρόρι Κινίαρ, Τσαρλς Ντανς, Άλεν Λιτς και Μάθιου Μπερντ.

Ο Νορβηγός Μόρτεν Τίλντουμ, υποψήφιος για BAFTA το 2012, για το “Headhunters”, σκηνοθετεί σε σενάριο του Γκράχαμ Μουρ, βασισμένο στο βιβλίο του Άντριου Χότζες: «Άλαν Τιούρινγκ: Το Αίνιγμα». Στη Διεύθυνση Φωτογραφίας βρίσκεται ο Όσκαρ Φάουρα (“The Impossible”), στο μοντάζ ο Γουίλιαμ Γκόλντενμπεργκ (Όσκαρ για το “Argo”), στο σχεδιασμό παραγωγής η Μαρία Τζίρκοβιτς (“Tinker Tailor Soldier Spy”), στα κοστούμια ο Σάμι Σέλντον Ντίφερ (“Kick-Ass”), στο μακιγιάζ η Ιβάνα Πρίμορακ (“Anna Karenina”), ενώ τη μουσική υπογράφει ο Αλεξάντρ Ντεπλά.

Η ταινία γυρίστηκε στην Αγγλία για οχτώ εβδομάδες, σε διάφορες τοποθεσίες, συμπεριλαμβανομένου μιας Βικτωριανής έπαυλης στην οποία έζησε ο Ίαν Φλέμινγκ, το σταθμό King’s Cross, τη Σχολή Σέρμπορν, όπου φοίτησε ο Τιούρινγκ, και το ίδιο το κέντρο στο οποίο έσπασε ο κώδικας: το πάρκο Μπλέτσλι.

ΣΥΝΟΨΗ

Το χειμώνα του 1952, οι Βρετανικές αρχές εισέβαλαν στο σπίτι του μαθηματικού κι αναλυτή Άλαν Τιούρινγκ, και τον συνέλαβαν για «απρεπή συμπεριφορά», μια κατηγορία που αργότερα θα οδηγούσε στην καταδίκη του με την κατηγορία της ομοφυλοφιλίας- ωστόσο κανείς δε γνώριζε ότι επρόκειτο για ένα πρωτοπόρο και ιδιοφυή επιστήμονα στους ηλεκτρονικούς υπολογιστές. Κατά τη διάρκεια του Β΄ Παγκοσμίου πολέμου είχε καθοδηγήσει με επιτυχία μια ομάδα επιστημόνων, κι «έσπασε» τον κώδικα της περίφημης Γερμανικής μηχανής Enigma. Ένα στοιχειωτικό πορτραίτο ενός σπουδαίου και παράλληλα περίπλοκου ανθρώπου, στον οποίο εκατομμύρια άνθρωποι οφείλουν τη ζωή τους.

ΧΡΟΝΟΔΙΑΓΡΑΜΜΑ

1927, Σχολή Σέρμπορν, Ντόρσετ, Αγγλία:  Ο 15χρονος Άλαν Τιούρινγκ είναι ντροπαλός, μοναχικός και τον παρενοχλούν οι συμμαθητές του. Μετά από μήνες μίζερης ζωής, έρχεται να τον σώσει ο 16χρονος Κρίστοφερ Μόρκομ, που τον βοηθά να ενταχθεί στο σύνολο. Του μαθαίνει επίσης τα μυστικά της κρυπτογραφίας, τα οποία ο Άλαν δέχεται με ενθουσιασμό. Άριστοι και οι δύο στα μαθηματικά, επικοινωνούν πλέον με δικό τους κώδικα. Ο Κρίστοφερ φεύγει για διακοπές με τους γονείς του, αλλά δε ξαναγυρίζει. Σύντομα, ο Άλαν θα μάθει ότι ο καλός του φίλος πέθανε από φυματίωση, πίνοντας μολυσμένο γάλα, και κλείνεται ξανά στον εαυτό του.


1939, Πάρκο Μπλέτσλι, Κομητεία Μπάκινγχαμ, Αγγλία: ο Τιούρινγκ καταφθάνει στη Βικτωριανή έπαυλη όπου έχει συνάντηση με τον επικεφαλή της απόρρητης κυβερνητικής ομάδας κώδικα και κρυπτογραφίας, Άλαστερ Ντένιστον. Η συνέντευξη δεν πηγαίνει καλά. Ο Ντένιστον βρίσκει τον απόφοιτο του Κέμπριτζ, ιδιαίτερα αλαζόνα κι ετοιμάζεται να τον διώξει όταν εκείνος αναφέρει τη γερμανική μηχανή Αίνιγμα. Ο Ντένιστον του λέει ότι είναι αδύνατο να αποκρυπτογραφηθεί, κι ο Τιούρινγκ απαντάει ότι θα έπρεπε να τον αφήσει τουλάχιστον να δοκιμάσει.

Ο Τιούρινγκ συναντά τους υπόλοιπους νεοσύλλεκτους, τον αρχηγό της ομάδας και παγκόσμιο πρωταθλητή στο σκάκι Χιου Αλεξάντερ, τον Τζον Κέρνκρος, Σκωτσέζο μαθηματικό, τον Πίτερ Χίλτον, πρώιμο απόφοιτου του Όξφορντ και τους γλωσσολόγους Φέρμαν και Ρίτσαρντς.  Ο Τιούρινγκ επισημαίνει ότι δεν είναι ομαδικός παίκτης, κι ο επικεφαλής της νεοσύστατης τότε MI6, Στιούαρτ Μένζις, τονίζει ότι πεθαίνουν άνθρωποι όσο εκείνοι συζητούν.

Ο Τιούρινγκ γράφει στον Ουίνστον Τσώρτσιλ, εκφράζοντας τη δυσαρέσκεια του για το σκηνικό στο Μπλέτσλι, κι εκείνος διατάζει να αναλάβει την ομάδα άμεσα. Ο Τιούρινγκ με τη βοήθεια της MI6 κάνει ένα διαγωνισμό για να ενδυναμώσει την ομάδα μετά την αποχώριση των Φέρμαν και Ρίτσαρντς. Προς αμηχανία όλων, κερδίζει ένα κορίτσι, η απόφοιτος του Κέμπριτζ, Τζόαν Κλαρκ.

Ο Τιούρινγκ την τοποθετεί στην ομάδα και μοιράζεται μαζί της μυστικά για τη μηχανή Enigma. Ο ίδιος εργάζεται παθιασμένα στη δική του μηχανή αποκρυπτογράφησης που ονομάζει Christopher, αγνοώντας τους συναδέλφους του. Ο Ντένιστον προσπαθεί να κλείσει για πάντα το μηχάνημα, και η Κλαρκ απειλεί να παραιτηθεί, όταν ο Τιούρινγκ σε απόγνωση τη ζητά σε γάμο. Δέχεται, αν και γνωρίζει ότι ο Τιούρινγκ είναι ομοφυλόφιλος, και απογοητεύεται βαθιά όταν εκείνος το ακυρώνει για να τη σώσει από την έρευνα για τη μηχανή.

Ξαφνικά έρχεται μια ανακάλυψη. Η ομάδα παρατηρεί ότι επαναλαμβάνονται λέξεις στα μηνύματα των Γερμανών, κι ο Τιούρινγκ ανακαλύπτει ότι όλα τα μηνύματα περιέχουν τη φράση “Heil Hitler!”  Η Enigma μπορεί να σπάσει!

Παρόλο που το τέλος είναι κοντά ο Τιούρινγκ επιμένει ότι ο εχθρός δε πρέπει να μάθει ότι έσπασε ο κώδικας, διαφορετικά η μηχανή Enigma θα αντικατασταθεί. Επιμένει να μείνει κρυφό από τους συμμάχους μέχρι να τελειοποιηθεί η αποκωδικοποίηση.

Με το κωδικό  όνομα”Ultra”, το Πάρκο Μπλέτσλι γίνεται η μεγαλύτερη βάση των στρατιωτικών υπηρεσιών πληροφοριών , ενώ η ομάδα μπορεί σύντομα να επιστρέψει στο σπίτι της.


1952, Μάντσεστερ, Αγγλία: Έπειτα από μια καταγγελία για ληστεία, η αστυνομία καταφθάνει στο σπίτι ενός καθηγητή Πανεπιστημίου. Ο επιθεωρητής Νοκ βρίσκει περίεργη τη συμπεριφορά του καθηγητή και πιστεύει ότι κάτι κρύβει. Σύντομα ο Τιούρινγκ συλλαμβάνεται για «άσεμνη συμπεριφορά».  Ο επιθεωρητής τον ανακρίνει, κι ανακαλύπτωντας την αλήθεια, αρρωσταίνει με την ιδέα της καταδίκης του.

Η Κλαρκ τον επισκέπτεται, για να βρει μόνο ένα φάντασμα του εαυτού του, θολωμένο από τα συνθετικά οιστρογόνα, τα οποία ο ίδιος επέλεξε ως «θεραπεία» για την ομοφυλοφιλία, για να αποφύγει τη φυλάκιση. Εργάζεται ακόμα στη βελτίωση της μηχανής Christopher, αλλά αδυνατεί να λύσει ακόμη κι ένα σταυρόλεξο.


1954:  Η αστυνομία καταφτάνει και πάλι στο σπίτι του Τιούρινγκ. Ο ιδιοφυής επιστήμονας έχει αυτοκτονήσει- ένα μισοφαγωμένο μήλο με κυάνιο βρίσκεται δίπλα στο κρεβάτι του.

Η μηχανή του δεν τελειοποιήθηκε ποτέ, αλλά πυροδότησε ένα καινούριο πεδίο έρευνας, σε αυτό που αποκαλούνταν «Μηχανές Τιούρινγκ». Σήμερα, τις ονομάζουμε «υπολογιστές».

ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΤΟΡΟΝΤΟ 2014: PEOPLE’S CHOICE AWARD

Διάρκεια: 114 λεπτά

Η ΑΓΝΩΣΤΗ ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΟΥ ΑΛΑΝ ΤΙΟΥΡΙΝΓΚ

Η αληθινή, άλλα άγνωστη στο ευρύτερο κοινό,  ιστορία του Άλαν Τιούρινγκ απλώθηκε ραγδαία στο Χόλιγουντ το Δεκέμβριο του ’11. Το σενάριο του Γκράχαμ Μουρ τοποθετήθηκε πρώτο στη «μαύρη λίστα» των παραγωγών, των σεναρίων που τους άρεσε περισσότερο αλλά δεν είχαν ακόμη προχωρήσει.

Η ιστορία του σεναρίου είναι πιο πλούσια απ’όσο γνωρίζουν αρκετοί. Το 2009, οι παραγωγοί Νόρα Γκρόσμαν και Ίντο Οστρόβσκι είδαν σε ένα δελτίο μια ομιλία του πρωθυπουργού Γκόρντον Μπράουν, στην οποία απολογήθηκε δημόσια εκ μέρους της Βρετανικής Κυβέρνησης για τη μεταχείρηση του Άλαν Τιούρινγκ κατά τη διάρκεια του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου.  Μη γνωρίζοντας ποιός είναι ο Άλαν Τιούρινγκ, ξεκίνησαν την έρευνα, κι ανακάλυψαν μια τρομερή ιστορία άγνωστη στον κόσμο. Έσπευσαν άμεσα για τα δικαιώματα του μυθιστορήματος του Άντριου Χότζες κι άρχισαν οι συζητήσεις, στις οποίες παρευρισκόταν κι ο Γκράχαμ Μουρ. Ο Μουρ είχε ως έμπνευση του μία μέθοδο που έγραψε ο ίδιος ο Τιούρινγκ για να διευκρινήσει αν κάποιος είναι μηχανή ή άνθρωπος. Μία σειρά δοκιμών, αλλά για τον ίδιο ένα παιχνίδι- Το Παιχνίδι της Μίμησης.

«Είναι μια απίστευτη ιστορία», λέει ο Μουρ. «Είναι από αυτές που αν τις επινοούσες, κανείς δε θα σε πίστευε. Ένας ιδιοφυής άνθρωπος, αυτός που επινόησε τον ηλεκτρονικό υπολογιστή, τον ίδιο άνθρωπο κυνήγησε η κυβέρνηση επειδή ήταν ομοφυλόφιλος και κατέληξε να αυτοκτονήσει. Είναι σοκαριστικό ότι είναι αληθινή ιστορία».

«Είχαμε πολλούς υποψήφιους αρχικά για τη σκηνοθεσία», αναφέρει ο Σουόρτζμαν, ένας από τους παραγωγούς της ταινίας. «Γνωρίζαμε ότι έπρεπε τα γυρίσματα να γίνουν στην Αγγλία, για να φαίνεται αυθεντική. Προς έκπληξη όλων, ήταν ένας Νορβηγός που έδειχνε την καλύτερη κατάνοηση των χαρακτήρων- ο Μόρτεν Τίλντουμ μας άφησε άφωνους».

«Πρόκειται για μια πολύ σημαντική ιστορία, που είναι ταυτόχρονα φόρος τιμής σε όποιον είναι διαφορετικός», λέει ο Τίλντουμ. «Ο Τιούρινγκ βρέθηκε αντιμέτωπος με μια τρομερή αδικία, αλλά ποτέ δε συμβιβάστηκε. Ο κόσμος μας είναι καλύτερος, επειδή εκείνος υπήρξε τόσο γενναίος».

Ο Γκράχαμ Μουρ συνοψίζει τα συναισθήματα όλων όσω συμμετείχαν στην ταινία: «Η ιστορία του Άλαν Τιούρινγκ είχε τραγικό τέλος, αλλά θέλαμε να κάνουμε μια ταινία που θα τιμούσε τη ζωή και το έργο του. Ελπίζουμε το κοινό να έρθει κοντά σε αυτή την προσωπικότητα. Δε μοιάζει με κανέναν άνθρωπο που θα γνωρίζαμε, και θέλαμε το κοινό να τον γνωρίσει, να τον κατανοήσει, να σκεφτεί όπως αυτός. Να κοιτάξει την οθόνη και να καταλάβει αυτό τον άνθρωπο που απουσιάζει από την ιστορία που γνωρίζει, και να νιώσει το μέγεθος της συνεισφοράς του και της ανθρωπιάς του».


ΤΟ ΚΑΣΤ ΚΑΙ ΟΙ ΧΑΡΑΚΤΗΡΕΣ ΤΟΥΣ

Ο ΜΠΕΝΕΝΤΙΚ ΚΑΜΠΕΡΜΠΑΤΣ ΓΙΑ ΤΟΝ ΑΛΑΝ ΤΙΟΥΡΙΝΓΚ:

Είχε μια μοναδική προσωπικότητα- ήταν τρομερά αποδοτικός, είχε μεγάλα επίπεδα εμπάθειας, αλλά ήταν στοργικός με τα παιδιά. Είχε αυτή την ανεπανάληπτη ικανότητα να επικοινωνεί με τους ανθρώπους, χωρίς να νιώθει δεσμευμένος απο κοινωνικά στερεότυπα. Ήταν τόσο ικανός, τόσο γρήγορα σκεπτόμενος, τόσο υγιής. Έτρεχε σε μαραθώνιους και διαγωνιζόταν σε εθνικές διοργανώσεις. Έτρεχε από το σπίτι του στο Γουίλμσλοου μέχρι τη δουλειά του στο Πανεπιστήμιο του Μάντσεστερ- μια διαδρομή 20 χιλιομέτρων. Μίλησα με ανθρώπους που τον γνώριζαν στο Μάντσεστερ, κι όλοι έλεγαν ότι ήταν εξαιρετικά ευγενικός κι άτολμος. Απέφευγε την οπτική επαφή, αλλά όταν το έκανε είχες απέναντι σου μία ανθρώπινη, πνευματώδη και υπέροχη προσωπικότητα. Ήταν πάντα βυθισμένος στο δικό του κόσμο, στο δικό του τρόπο σκέψης, και θα έκανε συχνά πολλές εκκεντρικές πράξεις, για τις οποίες ήταν ανοιχτός. Ήταν ένα αξιοθαύμαστο πλάσμα εξαιρετικού ταλέντου και ικανοτήτων. Η τραγωδία της ζωής του δεν ήταν απλά ότι τελείωσε νωρίς, αλλά κι ο τρόπος με τον οποίο καταδιώχτηκε για τη σεξουαλικότητα του.

Η ΚΙΡΑ ΝΑΪΤΛΙ ΓΙΑ ΤΗΝ ΤΖΟΑΝ ΚΛΑΡΚ:

Πρόκειται για μία πολύ σημαντική ιστορία που έπρεπε να ειπωθεί. Είναι απίστευτο να έχει περάσει κάποιος έξι χρόνια από τη ζωή του δουλεύοντας σε κάτι τέτοιο, και μετά να μην ξαναμιλήσει γι’αυτό. Τους είχε απαγορευτεί- ούτε μεταξύ τους μπορούσαν να το συζητάνε. Ο Άλαν και η Τζόαν ήταν καλοί φίλοι. Υπήρξε μια στιγμή στην οποία ο Άλαν σκέφτηκε ότι θα μπορούσε να είναι παντρεμένος με μία γυναίκα, και να είναι φυσιολογικός, ό,τι κι αν σημαίνει αυτό. Ίσως και να γινόταν με τη Τζόαν.  Αυτοί είναι κάποιοι από τους ανθρώπους που βοήθησαν στη νίκη του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου. Μετράω ακόμη με τα δάχτυλα συχνά, κάθε φορά που επιχειρούσα να καταλάβω τα μαθηματικά της ιστορίας αυτής, περνούσα τρεις εβδομάδες προσπάθειας και κατέληγα σε πλήρη αποτυχία. Είμαι ηθοποιός, όχι μαθηματικός!

Ο ΜΑΘΙΟΥ ΓΚΟΥΝΤ ΓΙΑ ΤΟ ΧΙΟΥ ΑΛΕΞΑΝΤΕΡ:

Ο Χιου είναι ένας πολύ έξυπνος άντρας, πρωταθλητής στο σκάκι δύο φορές. Είναι σχεδόν όσο έξυπνος ο Άλαν, αλλά διαφέρει. Ο Άλαν είναι απομονωμένος, ο Χιου θέλει να οδηγεί την ομάδα, και αυτό κάνει. Υπάρχει μια υπεροψία στον τρόπο του Άλαν, που επηρεάζει πολύ το Χιου.  Είναι τρομακτικός ο τρόπος που δουλεύει το μυαλό του. Είναι ξεκάθαρα ένα επίπεδο πιο ψηλά από όλους. Νομίζω αυτό που ενοχλούσε ήταν ότι δε μοιραζόταν τις ιδέες του, αυτές που ίσως έσπαγαν τον κώδικα της μηχανής Enigma. 

Ο ΜΑΡΚ ΣΤΡΟΝΓΚ ΓΙΑ ΤΟ ΣΤΙΟΥΑΡΤ ΜΕΝΖΙΣ:

Είναι ένας συναρπαστικός χαρακτήρας, ο άνθρωπος που κινεί τα νήματα. Είχε την παραδοσιακή μόρφωση και πορεία για να γίνει επικεφαλής της MI6 το 1939. Ήταν υπεύθυνος για τις υπηρεσίες πληροφοριών καθόλη τη διάρκεια του πολέμου, και δούλεψε πολύ στενά με τον Άλαν Τιούρινγκ. Υπάρχει πάντα κάτι με τις ιστορίες που είναι αληθινές κι έχουν μεγαλύτερη απήχηση. Η αναγκαιότητα του δράματος πολλές φορές μπορεί να καλύπτει το ρεαλισμό, αλλά μας δίνει μια αίσθηση της σχέσης του Τιούρινγκ με τους ανθρώπους που δούλευε.

Ο ΤΣΑΡΛΣ ΝΤΑΝΣ ΓΙΑ ΤΟΝ ΔΙΟΙΚΗΤΗ ΝΤΕΝΙΣΤΟΝ:

Επέβλεπε ουσιαστικά το Μπλέτσλι Παρκ. Το επέβλεπε περισσότερο σα σχολείο, παρά γι αυτό που ήταν. Συμπεριφερόταν στους κρυπτογράφους σαν άτακτα σχολιαρόπαιδα. Δεν καταλάβαινε ακριβώς τι κάνουν, κι ως ένα βαθμό απειλούνταν από την παρουσία τους. Συνειδητοποιεί γρήγορα πόσο έξυπνος είναι ο Τιούρινγκ, αλλά ανακοινώνει σχεδόν χαιρέκακα ότι ο Αλεξάντερ θα είναι ο αρχηγός της ομάδας.  Η αντιπάθεια του προς τον Άλαν δημιουργεί μια ένταση στην ομάδα.

ΒΙΟΓΡΑΦΙΚΑ ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΩΝ

Ο Μπένεντικ Κάμπερμπατς σπούδασε Υποκριτική στο Πανεπιστήμιο του Μάντσεστερ και στην Ακαδημία Δραματικών Τεχνών του Λονδίνου.

Έχει εμφανιστεί σε διάφορες τηλεοπτικές σειρές, αλλά ο ρόλος του ως Σέρλοκ Χολμς τον καθιέρωσε και του χάρισε δύο υποψηφιότητες στα Βραβεία BAFTA, ένα Βραβείο Critic’s Choice Καλύτερου Ηθοποιού και μία υποψηφιότητα στις Χρυσές Σφαίρες. Την πρώτη του υποψηφιότητα στα Βραβεία BAFTA, την είχε λάβει ενσαρκώνοντας το Στίβεν Χόκινγκ για το “Hawking” του BBC. Πιο πρόσφατα, πρωταγωνίστησε στο “Parade’s End” των BBC και HBO, αποσπώντας μια υποψηφιότητα για την ερμηνεία του στα Βραβεία Emmy.

Με μεγάλο βιογραφικό και στο θεατρικό σανίδι, επέστρεψε το 2011 στο Εθνικό Θέατρο, κι απέσπασε Βραβείο Καλύτερου Ηθοποιού στα Βραβεία Laurence Olivier και Evening Standard για την ερμηνεία του στο “Frankenstein” του Ντάνι Μπόιλ.

Η Κίρα Νάιτλι ξεκίνησε την καριέρα της σε ηλικία 6 ετών, όταν εμφανίστηκε στην τηλεταινία “Royal Celebration”. Ο ρόλος που της χάρισε την αναγνώριση ήταν για το «Κάντο όπως ο Μπέκαμ», για το οποίο τιμήθηκε και με Βραβείο Καλύτερης Πρωτοεμφανιζόμενης Ηθοποιού από τον Κύκλο Κριτικών του Λονδίνου. Έγινε παγκοσμίως γνωστή όταν ενσάρκωσε την Ελίζαμπεθ Σουάν για τους Πειρατές της Καραϊβικής. Η Νάιτλι υπήρξε Υποψήφια για Όσκαρ και Χρυσή Σφαίρα για την ερμηνεία της ως Ελίζαμπεθ Μπένετ στο «Περηφάνεια και Προκατάληψη», ενώ δύο χρόνια αργότερα ήταν ξανά υποψήφια για Χρυσή Σφαίρα και BAFTA , για την ερμηνεία της στην «Εξιλέωση».

Υποστηρίζει με θέρμη μεταξύ άλλων, τη Διεθνή Αμνηστία και τα δικαιώματα των γυναικών, ενώ είναι προστάτιδα της SMA Trust, που χρηματοδοτεί ιατρικές έρευνες για την παιδική νωτιαία μυϊκή ατροφία.

Ο ΜΟΡΤΕΝ ΤΙΛΝΤΟΥΜ (Σκηνοθεσία), ξεκίνησε τη σκηνοθετική του καριέρα, με την κωμωδία “Buddy”, που απέσπασε το Βραβείο Κοινού στο Φεστιβάλ του Κάρλοβι Βάρι το 2003. Το 2008, προτάθηκε για Βραβείο Amanda Καλύτερης Σκηνοθεσίας για τη δεύτερη ταινία “Fallen Angels”.  Η τρίτη ταινία του, το “Headhunters”, είναι ο πιο εμπορικός τίτλος στην ιστορία της Νορβηγίας, όπως και η ξενόγλωσση ταινία με τις μεγαλύτερες εισπράξεις για το 2012.  Ήταν υποψήφια για BAFTA Καλύτερης Ξενόγλωσσης Ταινίας.

O Τίλντουμ έχει σκηνοθετήσει και πολλά διαφημιστικά με την εταιρία του, την Einar Film.