Συγκεκριμένα, η πρώτη συναυλία, στις 20 Μαΐου 2019, είναι ένα ρεσιτάλ με σονάτες του ρομαντισμού από φοιτητές ειδίκευσης πιάνου της τάξης του καθηγητή Ούβε Μάτσκε. Στη δεύτερη, που θα δοθεί στις 22 Μαΐου 2019, τα σύνολα παραδοσιακής μουσικής του ΤΜΕΤ θα παρουσιάσουν οργανική και φωνητική μουσική από την Ελλάδα, τα Βαλκάνια και τις γειτονιές της Ανατολής. Τέλος, η τρίτη συναυλία, στις 3 Ιουνίου 2019, περιλαμβάνει ένα πλούσιο πρόγραμμα από τη Συμφωνική Ορχήστρα του ΤΜΕΤ και τις τάξεις Διεύθυνσης Ορχήστρας και Σύνθεσης.
Αναλυτικά
Σονάτες του ρομαντισμού για πιάνο των Σοπέν, Μπραμς, Λιστ
Δευτέρα 20 Μαΐου 2019
Τρεις φοιτητές ειδίκευσης πιάνου της τάξης του καθηγητή Ούβε Μάτσκε θα ερμηνεύσουν κορυφαία έργα της πιανιστικής φιλολογίας. Ο Κωνσταντίνος Ταμβάκης θα εκτελέσει τη Σονάτα αρ. 3 σε φα ελάσσονα του Γιοχάνες Μπραμς (1854), ένα έργο που γράφτηκε όταν ο συνθέτης ήταν 20 χρονών και τον καθιέρωσε ως αριστοτέχνη του είδους. Ο Στέργιος Σακελλαρίου θα ερμηνεύσει τη Σονάτα αρ. 2 σε σι ύφεση ελάσσονα του Φρεντερίκ Σοπέν (1839), ένα από τα σημαντικότερα έργα του συνθέτη καθώς και μία από τις σπουδαιότερες σονάτες για πιάνο του παγκόσμιου ρεπερτορίου. Τέλος, ο Φοίβος Φίλκας θα παρουσιάσει τη Σονάτα σε σι ελάσσονα του Φραντς Λιστ (1853), η οποία στην εποχή της προκάλεσε αμηχανία με τις καινοτομίες στη δομή της, ωστόσο τον 20ό αιώνα εντάχθηκε μεταξύ των κορυφαίων έργων του πιανιστικού ρεπερτορίου.
Μουσικά σύνολα ΤΜΕΤ: Δρόμοι των ήχων
Τετάρτη 22 Μαΐου 2019
Τα σύνολα παραδοσιακής μουσικής του ΤΜΕΤ παρουσιάζουν οικείες μουσικές της ευρύτερης βαλκανικής και ανατολικής παράδοσης, ισορροπώντας ανάμεσα στην ελεύθερη καλλιτεχνική έκφραση, το σύγχρονο crossover και την προφορική παράδοση.
Το α’ μέρος της συναυλίας θα δοθεί στο φουαγιέ του κτιρίου Μ2 και έχει τίτλο «Σύγχρονες αναγνώσεις επάνω στο έργο του Δημητρίου Καντεμίρη». Ένα μικτό σύνολο φοιτητών από τις κατευθύνσεις ελληνικής παραδοσιακής, ευρωπαϊκής και σύγχρονης μουσικής του ΤΜΕΤ προτείνει νέες προσεγγίσεις επάνω σε έργα της συλλογής του ουμανιστή, φιλοσόφου, ιστοριοδίφη, μουσικού και μουσικολόγου του 18ου αιώνα Δημητρίου Καντεμίρη, όπου η αυλική μουσική της Κωνσταντινούπολης συναντιέται με τον αυτοσχεδιασμό και τις ευρασιατικές τροπικές παραδόσεις. Καλλιτεχνική επιμέλεια Θύμιος Ατζακάς, Σάκης Λάιος.
ΜΗΝ ΧΑΣΕΙΣ!
Το β’ μέρος της συναυλίας αποτελείται από τις εξής ενότητες:
– Δρόμοι των Ήχων: Ελλάδα – Αρμενία. Μια διαλογική ενότητα κομματιών από τις παραδόσεις τις Ελλάδας και της Αρμενίας με έμφαση στις συγγένειες και τις μεταξύ τους αλληλεπιδράσεις. Καλλιτεχνική επιμέλεια Σωκράτης Σινόπουλος.
– «Ορχήστρα Βιολιώνε». Βασική επιδίωξη του μουσικού συνόλου αποτελεί η παρουσίαση ρεπερτορίου από τις μουσικές παραδόσεις της Ελλάδας, των Βαλκανίων και της ευρύτερης Ανατολικής Μεσογείου, μέσα από ένα δημιουργικό πρίσμα ενορχήστρωσης και εφαρμογής παλαιότερων αλλά και πιο σύγχρονων ερμηνευτικών τεχνικών των τοξοτών εγχόρδων. Καλλιτεχνική επιμέλεια Γιάννης Ζαρίας.
– Αφιέρωμα στον Γιώργο Ζαμπέτα. Οι φοιτητές του ΤΜΕΤ τιμούν τον σπουδαίο λαϊκό μας συνθέτη, τραγουδιστή και δεξιοτέχνη του μπουζουκιού. Καλλιτεχνική επιμέλεια Λευτέρης Τσικουρίδης.
– Οι μουσικές του Καραγκιόζη. Ένα μουσικό οδοιπορικό στις μουσικές του Καραγκιόζη, του μπερντέ και των καφέ αμάν, μέσα από το οποίο προκύπτουν ανάγλυφα η πολυπολιτισμικότητα και οι μουσικές-κοινωνικές ταυτότητες όπως λειτούργησαν και λειτουργούν ως «υπόγεια» δίκτυα στις παρυφές της κοινωνίας, πέρα από τις κυρίαρχες κάθε φορά ιδεολογίες και τάσεις. Καλλιτεχνική επιμέλεια Μάνος Αχαλινωτόπουλος.
Συμφωνική Ορχήστρα ΤΜΕΤ
Δευτέρα 3 Ιουνίου 2019
Ο καθηγητής Γεώργιος Βράνος, αλλά και φοιτητές της τάξης Διεύθυνσης Ορχήστρας, διευθύνουν τη Συμφωνική Ορχήστρα του ΤΜΕΤ σε ένα πρόγραμμα που καλύπτει ένα ευρύ φάσμα της λόγιας μουσικής, από την κλασική περίοδο ως τις μέρες μας. Τα έργα που θα παρουσιαστούν είναι τα εξής: Εισαγωγή “Coriolan” του Λούντβιχ βαν Μπετόβεν υπό τη μουσική διεύθυνση του Ροδόλφου Πάρτου (πτυχιακή συναυλία), “Intermezzo sinfonico” από την όπερα Cavalleria rusticana του Πιέτρο Μασκάνι υπό τη διεύθυνση του Αλέξανδρου Πουρλουκάκη, Funeral March of a Marionette του Σαρλ Γκουνό (μουσική διεύθυνση Γ. Βράνος), Adagio for the parting words για ορχήστρα εγχόρδων του Χαρίσιου Βουδουρίδη, έργο που αποτελεί μέρος του πτυχιακού ρεσιτάλ του στην ειδίκευση «Σύνθεση» (μουσική διεύθυνση Γ. Βράνος), “L’ arlesienne” Σουίτα αρ. 1 σε ντο ελάσσονα του Ζορζ Μπιζέ υπό τη διεύθυνση του Ροδόλφου Πάρτου και Συμφωνία αρ. 4 του Ρόμπερτ Σούμαν υπό τη διεύθυνση της Φαίδρας Ζαγοριανού (πτυχιακή συναυλία).