Το «Πολύ αργά πια» είναι μια νουβέλα για την ανθρώπινη γενναιοδωρία

Η ανθρώπινη γενναιοδωρία, η έλλειψή της και η σχέση της με την αγάπη είναι το αντικείμενο της νέας νουβέλας που υπογράφει η Ιρλανδή συγγραφέας Claire Keegan (Κλερ Κίγκαν).

Πασίγνωστη σε όλο τον κόσμο η βραβευμένη ιρλανδή συγγραφέας της μικρής φόρμας αυτή τη φορά γράφει μια νουβέλα για τις σχέσεις των ανθρώπων, για την απώλεια της αθωότητας που εμφανίζεται με την πάροδο του χρόνου και την έλλειψη γενναιοδωρίας που καταστρέφει την ανθρώπινη φύση και μοιραία την ίδια την αγάπη.

Πολλά είναι τα ερωτήματα που αναφύονται από τις μόλις πενήντα έξι σελίδες του βιβλίου. Πόσο μπορεί να επιβιώσουν οι ανθρώπινες σχέσεις κάθε μορφής όταν ο ατομικισμός γίνεται η μόνο οδός επιβίωσης στις σύγχρονες κοινωνίες; Τι απομένει από έναν έρωτα όταν η συμβίωση οριοθετεί το ανθρώπινο μέτρο εκ νέου και απειλεί κάθε μορφή αμοιβαίας υποχώρησης στην υπαρκτική ετερότητα του άλλου; Πώς καταφέρνει ο σύγχρονος άνθρωπος να ενταχθεί σε μια σχέση και να αφεθεί στους κοινούς κώδικες επικοινωνίας ενός ζευγαριού; Μπορεί ένα ζευγάρι να διεκδικήσει την ισοτιμία των μελών του σε μια συμβιωτική σχέση και εν τέλει, είναι η μοναχικότητα επιλογή ή μήπως αποτέλεσμα του σύγχρονου τρόπου ζωής;

Η Keegan στήνει την ιστορία δύο ανθρώπων που μοιράζονται έναν έρωτα και αποφασίζουν να μείνουν μαζί. Πολύ σύντομα η αποτυχία θα χτυπήσει την πόρτα τους. Η συγκατοίκηση θα φέρει στην επιφάνεια τις αδυναμίες και η σύγκρουση θα είναι αναπότρεπτη, όταν οι δυο εραστές βρεθούν αντιμέτωποι ο ένας με τον άλλον και αντικρίσουν τις πραγματικές διαστάσεις της συμπεριφορικής τους υπόστασης.

Η Keegan με ευθυβολία και σαφήνεια καταγράφει τις ψυχολογικές διακυμάνσεις του ήρωά της όταν εκείνος συνειδητοποιεί σταδιακά ότι η ανικανότητά  του να δώσει και να δοθεί σε μια σχέση είναι η αιτία της μοναχικής του ζωής και της μοναξιάς που βιώνει στο παρόν και θα βιώσει ενδεχομένως στο μέλλον. Ο Κάχαλ είναι ένας ήρωας μελαγχολικός ενώ η Σαμπίν, η οποία εμφανίζεται εγκιβωτισμένα στην ιστορία που στρέφεται στο παρελθόν στο δεύτερο κεφάλαιο της νουβέλας, είναι η γυναίκα που τον γεμίζει συναισθηματικά. Ωστόσο, όταν τα πράγματά της θα βρεθούν στο σπίτι του Κάχαλ τότε αυτό που θα αναφανεί είναι ότι είναι πολύ δύσκολο για δυο ανθρώπους να έχουν μια ισότιμη σχέση. Μια σχέση συνοδοιπορίας και αλληλοεκτίμησης. Τα πράγματα μεταξύ τους θα γίνουν χειρότερα όταν η Σαμπίν μιλήσει για άντρες με κακοποιητική συμπεριφορά και τότε η Σαμπίν θα αποφασίσει να φύγει, να απομακρυνθεί από τον Κάχαλ για πάντα.

Η νουβέλα εκκινεί μια ηλιόλουστη Παρασκευή στο Δουβλίνο όταν ο Κάχαλ παίρνει το λεωφορείο για να επιστρέψει σπίτι του για ένα μοναχικό τριήμερο. Στο μυαλό του κυριαρχεί η Σαμπίν, η γυναίκα που αγάπησε και θα μπορούσε μαζί της να έχει φτιάξει τη ζωή του, να είχε δημιουργήσει μια όμορφη οικογένεια στο πλαίσιο της συντροφικότητας και της αμοιβαίας εκτίμησης και αγάπης. Ωστόσο, τίποτα από όλα αυτά δεν έγινε, καθώς η ανάγκη του να μην περιοριστεί ο προσωπικός του χώρος, να μην μοιραστεί την ιδιωτικότητά του με τη Σαμπίν τον έκανε να την απομακρύνει από κοντά του για πάντα. Θα περάσει όλο το βράδυ, συντροφιά με ένα μπουκάλι σαμπάνια σε μια προσωπική αναμέτρηση με τον ίδιο του τον εαυτό και τις παρελθούσες επιλογές του. Σε μια προσπάθεια να χαρτογραφήσει τα αίτια και τα αιτιατά της μοναξιάς που τον περιβάλλει.

Η Keegan υπογράφει μια νουβέλα για τις σχέσεις των ανθρώπων παρουσιάζοντας με τον πιο ευσύνοπτο τρόπο την ανάγκη επαναπροσδιορισμού τους στον σύγχρονο κόσμο.

Διαβάστε επίσης:

Κλερ Κίγκαν – Πολύ αργά πια: Ένα βιβλίο από μια μετρ της μικρής φόρμας

x
Το CultureNow.gr χρησιμοποιεί cookies για την καλύτερη πλοήγηση στο site. Συμφωνώ