H νέα σταθερή συνεργασία του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών με την Κρατική Σχολή Ορχηστικής Τέχνης (ΚΣΟΤ) εγκαινιάζεται με το έργο «Τοmorrow», την καινούργια παραγωγή της Hellenic Dance Company (ΗDC), που θα φιλοξενηθεί στην Αίθουσα Νίκος Σκαλκώτας την Παρασκευή 2, το Σάββατο 3, την Κυριακή 4 και τη Δευτέρα 5 Δεκεμβρίου στις 8 το βράδυ.
Ο τίτλος είναι εμπνευσμένος από την ομώνυμη χορογραφία της Jasmin Vardimon [Γιάσμιν Βάρντιμον], η οποία περιλαμβάνεται στο πρόγραμμα της παράστασης μαζί με άλλα τέσσερα έργα Ελλήνων και ξένων χορογράφων. Πρόκειται για τα: «Vertical Road» του Akram Khan [Άκραμ Καν], «Steps in the Street» της Martha Graham [Μάρθας Γκράχαμ], «Special Gala» του Tono Lachky [Tόνο Λάχκυ] και «Façades» του Αντώνη Φωνιαδάκη. Μάλιστα, οι δύο τελευταίες χορογραφίες δημιουργήθηκαν ειδικά για την Hellenic Dance Company. Η παράσταση είναι συμπαραγωγή του ΜΜΑ και της ΚΣΟΤ.
«Tomorrow»… «Το αύριο αρχίζει σήμερα»
Με τη βεβαιότητα ότι η πιο όμορφη μέρα μπορεί να είναι μόνο η αυριανή, η ομάδα χορού που γεννήθηκε και ζει στους κόλπους της ΚΣΟΤ, της πρώτης τη τάξει σχολής χορού της χώρας, παραδίδει για δέκατη έκτη συναπτή χρονιά ένα σπονδυλωτό χορευτικό θέαμα, «δεμένο» φέτος γύρω από το μότο «το αύριο αρχίζει σήμερα».
ΜΗΝ ΧΑΣΕΙΣ!
Η φετινή παραγωγή επιδιώκει να φέρει το κοινό κοντά στη σκέψη πέντε χορογράφων της διεθνούς παραγωγής μέσα από ισάριθμα κομμάτια που δημιουργήθηκαν ή παραχωρήθηκαν από το ρεπερτόριο τους για την παράσταση της Hellenic Dance Company.
Πιο συγκεκριμένα, η φετινή παραγωγή, περιλαμβάνει τα έργα «Vertical Road» του Akram Khan, «Steps in the street» της Martha Graham, «Special Gala» του Tono Lachky, «Façades» του Αντώνη Φωνιαδάκη και «Tomorrow» της Jasmin Vardimon.
Σύμφωνα με το δημιουργικό σκεπτικό της καλλιτεχνικής διευθύντριας της ομάδας, Παυλίνας Βερέμη, κοινός τόπος σε όλα τα κομμάτια είναι άμεσα ή έμμεσα το forward thinking που οφείλει να διατρέχει τόσο την καλλιτεχνική δημιουργία όσο και τη ζωή του καθενός.
Ειδικότερα, στο «Vertical Road», το οποίο ο δημιουργός του παραχωρεί ευγενικά στην ομάδα για δεύτερη φορά, ο Akram Khan παραδίδει μια μικρή πραγματεία για την έννοια του χρόνου. Κόντρα στη μη γόνιμη ταχύτητα της εποχής μας, επικεντρώνεται στην αξία της εκπνοής που κινείται μεν προς τα έξω και εμπρός, αλλά αργά και σταθερά.
Στον αντίποδα αυτής της ιδέας, ο Αντώνης Φωνιαδάκης δείχνει ν’ αγαπά την ταχύτητα ως μέγεθος που σωματοποιεί την ενέργεια των χορευτών του. Δημιουργεί για την ομάδα το «Façades», ένα καθαρόαιμο χορευτικό έργο στο οποίο η κίνηση δεν σταματά ποτέ.
Παρότι απαισιόδοξο, το κομμάτι «Steps in the Street» από το έργο Chronicle της Martha Graham έρχεται με φόρα για να μας φέρει αντιμέτωπους με αλήθειες πολύ σημερινές. Χορογραφημένο το 1936, κατά την περίοδο της Μεγάλης Ύφεσης και της ανόδου του φασισμού στην Ευρώπη, το έργο επιδιώκει να φωτίσει για μας έναν άλλο δρόμο –τον μόνο ίσως που υπόσχεται διέξοδο. Αυτόν της κίνησης μπροστά. To απόσπασμα «Steps in the Street» είναι ξαναδουλεμένο από τη Γιούρικο και τη Μάρθα Γκράχαμ, με βάση την ταινία του Τζούλιεν Μπράιαν.
Λιγότερο σκοτεινός, αν και βαθιά επηρεασμένος από την ταραγμένη περίοδο την οποία διανύουμε παγκόσμια, ο έντονα θεατρικός Tono Lachky πλέκει τη δική του ιστορία, προσκαλώντας όλους μας να γίνουμε μάρτυρες ενός «Special Gala» –μιας «γιορτής» που γίνεται για να «βάλουμε τα καλά μας», ν’ αλλάξουμε διάθεση κι επιτέλους ν’ αλλάξουμε σελίδα.
Πάντα κοφτερή και σαφής, η Jasmin Vardimon στο «Tomorrow» επαναχρησιμοποιεί σκηνές από έργα του προσωπικού της ρεπερτορίου (Park, Justitia, 7734 και Yesterday) για να συνθέσει μια νέα ομαδική χορευτική πράξη στην οποία το «αύριο» παρουσιάζεται ως μόνο αντίδοτο και μέσο αντίστασης στη θλίψη του «σήμερα».