Βασισμένη στο μυθιστόρημα της Μαργαρίτας Καραπάνου «Ο Υπνοβάτης» είναι η παράσταση «Τρίπτυχο. Σπουδή στην αδράνεια» που παρουσιάζει η νεοσύστατη Αστική Μη Κερδοσκοπική Εταιρεία Micrographia, σε δραματουργική επεξεργασία και σκηνοθεσία της Δήμητρας Δερμιτζάκη. Πρόκειται για μια ερευνητική δουλειά που εξετάζει τις κοινωνικές παθογένειες της εποχής, με διεισδυτική ματιά αλλά και χιούμορ.
Λίγα λόγια…
…για την πλοκή
Σε ένα άτυπο προθάλαμο του Παραδείσου, σε ένα σύγχρονο Καθαρτήριο, συντελείται μια νέα Αποκάλυψη με πρωταγωνιστές μια ομάδα καλλιτεχνών που αναζητούν έναν νέο Μεσσία. Και τον βρίσκουν. Το πρόβλημα είναι πως ο κόσμος για άλλη μια φορά δεν θα τελειώσει. Κι εκείνοι θα πρέπει να ζήσουν με τον Μεσσία. Με έναν Μεσσία σε ρόλο αστυνομικού, που παρακολουθεί, τιμωρεί και λυτρώνει. «Καθένας ευχόταν κάτι να συμβεί», λένε οι πρωταγωνιστές. Και οι ευχές τους μεταφράζονται από τον «Θεό» κατά βούληση.
ΜΗΝ ΧΑΣΕΙΣ!
Σε έναν κόσμο που κάθε μέρα τελειώνει, σε έναν κόσμο που κάθε μέρα εξαγγέλλεται μια νέα αυτόεκπληρούμενη προφητεία, σε έναν κόσμο, όπου ο Θεός μοιάζει απών ή «κουρασμένος», θα έλεγε κανείς πως οι άνθρωποι θα έφταναν στα όρια τους, θα συναντούσαν τον ενεργοποιημένο εαυτό τους. Θα ξεχύνονταν με λύσσα προς οποιαδήποτε λύση θα εξασφάλιζε τη σωτηρία τους. Ή μήπως όχι…
Η παράσταση «Τρίπτυχο. Σπουδή στην αδράνεια» είναι ένα σκηνικό πείραμα. Υλικά του, εκτός από το βραβευμένο μυθιστόρημα της Μαργαρίτας Καραπάνου «Ο Υπνοβάτης», διασκευασμένο από την Δήμητρα Δερμιτζάκη, το εικαστικό έργο του Francis Bacon, όπως και διάφορα ψηφιακά μέσα.
… για την Δήμητρα Δερμιτζάκη
Σκηνοθέτις και σεναριογράφος, απόφοιτη του Τμήματος Φιλοσοφίας του Πανεπιστημίου Πατρών και της Δραματικής Σχολής «Εμπρός Θέατρον -Εργαστήριον». Ζει και δραστηριοποιείται στην Αθήνα. Τα τελευταία χρόνια η έρευνά της εστιάζει στην εικαστική διάσταση του κειμένου, στις γυναίκες συγγραφείς και το έργο τους, καθώς και στο είδος της interperformance ως παραστατικής τέχνης. Το 2022 μαζί με την εικαστικό καλλιτέχνη Ήρα Σπαγαδώρου, ίδρυσαν την Α.Μ.ΚΕ “Micrographia” , η οποία έχει ως πεδίο δράσης την προώθηση και τον διάλογο των θεατρικών και εικαστικών τεχνών με κύριο προσανατολισμό στη γυναικεία δημιουργία και την μίξη νέων μέσων.
Σκηνοθετικό σημείωμα
«Τα τελευταία δύο χρόνια, παλεύω με αυτό το έργο. Η πρόκληση δεν ήταν μόνο να αποδοθεί σκηνικά αυτό το δαιδαλώδες από άποψη πλοκής μυθιστόρημα, αλλά να τεθούν τα ζητήματα που με ταλαιπωρούν. Η αναμονή, το νέο δίπολο “αισθητική ή βαρβαρότητα”, η αδυναμία να μεταβολίσουμε το παρόν και η ανάγκη ή δίψα για έναν Μεσσία. Μια ιδιότυπη ελληνικότητα μέσα από τα στόματα ξένων ηρώων. Αυτά με οδήγησαν στη δημιουργία της συγκεκριμένης δραματουργίας και στη συνέχεια της σκηνοθεσίας. Πρόκειται για σύγχρονο καθαρτήριο. Ένας προθάλαμος, ένας χώρος αναμονής, στο λιμάνι ενός ελληνικού νησιού, όπου πέντε ξένοι καλλιτέχνες καταφθάνουν για να αναζητήσουν καταφύγιο, αλλά από το οποίο πολύ σύντομα επιθυμούν να φύγουν, είναι ο χώρος στον οποίο εκτυλίσσεται η ιστορία του Τρίπτυχου. Οι ξένοι μπερδεύονται με τους ντόπιους και όλοι μαζί σθεναρά συνεχώς εύχονται κάτι να συμβεί. Κι ό,τι κι αν συμβαίνει δεν είναι αρκετό. Συνεχώς χρειάζονται κάτι πιο ισχυρό για να πιστοποιήσουν ότι τελειώνει ο κόσμος. Ακόμα κι όταν ο ήλιος τους καίει ζωντανούς. Είναι μια σπουδή στην αδράνεια».
Δήμητρα Δερμιτζάκη
Ταυτότητα παράστασης
«Τρίπτυχο»
Σπουδή στην Αδράνεια.
Δραματουργία – Σκηνοθεσία: Δήμητρα Δερμιτζάκη
Σύμβουλος Δραματουργίας: Ευγενία Γραμμένου
Σκηνικά-κοστούμια: Ήρα Σπαγαδώρου
Μουσική σύνθεση: Στέφανος Γιακουμάκης
Κίνηση: Κωνσταντίνος Καρβουνιάρης
Σχεδιασμός φωτισμών: Άννα Σμπώκου
Βοηθός σκηνοθέτη: Μάνος Σπιτάλας
Διεύθυνση παραγωγής: Γεωργία Ρεμουντάκη
Φωτογράφος: Κωστής Καλλιβρετάκης
Παραγωγή: Micrographia
Προβολή και Επικοινωνία: Βάσω Σωτηρίου – We will
Ερμηνεύουν αλφαβητικά:
Άγγελος Αλαφογιάννης
Ελένη Γεωργίου
Zoé Lemmonier
Γιάννης Μανιατόπουλος
Γιάννης Σανιδάς
Διάρκεια: 80’