Η πρώτη δισκογραφική δουλειά, που μάλιστα την κυκλοφορεί μόνος του ο πιανίστας Βαγγέλης Στεφανόπουλος, έχει πραγματικά πολύ ενδιαφέρον …
Του Σταύρου Μπέκα
Έχοντας στο πλευρό του τον Πέτρο Βαρθακούρη στο μπάσο και τον Γιάννη Αγγελόπουλο στα drums, καταφέρνει να δημιουργήσει έναν δίσκο που ακροβατεί ανάμεσα στην Ευρωπαϊκή τζαζ, τη σύγχρονη κλασική, αλλά ακόμη και τη world music ανά διαστήματα.
Το album ανοίγει με το εκπληκτικό Cape Town, ένα κομμάτι στο οποίο έχεις την αίσθηση ότι ο Ahmad Jamal τζαμάρει πάνω σε θέμα του Frederic Chopin! Όχι, τίποτα τέτοιο δεν συμβαίνει στη πραγματικότητα.. Η σύνθεση είναι του ίδιου του Βαγγέλη Στεφανόπουλου και του αξίζουν συγχαρητήρια για το uptempo world fusion δημιούργημά του. Στο Eclipse αλλά και στο ομώνυμο Sailing On A Marsipus που ακολουθoύν οι ρυθμοί πέφτουν για να απολαύσουμε δύο μπαλάντες στο γνωστό στυλ της Ευρωπαϊκής τζαζ.
ΜΗΝ ΧΑΣΕΙΣ!
Το The Storm ξεκινάει με καταιγιστικό πιάνο, στη συνέχεια χάνεται σ’ έναν ατελείωτο αυτοσχεδιασμό και μέσα από περίπλοκη αλλά συνάμα πολύ ιδιαίτερη δομή επανέρχεται στην αρχική του μορφή θυμίζοντας κατά κάποιο τρόπο το καλύτερο piano trio της τελευταίας εικοσαετίας, τους μεγάλους E.S.T. Στο ίδιο πάνω-κάτω ύφος είναι και το The Mermaid, ενώ το Oduduah, μια σύνθεση του συμφοιτητή του Βαγγέλη Στεφανόπουλου, του Κουβανού πιανίστα Aldo Lopez Gavilan, δίνει ένα πιο ζεστό χρώμα στον δίσκο. Η διασκευή στο χιλιοπαιγμένο standard του Gershwin Summertime, με τη βοήθεια του Αμερικάνου τραγουδιστή της τζαζ Jd Walter στα φωνητικά, είναι ναι μεν ξεχωριστή, αλλά δεν μπορώ να πω ότι προσθέτει κάτι… Αντιθέτως η μινιμαλιστική εκτέλεση στο Milestones του Miles Davis είναι επιβλητική, όπως επίσης και το The Port που κλείνει εξαιρετικά το album.
Το Sailing On A Marsipus είναι άλλος ένας πολύ καλός Ελληνικός τζαζ δίσκος, πράγμα που μας κάνει να ελπίζουμε ότι τα πράγματα έχουν αλλάξει αρκετά και η απόσταση που μας χωρίζει από τη προηγμένη Ευρώπη και τη μαμά Αμερική όλο και μικραίνει…
Key Tracks: Milestones, Cape Town, The Storm, The Port, Oduduah