Στόχος του είναι να μυήσει το ευρύ κοινό στον τρόπο ανάγνωσης της εικόνας, στους μηχανισμούς και στην ψυχολογία της οπτικής αντίληψης. Το σεμινάριο αποτελείται από έξι τρίωρες εισηγήσεις, ενώ οι εισηγητές προέρχονται από ένα ευρύ φάσμα τεχνών και επιστημών.
Λόγω περιορισμένου αριθμού θέσεων θα τηρηθεί σειρά προτεραιότητας. Η συμμετοχή επιβεβαιώνεται με την εξόφληση των διδάκτρων. Για περισσότερες πληροφορίες και δηλώσεις συμμετοχής οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να επικοινωνήσουν με την κ. Έλλη Τσίνογλου (τηλ.: 2310 566716 / reception.photography@momus.gr).
ΑΝΑΛΥΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΕΜΙΝΑΡΙΟΥ
10 Ιανουαρίου: Δημήτρης Γουλής, Η δαιμονική οθόνη και η παιδική ηλικία. Κινηματογραφικές απεικονίσεις του κακού παιδιού
17 Ιανουαρίου: Λουΐζα Αυγήτα, Μιλώντας από την Ελλάδα: ο τόπος ως βλέμμα και η γεωγραφία ως πεδίο συγκρότησης της σύγχρονης τέχνης
24 Ιανουαρίου: Λία Γυιόκα, Είναι η εικόνα αξιόπιστη ιστορική πηγή;
31 Ιανουαρίου: Μιχάλης Καλλιμόπουλος, Πρακτικό εργαστήρι οπτικού γραμματισμού (*Λόγω του πρακτικού χαρακτήρα του εργαστηρίου, δυνατότητα συμμετοχής θα έχουν τα πρώτα 20 άτομα, με σειρά προτεραιότητας. Οι υπόλοιποι θα μπορέσουν να παρακολουθήσουν ως ακροατές.)
7 Φεβρουαρίου: Θανάσης Γεωργίου, Η εικόνα μπροστά και πίσω από τη σελίδα: Μια οπτική ανάγνωση των εντύπων από την ιδέα ως την εκτύπωση
14 Φεβρουαρίου: Γιάννης Επαμεινώνδας, Ιστορικές φωτογραφίες της Θεσσαλονίκης: Ερμηνείες, παρερμηνείες και ανατροπές
ΒΙΟΓΡΑΦΙΚΑ ΕΙΣΗΓΗΤΩΝ
Ο Δημήτρης Γουλής γεννήθηκε και μεγάλωσε στη Θεσσαλονίκη. Τέλειωσε την Παιδαγωγική Ακαδημία της Αλεξανδρούπολης, πήρε πτυχίο του ΠΤΔΕ Ιωαννίνων, απέκτησε μεταπτυχιακό τίτλο σπουδών από το Ελληνικό Ανοιχτό Πανεπιστήμιο και στη συνέχεια ολοκλήρωσε τη διατριβή του στην παιδική λογοτεχνία στο ΠΤΔΕ του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων. Υπήρξε Διευθυντής (2011-2017) στο 67ο Δημοτικό Σχολείο Θεσσαλονίκης. Το 2016 δίδαξε στο μεταπτυχιακό πρόγραμμα σπουδών του ΤΕΠΑΕ τα μαθήματα «Εικόνα του βιβλίου/εικόνες της οθόνης για παιδιά» και «Εικονογραφημένο βιβλίο».
ΜΗΝ ΧΑΣΕΙΣ!
Η Λουΐζα Αυγήτα είναι Επίκουρη Καθηγήτρια Ιστορίας της Τέχνης στο Τμήμα Εικαστικών και Εφαρμοσμένων Τεχνών της Σχολής Καλών Τεχνών του ΑΠΘ και μέλος Συνεργαζόμενου Εκπαιδευτικού Προσωπικού του Ελληνικού Ανοιχτού Πανεπιστημίου. Είναι διδάκτορας Κριτικής της Τέχνης του City University London, ενώ στο διάστημα 2017-2019 ήταν μεταδιδακτορική ερευνήτρια του ΙΚΥ στο Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων. Τα ερευνητικά της ενδιαφέροντα αφορούν στην ιστορία της σύγχρονης τέχνης, στις πολιτικές της επιμέλειας και της αναπαράστασης, στο νόημα της καλλιτεχνικής εργασίας και στη συγκρότηση της ιστορίας και της γεωγραφίας στον λόγο της σύγχρονης τέχνης.
Η Λία Γυιόκα διδάσκει Ιστορία της Τέχνης στο Τμήμα Αρχιτεκτόνων του ΑΠΘ και συντονίζει την ενότητα «πολιτισμικές θεωρίες» στο ΔΠΜΣ Μουσειολογίας. Ενδιαφέρεται για τις ιστορικές χρήσεις της σημειωτικής και την ιστορία της νεώτερης τέχνης.
Ο Μιχάλης Καλλιμόπουλος ζει και εργάζεται στην Αθήνα ως εικαστικός και εκπαιδευτικός της τέχνης. Με σπουδές Ζωγραφικής και Γλυπτικής στη Βενετία και την Αθήνα, δραστηριοποιείται σε τομείς όπως ελεύθερο σχέδιο και σκίτσο, καλλιτεχνική ανατομία, 3D modelling, σκηνογραφία και κατασκευές, φωτογραφία και ψηφιακή επεξεργασία εικόνας. Θεματικοί άξονες του έργου του είναι η πολιτική, ψυχολογία, ανθρωπολογία. Έχει συμμετάσχει σε εκθέσεις και έργα του βρίσκονται σε συλλογές στην Ελλάδα και το εξωτερικό.
Ο designer Θανάσης Γεωργίου έχει σχεδιάσει περιοδικά, εφημερίδες, εκδόσεις και βιβλία για λογαριασμό διαφόρων εκδοτικών οίκων, έχει δημιουργήσει εφαρμογές πολιτιστικών γεγονότων, οπτικής ταυτότητας και συσκευασίας προϊόντων. Έχει διακριθεί σε διαγωνισμούς σε Ελλάδα και εξωτερικό (EΒΓΕ, European Newspaper Design Awards, κ.ά.) και έχει συμμετάσχει σε Poster και Graphic Design Biennale (Μόσχα, Μπρνο, Τεχεράνη κ.ά.)
Ο Γιάννης Επαμεινώνδας σπούδασε αρχιτεκτονική στο Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης και εργάστηκε για 25 χρόνια ως ελεύθερος επαγγελματίας. Παράλληλα, σχεδίασε εικαστικές εκθέσεις και επιμελήθηκε τον σχεδιασμό βιβλίων, εντύπων και καταλόγων καλλιτεχνών. Από το 2010 ανέλαβε τη διεύθυνση του Πολιτιστικού Κέντρου Θεσσαλονίκης του Μορφωτικού Ιδρύματος Εθνικής Τραπέζης, που περιλαμβάνει το Κέντρο στη Βίλα Καπαντζή, το Ελληνικό Λογοτεχνικό και Ιστορικό Αρχείο Θεσσαλονίκης και το βιβλιοπωλείο του Ιδρύματος στην Τσιμισκή. Γράφει για θέματα τεχνών, αρχιτεκτονικής και ιστορίας, και ιδιαίτερα για την τεκμηρίωση ιστορικών φωτογραφιών.