Η μουσικός και performer Violet Louise παρουσιάζει στο Από Μηχανής Θέατρο την παράσταση «Γράμματα στα Κοριτσάκια». Μια παράσταση βασισμένη στις επιστολές του Lewis Carroll, συγγραφέα της Αλίκης στη Χώρα των Θαυμάτων, προς τις ανήλικες φίλες του. Με αφορμή την παράσταση απάντησε στις ερωτήσεις μας για τα δυνατά στοιχεία της δουλειάς που αγαπήθηκε πολύ από το κοινό και επαναλαμβάνεται.
Συνέντευξη: Μαριάννα Παπάκη
Cul.N.: Μια παράσταση που αγάπησε πολύ το κοινό και επαναλαμβάνεται αυτή τη χρονιά! Ποια πιστεύετε πως είναι τα δυνατά της σημεία;
Violet Louise: Όλο το υλικό που συγκεντρώθηκε από την έρευνα για τον Κάρολ, τον συγγραφέα της Αλίκης στη Χώρα των Θαυμάτων. Οι ασπρόμαυρες φωτογραφίες των μικρών κοριτσιών από τη συλλογή του Κάρολ, καθώς υπήρξε και ένας από τους πρώτους φωτογράφους όλων των εποχών. Οι στίχοι του, πάνω στους οποίους γράφτηκαν τα τραγούδια της παράστασης, τα σκίτσα του τρελού καπελά, της Αλίκης. Δημιουργείται ένας ολόκληρος κόσμος οπτικοακουστικός, που μας μεταφέρει στον κόσμο του συγγραφέα, με τη βοήθεια ενός παλιού προτζέκτορα, που προβάλλει όλα αυτά τα υλικά στον τοίχο του θεάτρου.
Cul.N.: Τι σας κέντρισε στη συγκεκριμένη αλληλογραφία του Lewis Carroll και αποφασίσατε να ασχοληθείτε καλλιτεχνικά μαζί της;
V.L.: Τα γράμματα προς τις μικρές του φίλες έχουν τόσο χιούμορ. Κάθε γράμμα είναι μοναδικό, γραμμένο και ραμμένο για το κάθε κοριτσάκι που προορίζεται. Είναι αξιοθαύμαστο πόσο χρόνο κατανάλωνε ο Κάρολ για όλη αυτή την αλληλογραφία. Το παιχνίδια του με τις λέξεις, οι αναγραμματισμοί, το αγγλικό nonsense σε όλο του το μεγαλείο. Οι επιστολές είναι ένα υλικό-πρόκληση για αυτόν που θα ασχοληθεί μαζί τους προσπαθώντας να τους δώσει σκηνική και θεατρική διάσταση.
ΜΗΝ ΧΑΣΕΙΣ!
Cul.N.: Ποια είναι η μέχρι στιγμής ανταπόκριση του κόσμου και τι είδους σχολιασμό κάνουν μετά στο τέλος της παράστασης στην περίπτωση που έρχονται να σας μιλήσουν;V.L.: Είναι συγκινητικό για μένα να βλέπεις ανθρώπους που μπαίνουν σε ένα προβληματισμό. Εκτός από το αν σε κάποιους αρέσει ή δεν αρέσει μία παρουσίαση, σημαντικό είναι να φεύγει ο θεατής με μια μεγαλύτερη υποψία και γνώση για κάποια πράγματα. Έχουν έρθει άνθρωποι που δεν ήξεραν την πολυσύνθετη προσωπικότητα του συγγραφέα και που θεώρησαν την παράσταση αποκάλυψη για τον συγγραφέα.
Επίσης η παράσταση δεν προσπαθεί να αθωώσει ή να καταδικάσει τον Κάρολ. Αφήνει όλες τις απόψεις και τις θεωρίες ανοιχτές. Είναι θέμα πρόθεσης και θέσης του θεατή να αποφασίσει για την ενοχή ή την αθωότητα του συγγραφέα. Εμείς παραθέτουμε όσο πιο πολλά στοιχεία για αυτόν για να μπορέσει ο θεατής να σχηματίσει την προσωπική του άποψη.
Cul.N.: Πώς θα συστηνόσασταν ως καλλιτέχνης; Μουσικός, ηθοποιός, performer; V.L.: Ως συνθέτης με την ευρύτερη έννοια. Με τη λέξη σύνθεση εννοώ, την έρευνα, τη δημιουργία, τη συλλογή των στοιχείων, την τοποθέτηση τους στην παρτιτούρα. Σύνθεση μπορεί να είναι η δημιουργία ενός τραγουδιού, η σύλληψη μίας θεατρικής παράστασης, η δημιουργία οπτικοακουστικού υλικού, η συγγραφή ενός κειμένου. Οι άλλες ιδιότητες του μουσικού του ηθοποιού ή του performer έπονται.
Cul.N.: Μελλοντικά σχέδια; Θα θέλατε να μας πείτε εάν ετοιμάζετε κάτι μετά τα «Γράμματα στα Κοριτσάκια»;
V.L.: Τα άμεσα σχέδια μας αφορούν την παρουσίαση μίας ηλεκτρονικής όπερας. Αυτή τη φορά η έρευνα έχει έναν πιο οικολογικό χαρακτήρα, εξετάζουμε τη σχέση του ανθρώπινου είδους σε σχέση με τα άλλα όντα αυτού του πλανήτη. Ο άνθρωπος και τα ζώα. Σχέση εξουσιαστή και εξουσιαζόμενου. Τα ζώα έχουν δικαιώματα; Υπάρχει ηθική που πρέπει να εφαρμόζεται για τη συνύπαρξη των ειδών στον πλανήτη; Τα ζώα είναι κατώτερα όντα από τον άνθρωπο; Και αυτό τι συνεπάγεται για τις ισορροπίες στον πλανήτη μας.