Βόλτα στην πόλη: 2 εκθέσεις για την Πέμπτη 13 Απριλίου

Η βόλτα στην πόλη της Πέμπτης περιέχει δύο εκθέσεις που αξίζει να επισκεφθείτε.

Στη σημερινή βόλτα στην πόλη θα δούμε τις εκθέσεις των Capten και Rhys Lee.

Capten – Libido: Έκθεση στην γκαλερί Άλμα

Θραύσματα Αγάπης / Θραύσματα Θαυμάτων

To δριμύ χιούμορ του Capten ενέχει αγάπη· είναι αγάπη. Η γυμνότητα, αν και θελκτική, μοιάζει ευπρεπώς ενδεδυμένη. Ο συνδυασμός των χρωμάτων της ερωτικής επιθυμίας, η παλέτα της libido, στα έργα του, καίτοι καμώνεται ότι φλερτάρει με το kitsch, ουσιαστικά ερωτοτροπεί με το sacré, με το ιερό. Ξέρει να ξεγελάει ο Capten, αυτό είναι το παιχνίδι που παίζει, με κάθε σοβαρότητα, στην τέχνη (του). Μπάζει το σημαντικό, το ουσιώδες, το καίριο από την πίσω πόρτα. Νουθετεί αλλά χωρίς να φαίνεται, λες και νουθετεί ένας πλακατζής ταχυδακτυλουργός. Ναι, κυρίες και κύριοι, είναι funny, είναι διασκεδαστικό αλλά είναι εξόχως σοβαρό.

Δύο μυθιστορήματα φτιαγμένα από εικόνες. Ένα δίπτυχο: 1. Η μεσαιωνική ιστορία της Λαίδης Γκοντάιβα [Lady Godiva], που η τόλμη της να καλπάσει γυμνή στους δρόμους του Κόβεντρυ οδήγησε στη λυτρωτική μείωση των φόρων στην περιοχή, όπως την αφηγείται ο Capten, μετατρέποντας μάλιστα τον θρυλικό Peeping Tom, τον ράφτη που την είδε γυμνή, και που το όνομά του έγινε συνώνυμο του ηδονοβλεψία, σε ένα χορευτικό σύνολο από οφθαλμούς, συνομιλεί με τον μύθο της Αρπαγής της Ευρώπης, και με τη δράση της Αρτέμιδος, της θεάς του κυνηγιού, προστάτιδας των μικρών παιδιών και ζώων, και θεάς του φεγγαριού 2. Μια ανατρεπτική σύγχρονη εκδοχή του Ιωνά, ένα γιγάντιο ψάρι, ένα σκουμπρί/κήτος, που καταπίνει ένα ηδονικό/ιδανικό ερωτευμένο ζεύγος.

Dio Horia, Rhys Lee, Apple escape #4, Oil on canvas, 71 x 96.5 cm, 2022

Rhys Lee – Μερικές φορές είμαι δέντρο: Έκθεση στην γκαλερί Δύο Χωριά

Η έκθεση «Μερικές φορές είμαι δέντρο» περιλαμβάνει δέκα μεγάλης κλίμακας ελαιογραφίες σε καμβά και οκτώ μικρότερης κλίμακας παστέλ σπουδές σε ένα μοναδικό χάλκινο γλυπτό που φιλοτέχνησε ο Αυστραλός διαμεσικός καλλιτέχνης Rhys Lee, που θα εκτίθενται στα Δύο Χωριά Ακρόπολης το διάστημα 6 Απριλίου – 6 Μαΐου 2023.

Η μοναδική, πειραματική και ακατέργαστη πρακτική του Rhys Lee αποκαλύπτει μια εξαιρετικά διαισθητική διαδικασία. Μετατοπίζοντας τα όρια μεταξύ αναπαράστασης και αφαίρεσης, ο καλλιτέχνης προβάλλει μια αιθεριότητα, δημιουργώντας αναμνήσεις σε μια στιγμή καθαρτήριας απελευθέρωσης που εκφράζεται μέσα από μια ζωηρή χρωματική παλέτα, φαρδιές πινελιές, αραιές αλλά αιχμηρές λεπτομέρειες και ανάγλυφες σπλαχνικές μορφές. Η καλλιτεχνική διαδικασία ποικίλλει καθώς, ξεκινώντας από λίγα προσχέδια, η αρχική πρόθεση του Lee συχνά υποχωρεί, αφήνοντας τα έργα τέχνης να αποκαλυφθούν από μόνα τους στον κόσμο.

Κατ’ αυτόν τον τρόπο, τα έργα της σειράς «Μερικές φορές είμαι δέντρο» (Μερικές φορές είμαι δέντρο #1, #2, #3, #4, #5, #6, #7, #8) ξεκίνησαν ως προσχέδια για πίνακες ζωγραφικής και κατέληξαν σπουδές στο επιβλητικό μπρούντζινο γλυπτό με τον ίδιο ακριβώς τίτλο όπως και η τρέχουσα έκθεση. Ενώ τα παστέλ έργα προηγήθηκαν, ο καλλιτέχνης συνειδητοποίησε κατά την προετοιμασία της έκθεσης ότι αυτά δεν εξελίχθηκαν ποτέ σε ζωγραφικούς πίνακες, αλλά εντέλει άνοιξαν τον δρόμο προς την εντυπωσιακή τρισδιάστατη μορφή που πήραν μέχρι το τέλος της φιλοξενίας του.

Παράλληλα, η σειρά Apple Escape (Apple Escape #1, #2, #3, #4) περιλαμβάνει πολύ πιο αφηρημένες συνθέσεις. Το θέμα έχει αναχθεί σε ατόφιο χρώμα και μορφή, και ένα και μόνο μήλο είναι ίσως το μόνο οπτικό στοιχείο που παραμένει άθικτο και διατηρεί τον θεατή συνδεδεμένο με την πραγματικότητα καταμεσής πολύχρωμων γραμμών και γεωμετρικών σχημάτων. Η όραση θολώνει, με το μυαλό εντελώς απορροφημένο να σχεδιάζει μια απόδραση που δεν έχει ακόμα πραγματοποιηθεί.

Τέλος, στα έργα The Orchard sitter, Appleeyes, Reflection with a red apple, The Apple thief, Delights and Golden delicious, φαίνεται να ξετυλίγεται μια σουρεαλιστική εκδοχή μιας άκρως οικείας ιστορίας, με μια κεντρική μορφή να περνά ανέμελα την ώρα της μέχρι που μπαίνει σε πειρασμό από ένα αντικείμενο του πόθου και στη συνέχεια, ανήμπορη να αντισταθεί, εστιάζει στο τρόπαιο που ξεπηδά διαρκώς παντού, ώσπου τελικά υποκύπτει στο αρχέγονο, αν και υποτίθεται απαγορευμένο, ένστικτο.

Κεντρική εικόνα θέματος: Capten, Ουπς…, 39×39 (cm) , 2021, μεικτή τεχνική (χρωματιστές τσόχες-fetrin σε βελούδο)

x
Το CultureNow.gr χρησιμοποιεί cookies για την καλύτερη πλοήγηση στο site. Συμφωνώ