Η βόλτα στην πόλη της Τρίτης μας επιφυλάσσει εικαστικές εκθέσεις, που σίγουρα αξίζει να επισκεφθούμε. Παρακάτω οι εκθέσεις που προτείνουμε:
Ράνια Καπελιάρη – Botanical Athens: Έκθεση στην gallery genesis
Η Ράνια Καπελιάρη είναι από τους λίγους εικαστικούς δημιουργούς που εμπνέονται κι επαναπροσεγγίζουν ή επανερμηνεύουν, μέσα από το προσωπικό τους εκφραστικό ιδίωμα, το τοπίο της Αττικής και κυρίως της Αθήνας. Η ίδια επικεντρώνεται στον αστικό και περιαστικό ιστό της πόλης, διατηρώντας κάποια αναγνωρίσιμα αρχαιολογικά ή ιστορικά τοπόσημα, χωρίς ωστόσο να δεσμεύεται από αυτά, ούτε από την θέση και την μορφή τους. Η επικέντρωση της Ράνιας Καπελιάρη σχετίζεται με την διαλεκτική διελκυστίνδα παρελθόντος και παρόντος, όπως επίσης με την ατομικότητα και την συλλογικότητα, που πυροδοτεί τον λογισμό, κυρίως όμως την φαντασιακή παραμέτρου, συνδυαζόμενη με σύμβολα κι αλληγορίες.
Στην ζωγραφική της, – όσον αφορά στην συγκεκριμένη τουλάχιστον ενότητα – η εικαστική δημιουργός εμπνέεται καθώς φαίνεται από την Θεογονία του Ησιόδου, από τα Ειδύλλια του Θεοκρίτου και ιδιαιτέρως από τις Μεταμορφώσεις του Οβιδίου. Η έμπειρη και καλλιεργημένη αυτή ζωγράφος ανοίγει έναν ζωτικό διάλογο με τους μύθους και την ιστορία, όπως επίσης με την καθημερινότητα και το συλλογικό ασυνείδητο, χρησιμοποιώντας όσα ρεαλιστικά και παραστατικά στοιχεία της είναι απαραίτητα. Αυτά τα στοιχεία τα συνδυάζει – σε ορισμένα τους σημεία – με εξπρεσσιονίζουσες αφαιρετικές γραφές, επιδιώκοντας να ιχνηλατήσει και στην συνέχεια να αποκαλύψει την εγγύτητα και την απόσταση ανάμεσα στα φανερά και τα υποκρυπτόμενα, κυρίως όμως ανάμεσα στην έννοια και την πράξη της μεταμόρφωσης. Την μεταμόρφωση ως βίωμα, η Ράνια Καπελιάρη την συνδέει με την επικάλυψη και την αποκάλυψη, φέρνοντας στην επιφάνεια τα προφανή και τα αδιόρατα προσωπεία, τις personae δηλαδή, που ενδύεται κανείς στους ρόλους της ζωής.
Σε αρκετά από τα έργα της διακρίνεται ένα horror vacui, μια πλησμονή του κενού με άλλα λόγια, η οποία πλαισιώνει – ως χωροχρονική στρωματογραφία αισθήσεων κι αντανακλάσεων της μνήμης, – τις φιγούρες της, οι οποίες λειτουργούν μέσα από την flora και την fauna της Αττικής. Τις φιγούρες της τις αισθανόμαστε να εμφανίζονται σαν τα ερωτηματικά, τα θαυμαστικά μα περισσότερο σαν τα αποσιωπητικά.
ΜΗΝ ΧΑΣΕΙΣ!
Αναζητώντας την Απτότητα: Ομαδική έκθεση στην Kourd Gallery
Η Γκαλερί Κουρντ εγκαινιάζει στις 4 Απριλίου 2023 την ομαδική έκθεση «Αναζητώντας την Απτότητα», με συμμετέχουσες καλλιτέχνιδες τις: Βάλια Καπελετζή, Silvana Mc Nulty, Mariandrie και Annie Riga.
Στην έκθεση παρουσιάζεται μια σειρά έργων; υφαντά, πίνακες και γλυπτά. Κύριος άξονας της έκθεσης είναι μια αναζήτηση που αφορά στα υλικά και στις δομές των έργων, καθώς αυτά χαρακτηρίζονται από την αίσθηση της απτότητας και του χειροποίητου. Τα υφαντά και τα γλυπτά, φτιαγμένα με οργανικές ύλες και ασύμμετρες φόρμες, οι εντάσεις – όπως προκύπτουν από διάφορες χειρονομίες και μεταπλάσεις των υλικών–, οι ποικιλόμορφες υφάνσεις και οι αντιθέσεις στο εσωτερικό κάθε ύφανσης, όλα αυτά συνθέτουν τελικά μέσα στον χώρο της γκαλερί ένα είδος «κατασκευασμένου τοπίου».
«Αμμόχωστος – Πειραιάς, Διαδρομές Επί Σκοπού»: Έκθεση ζωγραφικής με ιδιαίτερη ιστορική αξία στην Δημοτική Πινακοθήκη Πειραιά
Η έκθεση «Αμμόχωστος – Πειραιάς, Διαδρομές Επί Σκοπού» περιλαμβάνει έργα εμβληματικών Ελλήνων καλλιτεχνών, όπως του Χατζηκυριάκου – Γκίκα, του Τσαρούχη, του Μόραλη, του Κόντογλου και άλλων. Τα συνολικά 219 έργα παραδόθηκαν τον Σεπτέμβρη του 2019 στα Ηνωμένα Έθνη, τα οποία διαμεσολάβησαν για την ολοκλήρωση της επιστροφής τους και από τον Ιανουάριο του 2023 φιλοξενούνται προσωρινά στο Δημοτικό Μουσείο «Θάλασσα», στην Αγία Νάπα.
Η έκθεση στον Πειραιά με τίτλο «Αμμόχωστος-Πειραιάς, Διαδρομές Επί Σκοπού», εγκαινιάζεται την Δευτέρα 3 Απριλίου. Μια έκθεση σημαντική για τον σύγχρονο πολιτισμό όχι μόνο για τη μεγάλη καλλιτεχνική αξία των έργων αλλά και γιατί είναι από τις ελάχιστες φορές που παραδίδονται πολιτιστικά αγαθά, τα οποία θεωρούνταν χαμένα λόγω εχθροπραξιών, στην κοινότητα που ανήκουν.
Κεντρική εικόνα θέματος: Ράνια Καπελιάρη, Λεπτομέρεια έργου