Η σημερινή βόλτα στην πόλη περιλαμβάνει μια ένα νέο θεατρικό έργο για την ενδοοικογενειακή και την έμφυλη βία, τη μεταφορά στο θέατρο της αριστουργηματικής νουβέλας «Θάνατος στη Βενετία», αλλά και μια ιστορία για την αποδοχή και τη διαχείριση του ανήλικου εαυτού μας.
3 παραστάσεις για βόλτα στην πόλη
Πανεπιστήμιο – Ομόνοια, του Γιάννη Οικονόμου στο Θέατρο Άβατον
Το «Πανεπιστήμιο – Ομόνοια» του Γιάννη Οικονόμου είναι ένα νέο ελληνικό θεατρικό έργο το οποίο αφουγκράζεται τους κραδασμούς της σύγχρονης πραγματικότητας θίγοντας τα θέματα της ενδοοικογενειακής και της έμφυλης βίας μέσα από μία γραφή ρεαλιστική και ταυτόχρονα ποιητική. Η βία δεν είναι πάντα ορατή, πολλές φορές κρύβεται πίσω από ανθρώπους υπεράνω υποψίας και καταστάσεις φαινομενικά ατάραχες και ασφαλείς.
Περίληψη έργου
Ένας άνδρας και μια γυναίκα είναι παγιδευμένοι σε ένα βαγόνι της κόκκινης γραμμής του μετρό, λόγω διακοπής ρεύματος. Αυτή η ατυχής στιγμή είναι η αρχή της σχέσης τους. Μέσα στο βαγόνι γνωρίζονται και ερωτεύονται. Στη συνέχεια όμως ο άνδρας αποκαλύπτει ένα πρόσωπο χειριστικής και βίαιης συμπεριφοράς. Τότε, η κατάσταση αλλάζει και η γυναίκα καλείται να πάρει μία καθοριστική απόφαση αναδεικνύοντας πως, παρά τις διαφορετικές εκδοχές της, η βίαιη συμπεριφορά πάντα παραμένει μοιραία.
ΜΗΝ ΧΑΣΕΙΣ!
«Σ’ αγαπώ. Δε μπορώ να ζήσω χωρίς εσένα. Δε θα το ξανακάνω.
Δε δικαιούμαι μία ευκαιρία; Μην είσαι άδικη τώρα».
Διαβάστε τη συνέντευξή μας με τον Γιάννη Οικονόμου εδώ.
Θάνατος στη Βενετία, του Τόμας Μαν σε σκηνοθεσία Γιώργου Παπαγεωργίου στο θέατρο Πορεία
O Γκούσταφ φον Άσενμπαχ, επιτυχημένος συγγραφέας που βρίσκεται αντιμέτωπος με τη δημιουργική κρίση, έλκεται από την ιδέα ενός ταξιδιού στη Βενετία, ενός «εξωτικού» τόπου φορτισμένου με φιλήδονες προσδοκίες. Εκεί γοητεύεται από τον Τάτζιο, έναν νεαρό που παραθερίζει στο ίδιο ξενοδοχείο μ’ εκείνον και τον οποίο παρακολουθεί στα δαιδαλώδη στενά της πόλης εμμονικά και πάντα από απόσταση. Δεν πρόκειται, επομένως, για έναν έρωτα σαρκικό, αλλά για μια φιλοσοφική, σχεδόν πλατωνική και σίγουρα πεισιθάνατη αναζήτηση του Κάλλους. Η κατάβαση του ήρωα στις πιο σκοτεινές πλευρές της ύπαρξής του αποτελεί ταυτόχρονα την αφύπνισή του ως προς τον αυθεντικό πόθο. Όταν ο Άσενμπαχ μαθαίνει ότι η Βενετία πλήττεται από την πανδημία της χολέρας, αποφασίζει να μείνει ρισκάροντας τη ζωή του και ανανεώνοντας την πίστη ότι «η ομορφιά θα νικήσει».
«…εσείς δεν φοβάστε το κακό»
«Μια ιστορία θανάτου, μια ιστορία για την ηδονή του Τέλους» χαρακτήρισε ο Τόμας Μαν τη γεμάτη πάθος νουβέλα του που έγραψε το 1912, έναν χρόνο μετά τις δικές του διακοπές στη Βενετία, και συμπεριέλαβε σε αυτή πολλές από τις εμπειρίες και τις σκέψεις του. Με επιρροές από τον Πλάτωνα, τον Γκαίτε, τον Φρόιντ και τον Νίτσε, το μυθιστόρημα ενέπνευσε στον Λουκίνο Βισκόντι την ομώνυμη εμβληματική ταινία του, Θάνατος στη Βενετία.
Η αριστουργηματική νουβέλα έρχεται στο θέατρο Πορεία σε διασκευή του ποιητή Στρατή Πασχάλη και με την υπογραφή του Γιώργου Παπαγεωργίου, ενός σκηνοθέτη που έχει ξεχωρίσει για την ενασχόλησή του με τη δραματοποίηση σημαντικών πεζογραφημάτων, τη χειροποίητη σκηνική δραματουργία και τη χρήση της ζωντανής μουσικής και δραματουργίας. Εξελίσσοντας αυτή τη φόρμα, θα επιχειρήσει να δημιουργήσει ένα αισθαντικό ηχητικό περιβάλλον επί σκηνής, το οποίο θα μυήσει τον θεατή στο μυσταγωγικό ταξίδι του Άσενμπαχ και θα τον καταβυθίσει στα μύχια πάθη του.
Μακριά από παιδιά, του Γιωργή Τσουρή σε σκηνοθεσία Γιώργου Παλούμπη στο Θέατρο Ιλίσια Βολανάκης
Ο βραβευμένος (βραβείο Δημήτρης Χορν 2020) ηθοποιός και συγγραφέας Γιωργής Τσουρής, μια από τις πλέον ανερχόμενες θεατρικές «φωνές» της Αθήνας – αμέσως μετά την τεράστια επιτυχία του «170 τετραγωνικά (MOONWALK)» – επανέρχεται στο Θέατρο Ιλίσια-Βολανάκης από τις 21 Φεβρουαρίου, με το νέο του έργο «Μακριά από παιδιά», που υπόσχεται, συγκίνηση, γέλιο, αγωνία και υψηλές εντάσεις.
Το έργο «Μακριά από παιδιά», μαζί με τα «170 τετραγωνικά» και τον «Χαρτοπόλεμο», αποτελεί το κλείσιμο της δραματικής τριλογίας, γύρω από τη θεματική: πατρική εστία – οικογένεια στην Ελλάδα του σήμερα. Μιας τριλογίας που δημιουργήθηκε από τον θεατρικό οργανισμό MA NON TROPPO, που κλείνει φέτος δέκα χρόνια ενασχόλησης με την νεοελληνική δραματουργία. Τη σκηνοθεσία του έργου αναλαμβάνει ο Γιώργος Παλούμπης.
Το «Μακριά από Παιδιά», είναι μια ιστορία για τα παιδιά που δεν έγιναν γονείς και για τους γονείς που παρέμειναν για πάντα παιδιά. Μια ιστορία για τον απλό, καθημερινό άνθρωπο, που μια μοιραία μέρα «συναντάει» τα όρια της ύπαρξής του. Η Κωμωδία, το Δράμα και το Μυστήριο, συμπλέκονται και αφηγούνται το ταξίδι του καθενός μας για την αποδοχή και τη διαχείριση του ανήλικου εαυτού μας, με την ελπίδα να συνυπάρξουμε με όρους ειλικρίνειας και αγάπης.
Λίγα λόγια για το έργο:
Μετά από μια τραυματική απώλεια, ο Τάσος και η σύζυγός του Όλγα εγκαταλείπουν το παλιό τους διαμέρισμα και μετακομίζουν στο νέο τους σπίτι. Καθώς προσπαθούν να προσαρμοστούν στην νέα πραγματικότητα, οι διαφωνίες και οι ανελέητες συγκρούσεις μεταξύ τους πυκνώνουν συνεχώς, και τα ψέματα που τους απομακρύνουν, βαθαίνουν όλο και πιο πολύ, ενώ στο σπίτι φιλοξενούν για λίγες μέρες και την ιδιόρρυθμη μητέρα του Τάσου. Ένας ξάδελφος και ένας διακοσμητής (interior designer), συμπληρώνουν τους χαρακτήρες αυτής της απρόσμενης αλλά και πολύ οικείας ιστορίας, στην οποία τίποτα δεν είναι αυτό που αρχικά φαίνεται. Το παρελθόν «εγκυμονεί» μυστικά που τσακίζουν και οι αποκαλύψεις διαδέχονται η μία την άλλη, σαν μια οδυνηρή επιβεβαίωση ότι για να φτάσεις στην αλήθεια, πρέπει να «ματώσεις».
Διαβάστε τη συνέντευξή μας με την Ελεάνα Καυκαλά εδώ.