Δημοφιλή αποσπάσματα διαχρονικών έργων που υπόσχονται να παρατείνουν την αισιόδοξη ατμόσφαιρα των γιορτών συνθέτουν το πρόγραμμα της συναυλίας η οποία περιλαμβάνει άριες και ντουέτα από την Κάρμεν του Ζωρζ Μπιζέ, τον Ριγκολέττο του Τζουζέπε Βέρντι, τη Νυχτερίδα του Γιόχαν Στράους και την Εύθυμη Χήρα του Φραντς Λέχαρ. Τα απαιτητικά αποσπάσματα αποδίδουν οι άξιοι ερμηνευτές: Παναγιώτα Πολυζωίδου, Αντώνης Κορωναίος και Δημήτρης Πακσόγλου. Στο πόντιουμ, ο ανερχόμενος αρχιμουσικός Ρωμανός Παπάζογλου.

Το πρόγραμμα με μια ματιά

ΤΖΟΑΚΙΝΟ ΡΟΣΣΙΝΙ (1792 – 1868)
H Ιταλίδα στο Αλγέρι, εισαγωγή για ορχήστρα
ΓΚΑΕΤΑΝΟ ΝΤΟΝΙΤΣΕΤΤΙ (1797 – 1848)
“Ah! Tardai troppo… O luce di quest’anima”, άρια από την όπερα Λίντα του Σαμονί
ΣΑΡΛ ΓΚΟΥΝΟ (1818 – 1893)
“Ah! Lève-toi, soleil”, άρια από την όπερα Ρωμαίος και Ιουλιέτα
ΓΚΑΕΤΑΝΟ ΝΤΟΝΙΤΣΕΤΤΙ
“Caro elisir! Sei mio! Lallarallara”, ντουέτο από την όπερα Το ελιξίριο του έρωτα
ΠΙΕΤΡΟ ΜΑΣΚΑΝΙ (1863 – 1945)
Ιντερμέτζο από την όπερα Καβαλερία ρουστικάνα
ΤΖΟΥΖΕΠΕ ΒΕΡΝΤΙ (1813 – 1901)
“Forse la soglia attinse… Ma se m’è forza perderti”, άρια από την όπερα Ένας χορός μεταμφιεσμένων
ΖΩΡΖ ΜΠΙΖΕ (1838 – 1875)
“Je croix entendre encore”, άρια από την όπερα Αλιείς μαργαριταριών
Κάρμεν, εισαγωγή για ορχήστρα
“La fleur que tu m’avais jetée”, άρια από την όπερα Κάρμεν
ΤΖΟΥΖΕΠΕ ΒΕΡΝΤΙ
Ντουέτο Τζίλντα και Δούκα από την όπερα Ριγκολέτο

ΦΡΑΝΤΣ ΦΟΝ ΣΟΥΠΕ (1819 – 1895)
Ένα πρωινό, ένα μεσημέρι και ένα βράδυ στη Βιέννη, εισαγωγή για ορχήστρα
ΓΙΟΧΑΝ ΣΤΡΑΟΥΣ ο νεότερος (1825 – 1899)
“Mein Herr Marquis” από την οπερέτα Η Νυχτερίδα
ΦΡΑΝΤΣ ΛΕΧΑΡ (1870 – 1948)
“Dein ist mein ganzes Herz” από την οπερέτα Η χώρα του μειδιάματος
“Meine Lippen, sie küssen so heiß” από την οπερέτα Τζουντίτα
ΓΙΟΧΑΝ ΣΤΡΑΟΥΣ ο νεότερος
“Komm in die Gondel” από την οπερέτα Μια νύχτα στη Βενετία
ΦΡΑΝΤΣ ΛΕΧΑΡ (1870 – 1948)
Εισαγωγή και “So kommen Sie” (ντουέτο) από την οπερέτα Η εύθυμη χήρα
“Lippen schweigen”, ντουέτο από την οπερέτα Η εύθυμη χήρα

Το σχόλιο της Παναγιώτας Πολυζωίδου

Το συγκεκριμένο πρόγραμμα συνδυάζει τρία διαφορετικά στυλ. Την οπερέτα, το ιταλικό Bel Canto και τις όπερες του G.Verdi. Η οπερέτα, η οποία είναι πολύ αγαπητή στην Ελλάδα, αλλά και σε όλο τον κόσμο χρειάζεται ηθοποιία, χάρη ενώ παράλληλα μία ιδιαίτερη δεξιοτεχνία στην τεχνική, στο στυλ και στην άρθρωση. Στη συνέχεια το ιταλικό Bel Canto που σημαίνει όμορφο τραγούδι, δίνει έμφαση περισσότερο στην ομορφιά του ήχου, είναι άκρως δεξιοτεχνικό, απαιτεί ευελιξία στην τεχνική και ποικιλία ηχοχρωμάτων στη φωνή. Τέλος ο G.Verdi με τις όπερες του έφτασε την ιταλική όπερα στην τέλεια μορφή της τον 19ο αιώνα. Θεωρώ λοιπόν, ότι η δυσκολία του συγκεκριμένου προγράμματος είναι να αποδοθεί σωστά το κάθε στυλ, ώστε να το κατανοήσει και να το χαρεί το κοινό.

Το σχόλιο του Δημήτρη Πακσόγλου

Ένα γκαλά όπερας είναι πάντα απαιτητικό και ταυτόχρονα συναρπαστικό για έναν λυρικό τραγουδιστή.

Στο συγκεκριμένο πρόγραμμα, θα ερμηνεύσουμε μαζί με τους εξαιρετικούς συναδέλφους μου άριες, ντουέτι αλλά και οπερετικά κομμάτια πολλών ειδών και διαφορετικών δυσκολιών.

Πρέπει να διαθέτεις μια μεγάλη γκάμα δυνατοτήτων για να ανταπεξέλθεις σε ένα πρόγραμμα όπως αυτό που είναι λυρικό αλλά και δραματικό ταυτόχρονα.

Πρέπει να διαθέτεις ευελιξία αλλά και φωνητική και ερμηνευτική αρτιότητα για να ταξιδέψεις πολύ γρήγορα από μια δραματική όπερα, όπως είναι ο ballo in maschera του Βέρντι στην ανάλαφρη Εύθυμη Χήρα του Λέχαρ και να περάσεις από την παθιασμένη Κάρμεν του Μπιζέ στην ξέφρενη Νυχτερίδα του Στράους.

Το σχόλιο του μαέστρου

Θα παρουσιάσουμε ένα εορταστικό πρόγραμμα με γνωστά και αγαπημένα για το κοινό αποσπάσματα από την όπερα και την οπερέτα. Το πρόγραμμα χωρίζεται σε δύο μέρη. Στο πρώτο μέρος θα κάνουμε ένα σύντομο μουσικό ταξίδι στην ιταλική και γαλλική όπερα του 19ου αιώνα. Στο δεύτερο μέρος θα ακολουθήσουν αποσπάσματα από έργα της βιεννέζικης οπερέτας ευελπιστώντας να κλείσουμε το πρόγραμμα με την καλύτερη δυνατή διάθεση για το ξεκίνημα της καινούργιας χρονιάς.