Wagner vs Brahms από την ΚΟΘ στο Μέγαρο Μουσικής Θεσσαλονίκης

Η Κρατική Ορχήστρα Θεσσαλονίκης σε συνεργασία με τον Οργανισμό Μεγάρου Μουσικής Θεσσαλονίκης και με την υποστήριξη του Γενικού Προξενείου της Γερμανίας στη Θεσσαλονίκη, προσφέρει ένα έντονα συναισθηματικό πρόγραμμα, με υπέροχα έργα των Βάγκνερ και Μπραμς, των κορυφαίων εκπροσώπων των δύο αντιμαχόμενων παρατάξεων στον ξακουστό ‘Πόλεμο των Ρομαντικών’, ο οποίος ξέσπασε στο χώρο της μουσικής το δεύτερο μισό του 19ου αιώνα με επίκεντρο τη Γερμανία και αφορούσε τις διαφορετικές αντιλήψεις σχετικά με το μέλλον της μουσικής στη μετά-Μπετόβεν περίοδο.

Η Κρατική Ορχήστρα Θεσσαλονίκης σε συνεργασία με τον Οργανισμό Μεγάρου Μουσικής Θεσσαλονίκης και με την υποστήριξη του Γενικού Προξενείου της Γερμανίας στη Θεσσαλονίκη, προσφέρει ένα έντονα συναισθηματικό πρόγραμμα, με υπέροχα έργα των Βάγκνερ και Μπραμς, των κορυφαίων εκπροσώπων των δύο αντιμαχόμενων παρατάξεων στον ξακουστό ‘Πόλεμο των Ρομαντικών’, ο οποίος ξέσπασε στο χώρο της μουσικής το δεύτερο μισό του 19ου αιώνα με επίκεντρο τη Γερμανία και αφορούσε τις διαφορετικές αντιλήψεις σχετικά με το μέλλον της μουσικής στη μετά-Μπετόβεν περίοδο.

Οι λεγόμενοι ‘συντηρητικοί’, ορμώμενοι από το Βερολίνο και τη Λειψία, υπερασπιζόταν με πάθος την κληρονομιά των γιγάντων του παρελθόντος, όπως ο Μπαχ και ο Μότσαρτ και είχαν τον Μπετόβεν ως καλλιτεχνικό πρότυπο. Στο πρόσωπο του Μπραμς βρήκαν το συνθέτη που θα μπορούσε να σηκώσει στους ώμους του το βάρος αυτής της σπουδαίας κληρονομιάς και να αποδειχθεί άξιος συνεχιστής της.

Οι λεγόμενοι ‘προοδευτικοί’ της «Νέας Γερμανικής Σχολής», ορμώμενοι από τη Βαϊμάρη, έβλεπαν  τον Μπετόβεν υπό το πρίσμα του πρωτοπόρου συνθέτη που άνοιξε νέους δρόμους στη μουσική και έδειξε το δρόμο για το μέλλον. Έτσι βάδισαν στο μονοπάτι του ρομαντισμού διερευνώντας νέους εκφραστικούς δρόμους μέσα από την προγραμματική μουσική. Δεν υπάρχει αμφιβολία ότι η μεγαλοφυΐα του Βάγκνερ αποτελούσε την κορωνίδα αυτής της νέας τάσης.

Αυτός ο πόλεμος δεν ανέδειξε νικητές και ηττημένους, ανέδειξε όμως αναμφισβήτητη νικήτρια την ίδια τη μουσική, αφού η άμιλλα ωθούσε τους δημιουργούς σε ένα αδιάκοπο κυνήγι της τελειότητας και στην εξάντληση κάθε γνωστού εκφραστικού μέσου, αφήνοντας ως κληρονομιά της ανθρωπότητας ανυπέρβλητα έργα και προκαλώντας παράλληλα όλες τις μουσικές επαναστάσεις των αρχών του περασμένου αιώνα, από τους διαδόχους τους.

Την Κ.Ο.Θ. διευθύνει ένας από τους σημαντικότερους μαέστρους της γενιάς του, ο Γερμανός Marcus Bosch, καλλιτεχνικός διευθυντής της Κρατικής Όπερας και της Φιλαρμονικής Ορχήστρας της Νυρεμβέργης. Σολίστ η ανερχόμενη Ελληνίδα σοπράνο Βιολέττα Λούστα.

Πρόγραμμα:

Ρίχαρντ Βάγκνερ: Εισαγωγή από την όπερα ‘Οι Αρχιτραγουδιστές της Νυρεμβέργης’
Ρίχαρντ Βάγκνερ: Wesendonck Lieder, WWV 91
Γιοχάνες Μπραμς: Συμφωνία αρ. 4 σε μι ελάσσονα, έργο 98

Διεύθυνση ορχήστρας: Marcus Bosch

Σοπράνο: Βιολέττα Λούστα

x
Το CultureNow.gr χρησιμοποιεί cookies για την καλύτερη πλοήγηση στο site. Συμφωνώ