Ωδή στον Αλέξανδρο Παναγούλη για μία παράσταση στο Θέατρο Τζένη Καρέζη

Την Τετάρτη 18 Νοεμβρίου 2015, επόμενη μέρα της μνήμης του Πολυτεχνείου θα επαναληφθεί για μόνο μία παράσταση η ΩΔΗ ΣΤΟΝ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟ ΠΑΝΑΓΟΥΛΗ στο Θέατρο ΤΖΕΝΗ ΚΑΡΕΖΗ.

Την Τετάρτη 18 Νοεμβρίου 2015, επόμενη μέρα της μνήμης του Πολυτεχνείου θα επαναληφθεί για μόνο μία παράσταση  η ΩΔΗ ΣΤΟΝ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟ ΠΑΝΑΓΟΥΛΗ στο Θέατρο ΤΖΕΝΗ ΚΑΡΕΖΗ.

Αφιερωμένη με σεβασμό σε αυτούς που θυσιάζουν τη ζωή τους σε αγώνες χωρίς καμιά επιδίωξη να γίνουν ήρωες ή σωτήρες, αλλά κινούμενοι μόνο από πηγαία αισθήματα αλληλεγγύης, αγάπης και τιμής για τους ανθρώπους. 

Θα μιλήσει ο συγγραφέας Δημήτρης Παπαχρήστος για το Πολυτεχνείο και τον Αλέκο Παναγούλη.

Τα έσοδα θα διατεθούν για την περίθαλψη και την εμψύχωση των προσφύγων  που καταφθάνουν στη Χίο.

«Αλληλέγγυοι Κήπου Χίου» Αρ. Λογ/μου Πειραιώς: 5702/012526922                                                                               

ΤΟ  ΠΟΛΙΤΙΚΟ & ΠΟΙΗΤΙΚΟ ΠΡΟΣΩΠΟ ΤΟΥ ΠΑΝΑΓΟΥΛΗ  ΣΕ  ΘΕΑΤΡΙΚΗ  ΑΠΟΔΟΣΗ

Η θεατρική απόδοση και καταγραφή της πολιτικής και ποιητικής προσωπικότητας του Αλέκου Παναγούλη. Ενός μοναδικού και σπάνιου αγωνιστή στην ελληνική αλλά και στην παγκόσμια ιστορία των αγώνων για την ελευθερία και τη δημοκρατία.

Κείμενο – Σκηνοθεσία :  Δήμος Αβδελιώδης

Βασισμένο στο βιβλίο του Κώστα Μαρδά «ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΠΑΝΑΓΟΥΛΗΣ-Πρόβες Θανάτου»

Mε την Ελένη Ερήμου

Τα τραγούδια της παράστασης με τη φωνή του Παντελή Θαλασσινού

Τα έσοδα θα διατεθούν για την περίθαλψη και την εμψύχωση των προσφύγων  που καταφθάνουν στη Χίο.                                                                 

Η θεατρική απόδοση και καταγραφή της πολιτικής και ποιητικής προσωπικότητας του Αλέκου Παναγούλη. Ενός μοναδικού και σπάνιου αγωνιστή στην ελληνική αλλά και στην παγκόσμια ιστορία των αγώνων για την ελευθερία και τη δημοκρατία.

Ο πολιτισμός δεν χτίζεται μόνο με τις ιδέες αλλά και με τις πράξεις και τα έργα που επιβεβαιώνουν την αλήθεια και την πραγματικότητα αυτών των ιδεών.

Η Δημοκρατία είναι ένα έμπρακτο αποτέλεσμα των ιδεών και του πολιτισμού. Δεν εφαρμόστηκε ούτε αυτονόητα ούτε εύκολα στην αρχαία Αθήνα, τον τόπο της γέννησής της. Κατακτήθηκε σταδιακά με τον Σόλωνα και τον Κλεισθένη απέναντι στην ολιγαρχία και την τυραννία.

Το δημοκρατικό πολίτευμα είναι ένας θεσμός που δεν είναι κληρονομικός ούτε δεδομένος.

Το 1967 η Δημοκρατία καταλύθηκε στην Ελλάδα από ένα δικτατορικό καθεστώς επίορκων αξιωματικών.

Ο Αλέξανδρος Παναγούλης, φοιτητής του Πολυτεχνείου, εμπνευσμένος από το αρχαίο ψήφισμα – όρκο, για την προστασία και την υπεράσπιση  αθηναϊκής Δημοκρατίας από τους Τυράννους, αποπειράθηκε να ανατινάξει το αυτοκίνητο του δικτάτορα Παπαδόπουλου.                                         

Είναι σχεδόν βέβαιο πως το ασυνείδητό του, δεν του επέτρεψε να πραγματοποιήσει αυτόν τον στόχο γιατί ο ίδιος ποτέ δεν θα μπορούσε ίσως να σηκώσει το βάρος μιας δολοφονίας. Όμως μπόρεσε να σηκώσει ένα τεράστιο και αλλόκοτο βάρος από βασανιστήρια, σωματικά και ψυχικά, χωρίς ποτέ να φοβηθεί ή να δειλιάσει. Κάτι που παραδέχθηκαν και οι ίδιοι οι βασανιστές του.

Από που αντλούσε αυτή την υπεράνθρωπη δύναμη που ήταν ανώτερη και πολλαπλάσια ακόμα και αυτού του ίδιου του προγόνου του, του μυθικού Προμηθέα;

Ο ίδιος έλεγε: Θα μείνω όρθιος. Αν δεν νικηθώ εγώ δεν θα νικηθεί ούτε η Δημοκρατία.

Ίσως μια ιδέα μπορεί να κρατηθεί ζωντανή, μόνο και μόνο επειδή την κρατάει ένας άνθρωπος.

Ίσως ένας άνθρωπος μπορεί να κρατηθεί ζωντανός, μόνο και μόνο επειδή πιστεύει σε μια ιδέα.

Δ.Αβδελιώδης

H Παράσταση προσπαθεί να αποδώσει το  βαθύτερο, τραγικό και προμηθεϊκό πνεύμα του Αλέκου και της οικογένειας των Παναγούληδων, μέσα από τις μεταμορφώσεις μιας Ηθοποιού, της Ελένης Ερήμου-από Αθηνά Παναγούλη σε Αλέκο Παναγούλη και σε όλα τα πρόσωπα του έργου-,αλλά και με ενσωματωμένες, κινηματογραφημένες  σκηνές, που αναδύονται μέσα από τη σκέψη της Μητέρας, όταν περνάει στον χώρο της ενθύμησης των παιδιών της και  μας αποκαλύπτονται στην οθόνηˑ σκηνές τις οποίες”ντύνουν”ζωντανά 5  Μουσικοί, όπως και στις πρώτες προβολές του βωβού κινηματογράφου.

ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗΣ

Κείμενο-Σκηνοθεσία

Σκηνικός χώρος-όψη:  Δήμος Αβδελιώδης                

Ηθοποιός:   Ελένη Ερήμου

Μουσική:  Βαγγέλης Γιαννάκης

Εικαστική παρέμβαση

Ενδυματολογία: Aριστείδης Πατσόγλου

ΠΑΙΖΟΥΝ  ΚΑΙ  ΕΝΟΡΧΗΣΤΡΩΝΟΥΝ ΟΙ ΜΟΥΣΙΚΟΙ

Aλέξανδρος Αβδελιώδης,  Πιάνο

Γιάννης Αβδελιώδης,  Κρουστά, Μαντολίνο, Μεταλόφωνο

Γιάννης Βιλιώτης,  Τσέλλο, Μαντολίνο

Γιάννης Πλαγιαννάκος,  Κοντραμπάσσο- δοξάρι

Παναγιώτης Ράπτης,  Σαξόφωνο σοπράνο, Φλάουτο

ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ  ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΗΜΕΝΩΝ  ΣΚΗΝΩΝ  &  ΠΡΟΜΗΘΕΑ  ΔΕΣΜΩΤΗ 

   

Μετάφραση- Σκηνοθεσία: Δήμος Αβδελιώδης

Διεύθυνση Φωτογραφίας: Φίλιππος Κουτσαυτής

Εικαστική Παρέμβαση-Ενδυματολογία: Aριστείδης Πατσόγλου

Hχοληψία: Aντώνης Σαμαράς

Mείξη Ήχου & Επιμέλεια Project: Βαγγέλης Φάμπας 

Μοντάζ: Σπύρος Κόκκας 

ΗΘΟΠΟΙΟΙ

Φάσμα Γιώργου Παναγούλη:  Γιώργος Φλωράτος

Κράτος-Βία:  Γιώργος Ζιόβας

Ήφαιστος:  Ανδρέας Καρακόττας

Προμηθέας:  Γιώργος Νικόπουλος

Ερμής:  Βασίλης Σπυρόπουλος

Κορυφαίες:  Δανάη Ρούσσου, Ρένα Κυπριώτη

Χορός Ωκεανίδων:  Κέλλυ Αλεξοπούλου, Παρασκευή Δαμάσκου, Φίλια Δελαγραμμάτικα, Σοφία Δελλαπόρτα, Τζούλια Διαμαντοπούλου, Μάργκω Καραγιάννη, Ηρώ Κισσανδράκη, Δήμητρα Κωτίδου, Νίκη Λεωνίδου

Πρώτη φωνή στο τραγούδι των Ωκεανίδων: Δήμητρα Κωτίδου

Στο Τραγούδι της Μητέρας: Κατερίνα Χαρμάνη

        

Βοηθοί σκηνοθέτη: Γιώργος Νικόπουλος-Δανάη Ρούσσου

Χειρισμός Ήχου-Φώτων: Παναγιώτης Ψύχας

Διεύθυνση Παραγωγής: Γιώργος Ματαράγκας- Βαρβάρα Μερτύρη

Επιμέλεια Προγράμματος: Εύα Γεωργουσόπουλου

Επεξεργασία Ήχου & Εικόνας: Akron ΣTOYNTIO,της massive productions

Κάμερα:  Αλέξης Λαχανοκάρδης

Making of- Τrallers:  Aντώνης Παπαντωνίου

Κατασκευή σκηνικού: Παναγιώτης Μανίκας,Λευτέρης Γκόντας

Φωτογράφος:  Nίκος Τσιατάς

Hxoληψία Akron ΣΤΟΥΝΤΙΟ: Ροζάνα Μπάγια,Μερόπη Κυριακίτσιου

Animation Ματιού: Γιώργος Νικόπουλος

Ηλεκτρολόγοι πλατώ: Γιάννης Μαραγκουδάκης,Τάσος Δέδες,Θωμάς θωμαίδης

x
Το CultureNow.gr χρησιμοποιεί cookies για την καλύτερη πλοήγηση στο site. Συμφωνώ