Η έκθεση της Χαράς Αδαμοπούλου ξετυλίγει το νήμα της θεωρητικής σκευής της καλλιτέχνιδας, όπως αυτή μετουσιώνεται εικαστικά στην πρόσφατη εικαστική της έρευνα. Τα έργα της αποτελούν δημιουργικές ψηφίδες που εδράζονται σε ένα ευρύτερο σύμπαν του τριπτύχου Νους – Σώμα – Περιβάλλον, το οποίο οικοδομείται μέσα από τον αναπόδραστο συγκερασμό των τριών. Κατ’ αυτόν τον τρόπο, το σφιχτοδεμένο τριμερές σχήμα είναι το πεδίο το οποίο αποτελεί τόσο την αφόρμηση, όσο και το εικαστικό παράγωγό της καλλιτεχνικής συγκομιδής της δημιουργού.
Στον εκθεσιακό χώρο συνδιαλέγονται, ταυτόχρονα, ανθρωποκεντρικές φόρμες – ενίοτε σε σχέσεις συγχρωτισμού, εναγκαλισμού, αφοσίωσης και άλλοτε σε σχέσεις εξουσίας, βίαιης εκτόπισης/αρπαγής, συναισθηματικής σύγχυσης ή/και αποξένωσης- με αφαιρετικές σχηματικές αποδόσεις, όπου το χρώμα, στον συγκεκριμένο περιβάλλοντα χώρο και με συνακόλουθη την οπτική πρόσληψη από τον/την παριστάμενο/μένη, αποκτά τον πρωταγωνιστικό ρόλο. Ειδικότερα, μέσα από το σύνολο των έργων «φωτίζονται» οι αμφίδρομες σχέσεις μεταξύ αναπαράστασης και αφαίρεσης, πυκνότητας και φωτεινότητας, επιπεδότητας και πλαστικότητας, ρεαλισμού και ψευδαίσθησης. Στην πραγματικότητα, τα καλλιτεχνήματα συγκροτούν μια σπουδή εν προόδω πάνω στο χρώμα, τις μεταβλητές του ιδιότητες, τη δύναμη της οπτικής αντίληψης, τη ρευστότητα των ορίων, την καταστρατήγηση των δίπολων ψηφιακότητας και ζωγραφικής.
Κατά συνέπεια, στον εκτεθειμένο καμβά μορφή και χρώμα αλληλεπιδρούν μέσα σε μια σχέση διαλεκτική, που, όμως, προϋποθέτει την ενεργή παρουσία του θεατή. Εντέλει, η επισταμένη θέαση είναι αυτή που θα αναδείξει τους συσχετισμούς και τις αλληλουχίες, τις εκλεκτικές συγγένειες και τις ωσμώσεις, για να ανασύρει προβληματισμούς και ερωτήματα πάνω στη – διαρρήδην ευμετάβλητη – φύση της ορατής και βιωμένης «πραγματικότητας».
– Απόσπασμα από το κείμενο για την έκθεση της Αγγελικής Βουτσά – Φιλόλογος, Ιστορικός Τέχνης
ΜΗΝ ΧΑΣΕΙΣ!
Χαρά Αδαμοπούλου
Η Χαρά Αδαμοπούλου αποφοίτησε από το Τμήμα Εικαστικών και Εφαρμοσμένων Τεχνών του ΑΠΘ και ολοκλήρωσε δύο κύκλους μεταπτυχιακών σπουδών στο Σχέδιο και τις Νέες Τεχνολογίες στη Σχολή Καλών Τεχνών του Πανεπιστημίου της Γρανάδας στην Ισπανία. Εκεί εκπόνησε και τη διδακτορική της διατριβή στο αντικείμενο της Αισθητικής της Τέχνης με υποτροφία από το Κοινωφελές Ίδρυμα Αλέξανδρος Σ. Ωνάσης. Έχει αποσπάσει 2 βραβεία και 4 διακρίσεις σε διεθνές επίπεδο για το εικαστικό της έργο και έχει παρουσιάσει τη δουλειά της σε ατομικές και ομαδικές εκθέσεις στην Ελλάδα και το εξωτερικό.
Κεντρική φωτογραφία θέματος: Mind – body – environment II (λεπτομέρεια)