Tο Δημοτικό Θέατρο Πειραιά άνοιξε τις πόρτες του, για 6η χρονιά με το Πολυθεματικό δεκαπενθήμερο Φεστιβάλ Τέχνης – Σκέψης & Δημιουργίας «ΠΑΜΕ ΔΗΜΟΤΙΚΟ; ΠΑΜΕ ΠΕΙΡΑΙΑ!», στους ανθρώπους της πόλης και αφουγκράζεται τη φωνή τους δημιουργώντας έναν κοινό τόπο συνάντησης με το κοινό. Συμμετέχουν καλλιτεχνικοί και επιστημονικοί φορείς, σύλλογοι, performer, μεμονωμένοι καλλιτέχνες κα. Ένα φεστιβάλ γεμάτο παραστάσεις, performances, αναλόγια, διαλέξεις, χορό, μουσική, βιβλίο.

To Δημοτικό θέατρο Πειραιά σας περιμένει σε αυτή τη γιορτή!

Αναλυτικά το πρόγραμμα της διοργάνωσης

ΔΕΥΤΕΡΑ 15 ΙΟΥΛΙΟΥ 2024 

ΚΕΝΤΡΙΚΗ ΣΚΗΝΗ | ΩΡΑ: 20.00 – 22.00

Η μαγεία της μουσικής

Μουσικοθεατρική παράσταση με τίτλο «Η μαγεία της μουσικής», από το Πρότυπο Μουσικό Κέντρο Πειραιά σε συνεργασία με τον Σύλλογο «ΕΙΡΗΝΗ» Ανατολικής Μάνης. Το Πρότυπο Μουσικό Κέντρο Πειραιά σε συνεργασία με τον Σύλλογο «Ειρήνη» Ανατολικής Μάνης, παρουσιάζουν το μιούζικαλ-όπερα «Η μαγεία της μουσικής». Πρόκειται για ένα πρωτότυπο έργο το οποίο έγραψε και σκηνοθέτησε η μουσικοπαιδαγωγός Ειρήνη Δαρμή. Συμπράττουν επί σκηνής η Ορχήστρα Εγχόρδων Νέων Πειραιά, υπό την διεύθυνση της Σταυρούλας Μέντη, η Μουσικοθεατρική Νεανική Ομάδα Μιούζικαλ Δήμου Ανατολικής Μάνης και ο βραβευμένος σολίστ πιάνου Γιώργος Δαρμής.

Η παράσταση πραγματοποιείται στο πλαίσιο των εκδηλώσεων για τα 30 χρόνια λειτουργίας του Πρότυπου Μουσικού Κέντρου Πειραιά.

ΦΟΥΑΓΙΕ | ΩΡΑ: 19.00 – 21.00

Παρουσίαση βιβλίου  «Το Μινόρε του Θανάτου», του Μανώλη Δρίβα.

Το Mινόρε του Θανάτου είναι ένα ρεμπέτικο noir. Το βιβλίο αναφέρεται στους ασυνήθιστους ανθρώπους υπόγειου κόσμου που βίωναν καθημερινά τον θάνατο πολύ πριν πεθάνουν στην πραγματικότητα. Στα τραγούδια τους εντυπώθηκαν όψεις μια κοινωνικής διαδικασίας που εντάχθηκε στην καθημερινότητα ενός κόσμου ιδιαίτερου και κλειστού. Οι ασυνέχειες της κοινωνικής οργάνωσης μνημονεύτηκαν μέσα από τα τραγούδια τους ενώ τα κοινωνικά ρήγματα και οι αποκλεισμοί έγιναν η πατρίδα των ανθρώπων που δεν είχαν καμία πατρίδα. Οι απωθημένες εμπειρίες, οι σιωπηλές ιστορικές διαδικασίες ήταν τα πρώτα αναχώματα στην επέλαση μιας εξουσίας απόλυτης και τρομακτικής.

Ομιλητές: Μι Δέλτα (Συγγραφέας), Παναγιώτης Ταμπακόπουλος (Μουσικός) Βαγγέλης Καρατζής (Δημοσιογράφος)

ΤΡΙΤΗ 16 ΙΟΥΛΙΟΥ 2024

ΚΕΝΤΡΙΚΗ ΣΚΗΝΗ | ΩΡΑ: 21.00 – 23.30

«ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΟ Ο ΠΑΡΑΔΕΙΣΟΣ» του Georges Feydeau από το Δικηγορικό Σύλλογο Πειραιά, σε σκηνοθεσία Γιώργου Ρούφα

Παρίσι 1970, αστικό περιβάλλον. Ένα παράνομο ζευγάρι θέλοντας να εκφράσει τα απόκρυφα συναισθήματα του, αποφασίζει να πάει στο ξενοδοχείο Παράδεισος. Ένα ξενοδοχείο εχέμυθο, απόμακρο που όμως δεν ταιριάζει στην κοινωνική του τάξη. Ακολουθεί ένα βράδυ γεμάτο ανατροπές με συναντήσεις καθοριστικές από τις οποίες όλοι κινδυνεύουν να χάσουν την ηρεμία και την αυτοσυγκράτησή τους.

ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ

  • Διασκευή – Σκηνοθεσία: Γιώργος Ρούφας
  • Οργάνωση παραγωγής – ενδυματολόγος: Στελλίνα Ανεμά
  • Video art: Mark Vos
  • Συμμετέχουν: Γιώτα Μπουρλετίδου, Δημήτρης Παπακυριάκης, Γιώτα Τσουνάκα, Ελένη Πατρικοπούλου, Ελένη Μπαγιονέτα, Σταμάτης Σουρμελής, Κέλλυ Σταματογιάννη, Έφη Κριθαρίοδυ, Κων/νος Βαλμάς, Άννα Κανάκη, Ελένη Γεωργιλά Πανιτσίδου

ΦΟΥΑΓΙΕ | ΩΡΑ: 19.00 

Xωρο-παραστατικές αφηγήσεις κοινωνικών γεγονότων στη πόλη, από την εισηγήτρια Ελένη Λινάκη

Η εισήγηση θα επιχειρήσει να κατανοήσει το πως μια παραστατική τέχνη δύναται να εισαγάγει την έννοια του χώρου μέσα από την ανάλυση παραστάσεων με κοινωνικό αντίκτυπο που παρουσιάστηκαν στον δημόσιο χώρο της Αθήνας και διάδρασης με το κοινό. Συγκεκριμένα, θα χωριστεί σε δυο μέρη. Στο πρώτο θα γίνει μια θεωρητική εισαγωγή βασικών εννοιών της συνδιαλλαγής πόλης και παραστατικών τεχνών. Προχωρώντας, ο λόγος θα δοθεί στο κοινό και με άξονα τα εργαλεία που ήδη έχουν παρουσιαστεί, θα οραματιστούν μια αντίστοιχη διαδικασία. Η εισήγηση θα κλείσει με συμπεράσματα από δρώντες φορείς (σκηνοθέτες, ηθοποιούς, σκηνογράφους κλπ.) τέτοιου είδους παραστάσεων και από το κοινό.

Εισηγήτρια: Ελένη Λινάκη, Πολεοδόμος, Μεταδιδακτορική ερευνήτρια Aρχιτεκτονικής ΕΜΠ, MsC Δραματουργία-Παράσταση

Διάρκεια: 45 λεπτά

ΤΕΤΑΡΤΗ 17 ΙΟΥΛΙΟΥ 2024

ΚΕΝΤΡΙΚΗ ΣΚΗΝΗ | ΩΡΑ: 21.00 – 23.30

«ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΟ Ο ΠΑΡΑΔΕΙΣΟΣ» του Georges Feydeau από το Δικηγορικό Σύλλογο Πειραιά σε σκηνοθεσία Γιώργου Ρούφα

Παρίσι 1970, αστικό περιβάλλον. Ένα παράνομο ζευγάρι θέλοντας να εκφράσει τα απόκρυφα συναισθήματα του, αποφασίζει να πάει στο ξενοδοχείο Παράδεισος. Ένα ξενοδοχείο εχέμυθο, απόμακρο που όμως δεν ταιριάζει στην κοινωνική του τάξη. Ακολουθεί ένα βράδυ γεμάτο ανατροπές με συναντήσεις καθοριστικές από τις οποίες όλοι κινδυνεύουν να χάσουν την ηρεμία και την αυτοσυγκράτησή τους.

ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ

  • Διασκευή – Σκηνοθεσία: Γιώργος Ρούφας
  • Οργάνωση παραγωγής – ενδυματολόγος: Στελλίνα Ανεμά
  • Video art: Mark Vos
  • Συμμετέχουν: Γιώτα Μπουρλετίδου, Δημήτρης Παπακυριάκης, Γιώτα Τσουνάκα, Ελένη Πατρικοπούλου, Ελένη Μπαγιονέτα, Σταμάτης Σουρμελής, Κέλλυ Σταματογιάννη, Έφη Κριθαρίοδυ, Κων/νος Βαλμάς, Άννα Κανάκη, Ελένη Γεωργιλά Πανιτσίδου

ΦΟΥΑΓΙΕ | ΩΡΑ : 19.00 

Ομιλία & παρουσίαση του θεατρικού μονολόγου «120 χρόνια χωρίς τον Άντον Τσέχωφ» από την Ραφαέλα Μαρτίνεζ, σε σκηνοθεσία Λύσανδρου Σπετσιέρη

Με την ολοκλήρωση των 120 χρόνων από τον θάνατό του Άντον Πάβλοβιτς Τσέχωφ το κλίμα στο Φουαγιέ του Δημοτικού Θεάτρου Πειραιά είναι όμορο με την εποχή του συγγραφέα. Η αναδρομή ξεκινάει με εισήγηση για το διαχρονικό έργο του, δίνοντας έμφαση σε σημεία από τον βίο του και προχωρώντας σε περαιτέρω ανάλυση του διηγήματος Η Νυφούλα.Το συγκεκριμένο αφιέρωμα ολοκληρώνεται με το ερώτημα «Εάν με τον θάνατο επέρχεται το τέλος ενός σπουδαίου πνεύματος» όπως αυτό τίθεται στον πρωτότυπο θεατρικό μονόλογο που έχει τίτλο Η νυφούλα και τα στρείδια του κ.Άντον.

ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ

  • Ομιλία-Συγγραφή: Ραφαέλα Μαρτίνεζ
  • Σκηνοθεσία: Λύσανδρος Σπετσιέρης
  • Ερμηνεία: Ιφιγένεια Μελισσινού
  • Μουσική Επεξεργασία- Βίντεο- Αφίσα: Γεώργιος Παπασπύρου
  • Φωνές-Βίντεο: Δέσποινα Αλέξη, Ευαγγελία Λυρίτη (live), Γεώργιος Παπασπύρου (live)
  • Σκηνογραφία: Οδυσσέας -Κωνσταντίνος Βλάχος
  • Ενδυματολογία: Φαίδρα Χατζηκωνσταντή

Διάρκεια: 45 λεπτά

ΠΕΜΠΤΗ 18 ΙΟΥΛΙΟΥ 2024 

ΚΕΝΤΡΙΚΗ ΣΚΗΝΗ | ΩΡΑ: 20.30

 «Οι Γοργόνες και τα Παλικάρια» από την ‘’ΠΑΡΕΑ ΧΑΡΑΣ  ΚΔΑΠ ΑΜΕΑ ΠΕΙΡΑΙΑ’’, σε σκηνοθεσία Αντιγόνης Αλικάκου

Μια ρομαντική ιστορία αγάπης σε μία απομονωμένη παραλία της Κρήτης. Πέντε υπέροχες γοργόνες ονειρεύονται τη ζωή τους. Επτά ψαράδες προσπαθούν να επιβιώσουν. Θέλουν όλοι τα ίδια. Άραγε θα τα καταφέρουν;

ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ

  • Σενάριο – Σκηνοθεσία: Αντιγόνη Αλικάκου
  • Μουσική επιμέλεια: Αντιγόνη Αλικάκου, Ηλίας Σωτηρόπουλος
  • Επιμέλεια παραδοσιακών χορών: Μαρία Κουτούγερα
  • Ενδυματολογική επιμέλεια: Ευσταθία Φανού
  • Μακιγιάζ: Θεολογία Λέση
  • Βοηθοί σκηνής: Γιώτα Γκλεζάκου, Άρτεμις Στρουμπή, Ευτυχία Κανέλλα Κοντραφούρη
  • Παραγωγή: Ηλίας Σωτηρόπουλος, Πέτρος Κάρλες
  • Γραφιστική Επιμέλεια: Luigital.com

Διάρκεια: 70 λεπτά

ΦΟΥΑΓΙΕ | ΩΡΑ : 19.00 |

«Ο καθένας να κοιτάζει τα δικά του», σε σκηνοθεσία Ηλία Βογιατζηδάκη | Θεατρικό αναλόγιο

Πλάσματα που φυτοζωούν σε έναν σκληρό, περιθωριοποιημένο κόσμο. Ονειρεύονται, ελπίζουν, σμίγουν και αλληλοκαταστρέφονται στην προσπάθειά τους να δαμάσουν τη ζωή. Νοσηρές οικογενειακές σχέσεις, εφήμερες ή και ανύπαρκτες ερωτικές συνευρέσεις, σωματική και ψυχική εκμετάλλευση, απέλπιδες προσπάθειες χειραφέτησης και ακραίες χειρονομίες θυσίας συνθέτουν τον μικρόκοσμο του καταξιωμένου συγγραφέα Σωτήρη Δημητρίου με την ιδιότυπη πένα και την εκφραστική δύναμη. Στα διηγήματά του που αποτελούν τον κορμό της παράστασης Ο καθένας να κοιτάζει τα δικά του, οι ήρωες παλεύουν με τη μοχθηρία της κοινωνίας και βρίσκουν καταφύγιο στο έγκλημα. Τι προσπάθειες κάνει κανείς προκειμένου να βρει τη θέση του μέσα στον κόσμο; Πώς συναρτά την ύπαρξή του από την αναγνώριση των άλλων; Και τι συμβαίνει όταν τα όνειρά του μένουν στη μέση, όπως και η ζωή;

Η παράσταση, που δεν επιθυμεί να κουνήσει το δάχτυλο από μια θέση προνομιούχα –και με ποιο δικαίωμα άραγε; – ελπίζει να προσφέρει χώρο για την κατανόηση της ανθρώπινης ύπαρξης, τότε και τώρα, παντού και πάντα.

Ο καθένας να κοιτάζει τα δικά του.

ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ

  • Σκηνοθεσία: Ηλίας Βογιατζηδάκης
  • Δραματουργική συνεργασία: Παναγιώτα Κωνσταντινάκου
  • Επιμέλεια σκηνικού χώρου: Πουλχερία Τζόβα
  • Επιμέλεια κίνησης: Μυρτώ Δελημιχάλη
  • Artwork: Σπύρος Αγγελόπουλος
  • Ηθοποιοί: Μυρτώ Πανάγου, Αλεξάνδρα Χασάνι, Ηλίας Βογιατζηδάκης

Διάρκεια: 45 λεπτά

ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 19 ΙΟΥΛΙΟΥ 2024 

ΚΕΝΤΡΙΚΗ ΣΚΗΝΗ | Διάλεξη Ξενοφώντα Μουσσά: 19:00 | Συναυλία: Έρως- Θέρος: 20:30 – 22.00

Διάλεξη με θέμα: «Ο Μηχανισμός των Αντικυθήρων, οι Ολυμπιακοί Αγώνες και η Μουσική των Σφαιρών» & Συναυλία Έρως- Θέρος από τον Πειραϊκό Σύνδεσμο

Ο Πειραϊκός Σύνδεσμος σας προσκαλεί στη Διάλεξη του Ομότιμου Καθηγητή του Πανεπιστημίου Αθηνών και μέλους της Διεθνούς Αστρονομικής Ένωσης (AU), κου Ξενοφώντα Μουσσά, με θέμα: «Ο Μηχανισμός των Αντικυθήρων, οι Ολυμπιακοί Αγώνες και η Μουσική των Σφαιρών».

Μετά το πέρας της διάλεξης, θα ακολουθήσει Συναυλία κλασικής μουσικής με τίτλο: «Έρως-Θέρος». Το πρόγραμμα της συναυλίας αποτελείται από μελοποιημένη ποίηση Ελλήνων και ξένων συνθετών, που έχουν ως θέμα τον έρωτα και το καλοκαίρι. Στη συναυλία θα απαγγελθούν ποιήματα της Α’ Αντιπροέδρου του Π.Σ. κας Πόπης Καλούδη.

Ερμηνεύουν οι: Ελένη Σταμίδου, σοπράνο, καθηγήτρια του Πειραϊκού Συνδέσμου και Ρενέ Νικολάου πιανίστα, συνθέτης, Διευθύντρια του Ωδείου Πειραιώς του Πειραϊκού Συνδέσμου.

ΣΑΒΒΑΤΟ 20 ΙΟΥΛΙΟΥ 2024

ΚΕΝΤΡΙΚΗ ΣΚΗΝΗ | ΩΡΑ: 20.00

«Future Steps»,  μια παράσταση από το 3ο έτος της Κρατικής Σχολής Ορχηστικής Τέχνης

Τρία έργα από την Πατρίσια Απέργη, τον Αντώνη Φωνιαδάκη και τον Alan Lucien Oyen συνθέτουν μια μοναδική χορευτική βραδιά. Οι νέοι χορευτές κάνουν το πρώτο τους βήμα προς την επαγγελματική τους πορεία. Η επόμενη γενιά χορευτών ξεκινάει εδώ.

Διάρκεια: 65 λεπτά

ΦΟΥΑΓΙΕ | ΩΡΑ: 16.00

«Movimiento (i)limitado»

Ζούμε, κινούμαστε και εκφραζόμαστε ελεύθερα. Πόσο όμως αληθινή είναι αυτή η ελευθερία και πόσους περιορισμούς κουβαλάμε καθημερινά; Είναι άραγε τόσο δύσκολο να απεγκλωβιστούμε από αυτούς; Δύο σώματα εγκλωβίζονται σε ένα επαναλαμβανόμενο κινητικό μοτίβο. Η κίνηση στην αρχή φαίνεται μονότονη και οριοθετημένη, με συγκεκριμένη επαναληπτικότητα στον χώρο και στον χρόνο. Όσο όμως απομακρύνονται από το χώρο του περιορισμού ,τόσο πιο απελευθερωμένοι νιώθουν . Τα μοτίβα αλλάζουν και το κινητικό υλικό μεταμορφώνεται. Η αλλαγή αυτή μοιάζει απελευθερωτική για το σώμα. Η επιστροφή στον οριοθετημένο χώρο μοιάζει αναγκαία αλλά δεν θα θυμίζει τίποτα από την αρχική μορφή.

ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ

  • Ιδέα, Σύλληψη: Aνδριανή Μυλωνά
  • Χορογραφία – Ερμηνεία: Ανδριανή Μυλωνά, Ιωάννα Τόλιου
  • Μουσική: Pan Sonic- Uranokemia
  • Διάρκεια: 10 λεπτά

ΦΟΥΑΓΙΕ | ΩΡΑ: 18.30

«Table Manners» η νέα site – specific παράσταση της Ηλέκτρας Αρσενίδου

Η νέα site-specific παράσταση της Ηλέκτρας Αρσενίδου, εμπνευσμένη από το βιβλίο της Caroline Taggart, “Her Ladyship’s Guide to Greetingthe Queen: A Guide to Modern Etiquette”, εξερευνά τη συστημική κατανάλωση φαγητού, τις κοινωνικές νόρμες και τους κανόνες καλής συμπεριφοράς. Μέσα από τη σωματοποίηση των σωστών τρόπων συμπεριφοράς στο τραπέζι, οι χορευτές δημιουργούν ένα ‘φαγητο-κεντρικό’ σύμπαν, δειπνώντας με τους θεατές και εξετάζοντας ζητήματα όπως η ευπρέπεια, ο καθωσπρεπισμός και η επικοινωνία. Η προσπάθεια τους να τοποθετήσουν τόσο τους εαυτούς τους όσο και τους γύρω τους σε αυστηρά πλαίσια, τους οδηγεί σε ένα εμμονικό παιχνίδι επίδειξης υπεροχής και κοινωνικής δύναμης. Η παράσταση θέτει ερωτήματα σχετικά με την αποτελεσματικότητα των κανόνων κοινωνικής συμπεριφοράς, την κατανάλωση του φαγητού και την ειλικρίνεια των προθέσεων με στόχο την κοινωνική ευτυχία.

ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ

  • Σύλληψη – χορογραφία: Ηλέκτρα Αρσενίδου
  • Χορευτές: Κέλλυ Διακουλάκη, Κωνσταντίνα Καλλιαντάση, Δημήτρης Ράπτης
  • Ενδυματολόγος – Σχεδιάστρια: Μυρτώ Ξούδη
  • Σχεδιασμός Αφίσας: Κοσμάς Χαρεράς
  • Φωτογραφία: Ηλέκτρα Αρσενίδου
  • Παραγωγή: ArtEfficient

Διάρκεια: 30 λεπτά

ΚΥΡΙΑΚΗ 21 ΙΟΥΛΙΟΥ 2024

ΚΕΝΤΡΙΚΗ ΣΚΗΝΗ | ΩΡΑ: 20.00

«Future Steps»,  μια παράσταση από το 3ο έτος της Κρατικής Σχολής Ορχηστικής Τέχνης

Τρία έργα από την Πατρίσια Απέργη, τον Αντώνη Φωνιαδάκη και τον Alan Lucien Oyen συνθέτουν μια μοναδική χορευτική βραδιά. Οι νέοι χορευτές κάνουν το πρώτο τους βήμα προς την επαγγελματική τους πορεία. Η επόμενη γενιά χορευτών ξεκινάει εδώ.

Διάρκεια: 65 λεπτά

ΦΟΥΑΓΙΕ | ΩΡΑ: 19.00

«Decameron, Decima Giornata», σε σκηνοθεσία Αγγελικής Παπασταθοπούλου

Η παράσταση είναι βασισμένη στο μυθιστόρημα: Το Δεκαήμερον του Giovanni Boccaccio.

Η ιστορία μιλά για μια παρέα δέκα νεαρών προσώπων που ζουν στη Φλωρεντία το 1348. Εκείνη τη χρονιά είχε ξεσπάσει στην πόλη η επιδημία της πανώλης και έτσι τα πρόσωπα αυτά για να σωθούν απομονώθηκαν σε έναν πύργο στο Φιέζολε όπου και έμειναν για δέκα ημέρες. Κάθε μέρα περνούσαν το χρόνο τους με χορό, κρασί, φαγητό και αφηγήσεις ιστοριών. Στην παράσταση μεταφερόμαστε στην τελευταία τους νύχτα στον πύργο λίγο πριν την οριστική επιστροφή τους στη Φλωρεντία, το μέρος που ίσως να σήμαινε και το δικό τους θάνατο. Παρακολουθούμε τι συνέβη ανάμεσα στα πρόσωπα εκείνο το τελευταίο βράδυ, τις ιστορίες που αφηγήθηκαν και πώς έζησαν τις τελευταίες τους στιγμές εκεί.

ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ

  • Σκηνοθεσία-Δραματουργία: Αγγελική Παπασταθοπούλου
  • Μετάφραση: Κοσμάς Πολίτης
  • Μουσική-Ηχητικός Σχεδιασμός: Γιάννης Γιαννόπουλος
  • Σκηνογραφική-Ενδυματολογική επιμέλεια: Η ομάδα
  • Επί Σκηνής: Ελίνα Αντωνίου, Γιάννης Γιαννόπουλος, Εμμανουήλ Δραμηλαράκης, Φιόνα Κατοίκου, Χρύσα Ιωαννίδου

Διάρκεια: 60 λεπτά

*Aκατάλληλη για ανηλίκους κάτω των δώδεκα ετών

ΔΕΥΤΕΡΑ 22 ΙΟΥΛΙΟΥ 2024 

ΦΟΥΑΓΙΕ | ΩΡΑ: 19.00

«Το Τραγούδι του Άστρη», μια φανταστική αφήγηση βασισμένη στο ομότιτλο παραμύθι της Φωτεινής Κωστάκου

Μετά την επιτυχημένη πρεμιέρα, το «Το Τραγούδι του Άστρη» επιστρέφει για μια παράσταση στο Δημοτικό Θέατρο Πειραιά. Μαριονέτες και μαρότες ζωντανεύουν την ιστορία του Άστρη που τραγουδάει κάθε βράδυ για την Φεγγαρόλουστη. Όταν εκείνη «ερωτεύεται» τη μελωδία του, ο μικρός τροβαδούρος ακούγοντας την ευχή της πέφτει μέσα στη θάλασσα όπου ανακαλύπτει έναν καινούργιο κόσμο. Η νεράιδα του φεγγαριού ταξιδεύει προκειμένου να βρει τον αγαπημένο της τραγουδιστή και συναντά «κούκλες» που της διηγούνται τις δικές τους ιστορίες. Πρόκειται για μία φανταστική αφήγηση, βασισμένη στο ομότιτλο παραμύθι της Φ. Κωστάκου με διακειμενικές αναφορές τόσο σε έργα λογοτεχνίας όσο και έργα κλασικής μουσικής που ακολουθούν την εξέλιξη της ιστορίας.

ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ

  • Eμψύχωση Kούκλας & Eρμηνεία: Nτόρις Λαμπρινού & Φωτεινή Kωστάκου
  • Πιάνο: Σπύρος Πρατίλας
  • Βαρύτονος: Δημοσθένης Χρ. Σταυριανός (Θα τραγουδήσει αποσπάσματα από τις όπερες Tannhäuser του Ρίχαρντ Βάγκνερ και Die Zauberflöte του Αμαντέους Μότσαρτ καθώς και το ομότιτλο κομμάτι « Το Τραγούδι του Άστρη»).
  • Καλλιτεχνική επιμέλεια (Σκηνικά αντικείμενα / Κατασκευή κούκλας): Art Fantaisie Χορεύει με Φιλική Συμμετοχή: η μαθήτρια Νάντια Καπιτσάκη
  • Παραγωγή: Ars Momentum
  • Διάρκεια: 50 λεπτά

*Η παράσταση προτείνεται και για παιδιά και για ενήλικες

ΤΡΙΤΗ 23 ΙΟΥΛΙΟΥ 2024

 ΚΕΝΤΡΙΚΗ ΣΚΗΝΗ | ΩΡΑ: 20.00

«Οθέλλος» ή Ο Μαύρος της Βενετίας, το αριστούργημα του Ουίλλιαμ Σαιξπηρ από το Θεατρικό Εργαστήρι Maint Point, σε σκηνοθεσία Δημήτρη Κανέλλου

«Οι άνθρωποι πρέπει να φαίνονται αυτό που είναι ή τουλάχιστον να μην φαίνονται αυτό που δεν είναι …». Μέχρι που μπορεί να φτάσει ένας άνθρωπος, όταν έχει τυφλωθεί από τη ζήλια; Μπορεί η αγάπη να νικήσει στο τέλος την προδοσία; Τις απαντήσεις δίνει επί σκηνής ο 20μελής θίασος με ένα έργο που μιλάει για τις πανανθρώπινες αξίες της αγάπης, της ζήλιας και της προδοσίας μέσα από την άνοδο και την πτώση ενός ανθρώπου που αγάπησε πολύ αλλά με αφροσύνη.

ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ

  • Σκηνοθεσία: Δημήτρης Κανέλλος
  • Σκηνικά – Κοστούμια: Έμιλυ Κουκουτσάκη
  • Μουσική Επιμέλεια: Νικηφόρος Χρυσολοράς
  • Επιμέλεια κίνησης: Νατάσα Παπαμιχαήλ
  • Φώτα: Δημήτρης Μαργαρίτης
  • Βοηθός σκηνοθέτη – Artwork: Ελευθερία Καψάλη
  • Παίζουν επί σκηνής: Μαρίνα Αγγελάτου, Σπύρος Ανδριώτης, Γεωργία Γαβρίδου, Αγγελική ΓΙαννακοπούλου, Κατερίνα Καμπάση, Έλσα Κοππάση, Πάνος Κτωρίδης, Φίλιππος Μακροδημήτρης, Κωνσταντίνος Μαλαπέρδας, Άννα Μαλλιαρού, Γιάννης Μαργαρίτης, Εμμανουέλα Μπέλλου, Χρυσούλα Μπέρτση, Άγγελος Μπεφών, Σάκης Παπαθεμελής, Ζακ Σούσης, Ειρήνη Σταμούλη, Βιβέτα Τερκεσίδου, Θανάσης Τομαράς, Ντίνος Φράγκος, Αριστείδης Ψαρράς

Διάρκεια: 1 ώρα & 50’ λεπτά

ΦΟΥΑΓΙΕ | ΩΡΑ: 19.00

«Επαναρχία»,  σε  σκηνοθεσία  Σταύρου Δημόπουλου

Μια παράσταση – εξομολόγηση ενός αγοριού που ζει και ενηλικιώνεται σε ένα σπίτι στην επαρχία. Η αφήγηση είναι άναρχη και αποσπασματική και αιωρείται διαρκώς στα όρια της αυτοβιογραφίας και της μυθοπλασίας. Δύο ηθοποιοί και μία μουσικός επί σκηνής αφηγούνται την ιστορία του αγοριού που αναμετράται με το παρελθόν του, το αμφισβητεί και δοκιμάζει να το επανανοηματοδοτήσει. Υλικό της αφήγησης αποτελούν οι απωθημένες επιθυμίες, οι ανείπωτες σκέψεις, και η προσπάθεια του να αποδράσει από την πατριαρχική καταπίεση και τις συγκεκριμένες έμφυλες και σεξουαλικές προσδοκίες που έχει. Η μνήμη και η μυθοπλασία μπλέκονται σε ένα παιδικό σύμπαν που παίρνει αναπόφευκτα κοινωνικοπολιτικές διαστάσεις. Πόσο εύκολα επανανοηµατοδοτείς την ζωή σου έξω από το παιδικό τραύµα;

ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ:

  • Κείμενο – Σκηνοθεσία: Σταύρος Δημόπουλος
  • Μουσική σύνθεση & επιμέλεια: Léøna
  • Βοηθός σκηνοθεσίας: Άνδρια Ευθυμίου
  • Κίνηση: Ματίνα Καϊάφα
  • Σύμβουλος σκηνογραφίας: Μαρία Παπαδοπούλου
  • Φωτογραφίες: Κωνσταντίνος Λέπουρης
  • Επί σκηνής: Κρίνα Δαλακλή, Σταύρος Δημόπουλος και Léøna
  • Διάρκεια : 70 λεπτά

ΤΕΤΑΡΤΗ 24 ΙΟΥΛΙΟΥ 2024

 ΦΟΥΑΓΙΕ | ΩΡΑ: 19.00

«Ο μαύρος γλάρος καταμεσής στα πτώματα»,  μία διασκευή του «Viva la Vida!» του Πίνο Κακούτσι, σε σκηνοθεσία Θάνου Χατζόπουλου

“Μη νοιάζεσαι για μένα. Έρχομαι από άλλο πλανήτη. Ακόμη βλέπω ορίζοντες εκεί όπου εσύ σχεδιάζεις όρια.” Λίγο πριν ενωθεί με την Πελόνα. Τον Θάνατο. Η Φρίντα, ισορροπεί μεταξύ αναμνήσεων & πόνου. Της πολιομυελίτιδας που ήρθε στα έξι της χρόνια, ο «βιασμός» από μία λαμαρίνα στα 18, ο γάμος της με τον «Ελέφαντα», οι γεμάτες χρώμα σχέσεις της. Τα πρόσωπα διαδέχονται το ένα το άλλο. Εκείνα που πέρασαν ως αναμνήσεις και τα άλλα που έγιναν ένα με την ίδια. Οι μορφές παίρνουν σάρκα και οστά.

Πολλαπλασιάζονται. Αναμειγνύονται. Αποκτούν φωνή. «Αν χτίσεις τείχη γύρω από την ηδονή σου, κινδυνεύεις να σε κατασπαράξει από μέσα». Σχέσεις, ιδανικά, τέχνη. Λίγο πριν την εκπνοή, κάνει την δική της εξομολόγηση, αναζητώντας ηρεμία. Να φύγει πλέον ο πόνος. Μία διασκευή του «Viva la Vida!» του Πίνο Κακούτσι που δίνει τον λόγο στην ασυμβίβαστη, Φρίντα Κάλο.

ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ

  • Διασκευή: Μυρτώ Λαμπρινάκου – Θάνος Χατζόπουλος
  • Σκηνοθεσία: Θάνος Χατζόπουλος
  • Πρότυπη μουσική σύνθεση: Hydrama
  • Σκηνογράφος: Νικόλας Κανάβαρης
  • Kατασκευή κοστουμιών: Dida Made
  • Φωτιστικός σχεδιασμός: Στέβη Κουτσοθανάση
  • Σκηνοθεσία κίνησης: Ντέπυ Γοργογιάννη
  • Kατασκευή σκηνικού: Κομνηνός Κουσιέρας
  • Βοηθός σκηνοθέτη: Μυρτώ Λαμπρινάκου
  • Φωτογραφίες: Χρήστος Βασιλόπουλος
  • Video trailer: Zetel Skembris
  • Γραφιστική επιμέλεια: Μάριος Γαμπιεράκης
  • Επικοινωνία: Χρύσα Ματσαγκάνη
  • Παραγωγή: a Vulnus theater company
  • Ηθοποιοί: Μυρτώ Λαμπρινάκου, Αναστασία Μαλανδρενιώτη, Θάνος Χατζόπουλος
  • Μουσικός επί σκηνής: Βασιλική Πουλάκη
  •  Διάρκεια: 70 λεπτά

Τα υλικά που χρησιμοποιήθηκαν αποτελούν προϊόντα ανακύκλωσης.
Ευχαριστίες : «ΘΕΑΤΡΟ ΔΩΜΑΤΙΟΥ», «ΠΑΝΔΗΜΟΣ ΗΩΣ», «ΤΗΕ GARAGE» «Aemus streetwear»

ΠΕΜΠΤΗ 25 ΙΟΥΛΙΟΥ 2024 

ΦΟΥΑΓΙΕ | ΩΡΑ: 19.00

«Θρυαλλίδα», σε σκηνοθεσία Αλέξιου Πατρικουνάκου

Θρυαλλίδα: Το φυτίλι που πυροδοτεί έναν εκρηκτικό μηχανισμό ή αλλιώς… το γεγονός που πυροδοτεί καταστροφικές εξελίξεις.

Θάνατος. Τον γνωρίζεις από την πρώτη στιγμή και τον φοβάσαι μέχρι την τελευταία, ακόμα και αν είναι ο μόνος σίγουρος προορισμός μας…

Η Θρυαλλίδα είναι βασισμένη στο βιβλίο «22 γράμματα σε ημερολόγιο αγαπημένου»της Γεωργίας-Μαργαρίτας Μεγαδούκα, το οποίο πραγματεύεται την απώλεια ενός αγαπημένου προσώπου. Άρνηση. Θυμός. Διαπραγμάτευση. Κατάθλιψη. Αποδοχή.

Περνώντας μέσα από τα πέντε στάδια του πένθους με εργαλεία το σώμα , την φωνή και τον ήχο, δείχνουμε την διαδρομή που ακολουθούμε όταν βιώνουμε μία απώλεια.

ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ

  • Κείμενο: Τζωρτζίνα Μεγαδούκα, Βίρνα Τατάνη
  • Σκηνοθεσία/ Κινησιολογία: Αλέξιος Πατρικουνάκος
  • Ηθοποιοί: Τζένη Θηραίου, Μαιρινίκη Λύκου, Τζωρτζίνα Μεγαδούκα, Βίρνα Τατάνη
  • Φωτογραφία: Συμεών Συμεωνίδης
  • Διάρκεια: 45 λεπτά

ΣΑΒΒΑΤΟ 27 ΙΟΥΛΙΟΥ

ΚΕΝΤΡΙΚΗ ΣΚΗΝΗ

Το «λεωφορείο», του σπουδαίου Βούλγαρου συγγραφέα Stanislav Stratiev από τη θεατρική ομάδα Αd Hoc του Τεχνοχώρου ΠΡΩ!ΔΕΥ!ΤΡΙ, σε σκηνοθεσία Δώρας Δόριζα

«Πολίτες..Σύντροφοι..Σας ρωτώ : Που πάμε; »

Όταν η ρουτίνα μας ανατρέπει, πως θα επιλέξουμε να διαχειριστούμε τους εαυτούς μας;

Ένα φθινοπωρινό απόγευμα , δέκα ανυποψίαστοι χαρακτήρες, επιβιβάζονται σε ένα συνηθισμένο λεωφορείο, με προορισμό το κέντρο.  Ο οδηγός όμως αυτή τη φορά θα αλλάξει δρομολόγιο προς άγνωστη κατεύθυνση. Μια κωμικοτραγική αλληγορία για την παθητική στάση του ανθρώπου απέναντι στην εξουσία, την άβουλη αποδοχή αυτών που του επιβάλλει, τις ενστικτώδης και σπασμωδικές κινήσεις που του προκαλεί ο φόβος.

ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ

  • Συγγραφέας: Στανισλάβ Στρατίεβ
  • Μετάφραση: Μπάμπης Φορτοτήρας
  • Σκηνοθεσία: Δώρα Δόριζα
  • Μουσική σύνθεση & επιμέλεια: Νικόλας Νταούτης
  • Ηχητικά: Ειρήνη Καλογεροπούλου
  • Φωτισμοί: Βασίλειος Γκόγκας
  • Σκηνικά: Βασίλειος Γκόγκας – Δώρα Δόριζα – Αντώνης Καρακολίδης
  • Κοστούμια: Δώρα Δόριζα και η ομάδα Ad Hoc
  • Παίζουν με σειρά εμφάνισης:  Λογικός: Έλενα Πατριάρχη- Μαίρη Μετρίδου, Χωριάτης: Kωνσταντίνα Βασιλείου, Ερωτευμένη: Χριστίνα Σουβατζή, Ερωτευμένος: Χαράλαμπος Παυλίδης, Απερίσκεπτος: Μελίνα Μαρκοπούλου – Ψαρράκου, Βιρτουόζος: Νικόλας Νταούτης, Γυναίκα: Eυγενία Πυροβολικού, Άντρας: Μηνάς Κούρτης , Ανεύθυνος: Αναστασία Αβραμίδου

ΦΟΥΑΓΙΕ | ΩΡΑ : 19.00

«Διαγενεακά Τραύματα υπό το πρίσμα της Τέχνης & της Σχεσιακής Ψυχαναλυτικής Ψυχοθεραπείας» από τις ιδρύτριες του Sirens of Relations: Aναστασία Στόκου & Σταματίνα Μπαρμπαγιάννη

Θέατρο, συζήτηση και spoken word performance.

Ά μέρος

Eπίδειξη Σχεσιακής Ψυχαναλυτικής Ψυχοθεραπείας από τις ιδρύτριες του Sirens of Relations, όπου συγκεκριμένα η Αναστασία Στόκου θα είναι η θεραπεύτρια και η Σταματίνα Μπαρμπαγιάννη θα υποδυθεί ένα θεραπευόμενο άτομο εβραϊκής καταγωγής (παράδειγμα αληθινό αλλά παραποιημένο για διασφάλιση απορρήτου). Προσκαλούμε μετά να ακολουθήσει ανοιχτή συζήτηση με το κοινό και θεωρητικές/πρακτικές επεξηγήσεις.

Β’ μέρος

προφορική ποίηση από την Σταματίνα Μπαρμπαγιάννη επί σκηνής. Τα ποιήματα είναι εμπνευσμένα από αληθινά γεγονότα ανθρώπων που μοιράστηκαν την ιστορία τους, από θεραπείες και από προσωπικά βιώματα της ίδιας.

Συντελέστριες

Ιδρύτριες του Sirens of Relations

  • Αναστασία Στόκου BSc-Ψυχολόγος, ΕΚΠΑ | Pgd-Ειδικευόμενη Σχεσιακής Ψυχαναλυτικής Ψυχοθεραπείας, Ι.Σ.Ο.Ψ | Εκπαιδευτικό Σεμινάριο-Σεξουαλικές Δυσλειτουργίες & Διαστροφές, Ελληνικό Σεξολογικό Ινστιτούτο.
  • Σταματίνα Μπαρμπαγιάννη Ψυχολόγος (BA) EUC | Σχεσιακή Ψυχαναλυτική Ψυχοθεραπεύτρια (Pgd) Ι.Σ.Ο.Ψ Δόκιμο Τακτικό Μέλος Ι.Σ.Ο.Ψ | Εκπαιδευόμενη Ομαδική Θεραπεύτρια κατά Irvin Yalom & στα Σχεσιακά Δυναμικά Ομάδος Ι.Σ.Ο.Ψ | Αντιμετώπιση Εξαρτήσεων – Εξαρτησιολογία (MSc,Graduand) Ιατρική Σχολή Αθηνών

Διάρκεια: 120 λεπτά

ΚΥΡΙΑΚΗ 28 ΙΟΥΛΙΟΥ 2024

ΦΟΥΑΓΙΕ | ΩΡΑ: 19.00

«ΛΕΠΤΗ ΛΕΥΚΗ ΓΡΑΜΜΗ» της Κατερίνας Τσοπάνογλου

Αγαπάμε με τον ίδιο τρόπο; Αρκεί η αγάπη; Πόσο διαφορετικά αντιλαμβάνεται ένα ζευγάρι τα ίδια κομβικά σημεία της σχέσης του; Ο Βαγγέλης αγαπάει την γυναίκα του, όπως έμαθε, προσφέροντας της χρήματα, άνεση, ασφάλεια. Η γυναίκα του, συνήθισε να αγαπά βαθιά, υποτονικά, συγκαταβατικά. Το κορίτσι που κάποτε εκείνος ερωτεύτηκε, χάθηκε, έγινε μάνα, νύφη, σύζυγός. Κατέληξαν σε παράλληλες ζωές στο ίδιο σπίτι, χωρισμένες από μία λεπτή γραμμή, που γίνεται λευκή όταν έπειτα από καταγγελία του εργοδότη του ο Βαγγέλης κλείνεται σε ψυχιατρείο. Αρνείται να μιλήσει στην γυναίκα του, αδιαφορεί να δει τα παιδιά του. Θα αντέξει εκείνη μόνη για πρώτη φορά; Που θα οδηγήσει εκείνον η παράνοια που βυθίζεται;

ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ

  • Σκηνοθεσία: Κατερίνα Τσοπάνογλου
  • Ερμηνεύουν: Νικόλας Βασιλειάδης, Νόνη Ζαννή
  • Σκηνικά: Σοφία Γονέου

Διάρκεια: 50 λεπτά