30 εμβληματικές ταινίες τρόμου που θα ανεβαίνουν καθημερινά στην πλατφόρμα του Cinobo, σκηνοθέτες-masters και οι σημαντικότερες τάσεις του είδους μέσα από τις δεκαετίες, θα συνθέσουν ένα πολυεπίπεδο αφιέρωμα.
Καθώς οι δεκαετίες κυλούν, το κοινωνικό πλαίσιο μετασχηματίζεται και αυτό που είναι ικανό να μας τρομάξει αληθινά, αλλάζει ριζικά. Έτσι, η κινηματογραφική παράδοση του τρόμου, πλούσια και πολυσυλλεκτική, περιλαμβάνει διαφορετικές τάσεις, σχολές και προσεγγίσεις. Οι 30 ταινίες του αφιερώματος Χόρρορ στο Cinobo καλύπτουν κάθε πτυχή του κλασικού και σύγχρονου τρόμου, μέσα από μια ολοκληρωμένη ματιά. Από υπερφυσικό, θρησκευτικό και body horror, μέχρι πρωταγωνιστές-τέρατα, serial killers και αιματοβαμμένα σπλάτερ. Τίτλοι που έχουν καθορίσει το σινεμά του είδους όπως το υπερ-επιτυχημένο ισπανικό Ορφανοτροφείο και οι ακραίοι Μάρτυρες, θρύλοι του genre όπως ο Τζον Κάρπεντερ, ο Τζορτζ Ρομέρο και ο Κρίστοφερ Λι, ένδοξα ονόματα του ιταλικού τρόμου, αλλά και άξιοι εκπρόσωποι του είδους στην Ελλάδα. Από τις 14 έως τις 28 Φεβρουαρίου… stream & scream αποκλειστικά στο cinobo.com.
Οι ταινίες του αφιερώματος:
Το Ορφανοτροφείο (The Orphanage)
Χουάν Αντόνιο Μπαγιόνα, 2007
Τεράστια εισπρακτική επιτυχία στην Ισπανία, με τη φροντίδα του Γκιγιέρμο ντελ Τόρο αλλά και το σκηνοθετικό ταλέντο του Χουάν Αντόνιο Μπαγιόνα, χωρίς υπερβολές και αποκρουστικά εφέ αλλά με τεράστια αγάπη προς το φανταστικό σινεμά και μια αξιοθαύμαστη ισορροπία ανάμεσα στο δράμα και τον τρόμο.
14 Φεβρουαρίου στο Cinobo
Μάρτυρες (Martyrs)
Πασκάλ Λοζιέ, 2008
Από τους σημαιοφόρους του New French Extremity που αναπτύχθηκε στις αρχές του 21ου αιώνα, οι «Μάρτυρες» είναι ένα διαρκές σοκ. Χωρισμένο ουσιαστικά σε δύο μέρη και διαφοροποιημένο από την αμερικανική αντίληψη του torture porn, προκαλεί τα όρια του θεατή, ακόμη και του καλά εκπαιδευμένου στο είδος του horror.
15 Φεβρουαρίου στο Cinobo
Σκοτεινές Μέρες (Trouble Every Day)
Κλερ Ντενί, 2001
Η σπουδαία Κλερ Ντενί μετατρέπει, με τη βοήθεια της μουσικής υπόκρουσης των Tindersticks και την πάντα εκρηκτική παρουσία της Μπεατρίς Νταλ, μια ιστορία βαμπιρικού τρόμου σε μια μελαγχολική μπαλάντα για τη σαρκική εξάρτηση που… κατασπαράζει.
16 Φεβρουαρίου στο Cinobo
Τα Τρία Πρόσωπα του Σατανά (Black Sabbath)
Μάριο Μπάβα, 1963
Ο μετρ του ιταλικού τρόμου Μάριο Μπάβα εμπνέεται από Τσέχωφ και Τολστόι και παρουσιάζει τρία ξεχωριστά αλλά εξίσου ανατριχιαστικά οράματα θανάτου που μας μεταφέρουν από την παράδοση του γοτθικού τρόμου ως το giallo, με οικοδεσπότη τον Μπόρις Καρλόφ.
17 Φεβρουαρίου στο Cinobo
Μανιακός (Maniac)
Φρανκ Κάλφουν, 2012
Ξεχάστε τον Φρόντο, το καλό παιδί. Ο Ελάιτζα Γουντ πρωταγωνιστεί ως αιμοσταγής σίριαλ κίλερ σε ένα ψυχολογικό slasher θρίλερ γεμάτο φετίχ και εμμονή, που έκανε πρεμιέρα στο μεταμεσονύκτιο τμήμα του Φεστιβάλ Καννών.
18 Φεβρουαρίου στο Cinobo
Το Κακό (Evil)
Γιώργος Νούσιας, 2005
Η ταινία του Γιώργου Νούσια έσκασε από το πουθενά το 2005, έγινε αυτομάτως cult και παραμένει μία μοναδική περίπτωση zombie horror στα χρονικά του ελληνικού σινεμά, αφού οδήγησε μέχρι και σε sequel!
19 Φεβρουαρίου στο Cinobo
Το Κακό στην Εποχή των Ηρώων (Evil in the Time of Heroes)
Γιώργος Νούσιας, 2009
Φτιαγμένη για να διαψεύσει πανηγυρικά τον κανόνα ότι τα sequel είναι κατώτερα από την πρώτη ταινία, η συνέχεια του μοναδικού franchise τρόμου στην ιστορία του ελληνικού σινεμά είναι πιο φιλόδοξη σε προθέσεις, πιο πλούσια σε παραγωγή και ακόμα πιο …αιματοβαμμένη.
20 Φεβρουαρίου στο Cinobo
Απόλυτος Τρόμος (The Changeling)
Πίτερ Μέντακ, 1980
Από τις αγαπημένες ταινίες τρόμου του Μάρτιν Σκορσέζε, το γοτθικό θρίλερ του Πίτερ Μέντακ άνοιξε το δρόμο για μια σειρά από διάσημες αντίστοιχες απόπειρες τα επόμενα χρόνια. Εκπληκτική ερμηνεία από τον Τζορτζ Σι Σκοτ, στον ρόλο του πληγωμένου πρωταγωνιστή που έρχεται αντιμέτωπος με ένα στοιχειωμένο σπίτι.
21 Φεβρουαρίου στο Cinobo
Εκείνοι (Them)
Νταβίντ Μορό, Ξαβιέ Παλούντ, 2006
Πουθενά δεν γυρίζονταν θρίλερ για γερά στομάχια όπως αυτά στη Γαλλία των ‘00s. Από τις διασημότερες ταινίες του προβοκατόρικου και πολυσυζητημένου κύματος των γαλλικών extremities, όπου η έμπνευση από μια αληθινή ιστορία γεννά την απόλυτη φρίκη.
22 Φεβρουαρίου στο Cinobo
Άγρια Νύχτα (Near Dark)
Κάθριν Μπίγκελοου, 1987
Πολύ πριν γράψει ιστορία στα Όσκαρ, η Κάθριν Μπίγκελοου μάς ταξιδεύει στα βάθη της Αμερικής παρέα με βαμπίρ νομάδες (Μπιλ Πάξτον, Λανς Χένρικσεν μεταξύ άλλων) σε ένα νεο-γουέστερν θρίλερ φαντασίας που έγινε καλτ αντικείμενο λατρείας και σημάδεψε την καριέρα της.
23 Φεβρουαρίου στο Cinobo
Η Εξαφάνιση (The Vanishing)
Τζορτζ Σλούιζερ, 1988
Η ταινία που ο Στάνλεϊ Κιούμπρικ ανέφερε ως την πιο τρομακτική που είδε ποτέ, στοίχειωσε μια ολόκληρη γενιά θεατών στα τέλη του ’80, χωρίς ίχνος εφέ, υπερβολών ή υπερφυσικών δανείων, αλλά με βάση μια συγκλονιστική ιστορία εξαφάνισης κι ένα φινάλε που έχει μείνει χαραγμένο στη μνήμη όσων το έχουν δει.
24 Φεβρουαρίου στο Cinobo
Μάντεψε Ποιον θα Σκοτώσουν Απόψε (Dead of Night)
Αλμπέρτο Καβαλκάντι, Τσαρλς Κράιτον, Μπέιζιλ Ντίρντεν, Ρόμπερτ Χέιμερ, 1945
Αν κάποιος ήθελε να επιχειρηματολογήσει υπέρ της βρετανικής παράδοσης στο σινεμά του τρόμου, η παρουσία αυτού εδώ του φιλμ είναι το καλύτερο επιχείρημα. Ταινία ανθολογίας τρόμου πριν καν προκύψει αυτό το genre, μνημειώδες κεφάλαιο στην ιστορία των Ealing Studios, μια αξέχαστη εφιαλτική σπαζοκεφαλιά.
25 Φεβρουαρίου στο Cinobo
Τα Σημάδια του Δράκουλα (Scars of Dracula)
Ρόι Γουάρντ Μπέικερ,1970
Από τις διασημότερες παραγωγές της Hammer Films με τον Κρίστοφερ Λι στον εμβληματικότερο ρόλο της καριέρας του, τα «Σημάδια» έρχονται πιο κοντά στο πνεύμα του Μπραμ Στόκερ από τις προηγούμενες ταινίες του franchise και κατέχουν ως και σήμερα ξεχωριστή θέση στην παράδοση του Κόμη Δράκουλα.
25 Φεβρουαρίου στο Cinobo
Άσε το Κακό να Μπει (Let me In)
Ματ Ριβς, 2010
Κι όμως, κάποιες φορές το «αμερικάνικο ριμέικ» δεν είναι συνώνυμο της αποτυχίας. Δια χειρός Ματ Ριβς («The Batman»), μια ανατριχιαστική βαμπιρική ιστορία ενηλικίωσης ενώνει την Κλόι Μόρετζ με τον (υποψήφιο για Όσκαρ για την «Εξουσία του Σκύλου») Κόντι Σμιτ-ΜακΦι, σε μια επανεκτέλεση του ομώνυμου σουηδικού αριστουργήματος.
26 Φεβρουαρίου στο Cinobo
Ο Πρίγκιπας του Σκότους (Prince of Darkness)
Τζον Κάρπεντερ, 1987
Αυτά είναι του διαβόλου: Εκεί που η τεχνολογία συναντά τον μεταφυσικό τρόμο και ο Σατανάς εισβάλει ύπουλα στον κόσμο μας καθώς μια ομάδα φοιτητών προσπαθεί να τον σταματήσει, ο άρχοντας του τρόμου Τζον Κάρπεντερ πλάθει μια από τις κρυφά καλύτερες και πιο ανατριχιαστικές ταινίες της φιλμογραφίας του.
27 Φεβρουαρίου στο Cinobo
Ο Ηδονοβλεψίας (Peeping Tom)
Μάικλ Πάουελ,1960
Σταθερά στις κορυφαίες θέσεις με τις καλύτερες ταινίες τρόμου στην ιστορία του σινεμά, το παρεξηγημένο στην εποχή του αριστούργημα του Μάικλ Πάουελ προφήτευσε τα slasher films που κατέκλυσαν το είδος δεκαετίες αργότερα και παραμένει μια συγκλονιστική σπουδή για την ηδονοβλεψία της βίας στην οθόνη.
28 Φεβρουαρίου στο Cinobo
Ήδη διαθέσιμες στο Cinobo
Το Μικρό Σπίτι στο Δάσος (The Cabin in the Woods)
Ντρου Γκόνταρντ, 2011
Γιατί μια ταινία τρόμου ποντάρει όλο σε υπόγεια, σκοτάδια, ερημιές και δάση; Και γιατί όταν τα βλέπουν αυτά οι ήρωές της δε γυρνούν σπιτάκι τους; Ένας πανέξυπνος στοχασμός πάνω στη σχέση σινεμά/κοινού, ένα meta-horror που βάζει κάτω όλα τα horror, τα αποδομεί και λειτουργεί ως αγνή απόλαυση των μηχανισμών τους.
Η Νύχτα των Ζωντανών Νεκρών (Night of the Living Dead)
Τζορτζ Ρομέρο, 1968
Ο Τζορτζ Ρομέρο σκηνοθετεί ένα από τα κλασικότερα θρίλερ όλων των εποχών, μια πρωτοφανή κοινωνικοπολιτική αλληγορία που καθόρισε το είδος του τρόμου και των ταινιών ζόμπι, αλλάζοντας μια για πάντα τα δεδομένα.
Raw
Ζουλιά Ντικουρνό, 2016
Ο κανιβαλισμός ως η απόλυτη αλληγορία ενηλικίωσης και σεξουαλικής αφύπνισης. Νεαρή χορτοφάγος σπουδάζει για να γίνει κτηνίατρος, ώσπου αρχίζει να… πεινάει. Θρίαμβος του βελγικού σινεμά του φανταστικού, για γερά στομάχια.
Titane
Ζουλιά Ντικουρνό, 2021
Ο Χρυσός Φοίνικας που σόκαρε τις Κάννες. Η Ζουλιά Ντικουρνό αφού μας αποστόμωσε με το Raw, επιστρέφει και γίνεται μόλις η δεύτερη γυναίκα που κερδίζει την ύψιστη τιμή στην ιστορία των Καννών. Με μια ιστορία για γερά στομάχια όπου τίποτα δεν είναι όπως φαίνεται και απολύτως τίποτα δεν είναι εκτός ορίων.
Big Bad Wolves: Στο Στόμα των Λύκων (Big Bad Wolves)
Άαρον Κεσάλες, Ναβότ Παπουσάντο, 2013
Ενας μπάτσος στα όρια του νόμου, ένας πατέρας διψασμένος για εκδίκηση κι ένας δάσκαλος ύποπτος για μια σειρά εγκλημάτων, έρχονται σε μια αιματηρή μετωπική σύγκρουση. Οι δημιουργοί του Rabies επιστρέφουν με ένα διεστραμμένο παραμύθι που θα ζήλευε κι ο Παρκ Τσαν-γουκ.
Το Πράσινο Δωμάτιο (Green Room)
Τζέρεμι Σολνιέ, 2015
Πανκ ροκ εναντίον Ναζί. Σε ένα καλτ διαμάντι του ανεξάρτητου αμερικάνικου κινηματογράφου από τον Τζέρεμι Σολνιέ (True Detective), ο σπουδαίος Πάτρικ Στιούαρτ (Star Trek, X-Men) δίνει την πιο εφιαλτική ερμηνεία της καριέρας του καθώς μια μπάντα της κακιάς ώρας ζει τον απόλυτο αγώνα επιβίωσης.
St. Agatha
Ντάρεν Λιν Μπούσμαν, 2018
Κάνε μια προσευχή και πάτα play. Ο σκηνοθέτης 3 ταινιών Saw παραδίδει ένα ανατριχιαστικό φιλμ τρόμου όπου ένα θρησκευτικό καταφύγιο μετατρέπεται στη μεγαλύτερη απειλή, για μια κυνηγημένη γυναίκα.
Eraserhead
Ντέιβιντ Λιντς, 1977
Η πρώτη μεγάλου μήκους ταινία-θρύλος του Ντέιβιντ Λιντς παραμένει εδώ και δεκαετίες ένας αινιγματικός κινηματογραφικός εφιάλτης που ξεφεύγει ευτυχώς από κάθε λογική εξήγηση.
Το Εξπρές των Ζωντανών Νεκρών (Train to Busan)
Γέον Σανγκ-χο, 2016
Η θρυλική ταινία τρόμου από τη Νότιο Κορέα που έκανε κάθε ταξίδι μας με τρένο να μοιάζει διαφορετικό. Μια οικογένεια σε κρίση και ένα ξέσπασμα μιας ζόμπι πανδημίας, εν κινήσει. Τρόμος, αγωνία, αίμα, συναίσθημα, ακόμα και ταξική ματιά, συνθέτουν μια από τις διασημότερες ταινίες του είδους της περασμένης δεκαετίας.
Τρομακτικές Ιστορίες στο Σκοτάδι (Scary Stories to Tell in the Dark)
Αντρέ Εβρενταλ, 2019
Τα κλασικά και άκρως τρομακτικά βιβλία του Άλβιν Σβαρτζ μεταφέρονται στο σινεμά σε ιστορία με την υπογραφή του μετρ Γκιγιέρμο Ντελ Τόρο (Ο Λαβύρινθος του Πάνα, Η Μορφή του Νερού). Ζοφερές ιστορίες λογοτεχνικού τρόμου ζωντανεύουν με αναπάντεχους τρόπους σε ένα απολαυστικό φιλμ για κάθε φαν του είδους.
Έρχεται τη Νύχτα (It Comes at Night)
Τρέι Έντουαρντ Σουλτς, 2017
Παίζοντας με τα όρια του ατμοσφαιρικού τρόμου, ο Σουλτς παρέα με τον άσο διευθυντή φωτογραφίας του, δημιουργούν έναν κόσμο με καθηλωτική αισθητική, στον οποίο ο πραγματικός φόβος πηγάζει από μέσα μας κι όχι απ’ έξω.
Φθηνές Ανατριχίλες (Cheap Thrills)
Ι. Λ. Κατς, 2013
Ως ποιο σημείο θα φτάνατε για να εξασφαλίσετε χρήματα για την οικογένεια σας; Υπάρχει ηθικό όριο στη γελοιοποίηση ενός ανθρώπου αν αυτή αμείβεται; Δύσκολα ερωτήματα απαντώνται σε ένα άβολο αλλά εξαιρετικά αποτελεσματικό θρίλερ με μια σειρά προκλήσεων που μετατρέπουν ένα αθώο παιχνίδι σε άγρια βραδιά.
Suspiria
Λούκα Γκουαντανίνο, 2018
Απέραντο σκοτάδι στροβιλίζεται στο κέντρο μιας σχολής χορού διεθνούς φήμης. Κάποιοι θα υποταχθούν στον εφιάλτη. Άλλοι -επιτέλους- θα ξυπνήσουν. Εφιαλτικό και πολυσυζητημένο ριμέικ της κλασικής ταινίας τρόμου του Ντάριο Αρτζέντο από τον σκηνοθέτη του Να Με Φωνάζεις Με Τ’ Όνομά Σου, Λούκα Γκουαντανίνο, με τη Ντακότα Τζόνσον και την Τίλντα Σουίντον σε πολλαπλό ρόλο-μυστήριο.
Mom and Dad
Μπράιαν Τέιλορ, 2017
Η συνταγή «b-movie και μαινόμενος Νίκολας Κέιτζ» έχει δοκιμαστεί αρκετές φορές τα τελευταία χρόνια, αποτελώντας υλικό για εγγυημένη απενοχοποιημένη διασκέδαση. Πόσο μάλλον εδώ που συνοδεύεται από μια θεότρελη ιδέα, γονείς που λένε στα παιδιά τους «θα σε σφάξω» και κυριολεκτούν.
Οι Σελίδες του Τρόμου (The Babadook)
Τζένιφερ Κεντ, 2014
Το Babadook δεν μοιάζει με τις άλλες ταινίες του είδους του. Πολυσχιδείς χαρακτήρες, ζωηρή πλοκή με σκαμπανεβάσματα, συμβολισμός, νοήματα διφορούμενα. Αν αναζητάς τρόμο που να μην ακολουθεί την πεπατημένη, μην το χάσεις.
Το Κουκλόσπιτο του Τρόμου (Incident in a Ghostland)
Πασκάλ Λοζιέ, 2018
Το αληθινό κακό δεν πεθαίνει ποτέ. Ο σκηνοθέτης του θρυλικού Μάρτυρες, του θρίλερ που έγραψε ιστορία στον νέο γαλλικό τρόμο στοιχειώνοντας τους θεατές, επιστρέφει με μια ιστορία τρόμου που περνά από τη μια γενιά στην άλλη. Όταν δύο κόρες επανενώνονται στο σπίτι των εφιαλτών τους, 16 χρόνια μετά…
Μάντυ (Mandy)
Πάνος Κοσμάτος, 2018
Ο Νίκολας Κέιτζ στην ερμηνεία της ζωής του, σε ένα αιματοκυλισμένο απόκοσμο έπος γεμάτο πόνο, συναίσθημα, εκδίκηση και μέταλ. Σε σκηνοθεσία Πάνος Κοσμάτος και με πρεμιέρα στο Δεκαπενθήμερο των Σκηνοθετών στις Κάννες, είναι κάτι παραπάνω από απλό καλτ αριστούργημα.