Η αίθουσα τέχνης Art Zone 42, επί της Λεωφόρου Βασιλέως Κωνσταντίνου 42, εγκαινιάζει την ατομική έκθεση ζωγραφικής της …
Χριστίνας Λουίζας Βορλόου. Η δημιουργός χαρακτηρίζοντας τη νέα της δουλειά «Σεισάχθεια», προϊδεάζει για το σημαινόμενο των σχηματικών απεικονίσεων που παρουσιάζει.
Πρόκειται για το σχηματικό προσδιορισμό της αποτίναξης και απελευθέρωσης του συναισθηματικού κόσμου που αποστασιοποιείται από το φόβο και τον ψυχικό εγκλωβισμό.
Ωστόσο, η ίδια η καλλιτέχνης επικοινωνεί με το κοινό, δηλώνοντας ότι κάτι τέτοιο δεν είναι πάντα εφικτό καθώς άλλωστε «η απόλυτα αρμονική συναισθηματική κατάσταση είναι συχνά κουραστική και ανιαρή, η τελειότητα προκαλεί στασιμότητα, αδράνεια και καμία επιθυμία για δημιουργία». Εξ αυτών ορμώμενη μας εισάγει στον κόσμο της απεικονιστικής νόρμας, όπου αποκρυσταλλώνεται μια δυναμική ζωγραφική διεργασία, στην οποία ανιχνεύονται στοιχεία σύνθετου κυβισμού αλλά και φουτουρισμού.
ΜΗΝ ΧΑΣΕΙΣ!
Στο πλαίσιο αυτό, η θεματική ενότητα «Σεισάχθεια» εμφανίζει έναν ευρύτερο αναθεωρητισμό και επαναπροσδιορισμό της φόρμας, ο οποίος ωστόσο καταλήγει σε συγκεκριμένο σχηματικό προσδιορισμό των συναισθημάτων που συνοδεύουν την ευρύτερη κατάσταση της προσωπικής ελευθερίας.
Η δυναμικότητα των σχημάτων, η καθαρότητα των χρωμάτων αλλά και η βαθειά εσωτερικότητα που αυτά υποδηλώνουν και η αρμονική τους συνύπαρξη (χωρίς να κυριαρχεί συγκεκριμένο στοιχείο και χωρίς να υπονομεύει η μία νόρμα την άλλη) συμβολίζουν την ανθρώπινη ψυχοσύνθεση, όπως αυτή μεταπίπτει από το ένα συναίσθημα στο άλλο, έχοντας ως υπέρτατο στόχο τη μετάβαση στην ελευθερία.
Τα έργα της Χριστίνας Λουΐζας Βορλόου διαθέτουν μία καθαρά προσωπική εκφραστικότητα, μελετημένες αντιθέσεις θερμών και ψυχρών τόνων, είναι ενεργητικά και συχνά επιθετικά ενώ η απόλυτα αυθόρμητη έμπνευση και η τελείως προσωπική τεχνική και αίσθηση του χρώματος έχουν σαν αποτέλεσμα μια δυνατή ενότητα των συνθέσεων. Τα μορφολογικά στοιχεία με τα οποία η ζωγράφος επιτυγχάνει το σκοπό της δημιουργίας της είναι η δύναμη, η ειλικρίνεια και μια τεράστια χρωματική κλίμακα.
Η υποκειμενική ματιά του κάθε θεατή προσκαλείται να αποσαφηνίσει «κατά το δοκούν» το τελικό μήνυμα της καλλιτέχνιδος προς το κοινό και να επικοινωνήσει μαζί της.
Μαρία Τρακαδά
Ιστορικός Τέχνης