Χρήστος Τσενές: 20 χρόνια Φεστιβάλ Ναυπλίου

Το Φεστιβάλ Ναυπλίου κλείνει φέτος 20 σπουδαία χρόνια πολιτιστικής προσφοράς. Ο υπεύθυνος της διοργανώτριας εταιρείας ΦΟΡΜΙΓΞ, κ. Χρήστος Τσενές

Το Φεστιβάλ Ναυπλίου κλείνει φέτος 20 σπουδαία χρόνια πολιτιστικής προσφοράς. Ο υπεύθυνος της διοργανώτριας εταιρείας ΦΟΡΜΙΓΞ, κ. Χρήστος Τσενές μας μιλάει για το Φεστιβάλ και την πολύχρονη παρουσία του, υποσχόμενος πως το φεστιβάλ θα παραμείνει και θα γιορτάσει σίγουρα και την επέτειο των 25 χρόνων του!

CultureNow: Το Φεστιβάλ Ναυπλίου κλείνει φέτος 20 χρόνια παρουσίας στο πολιτιστικό τοπίο της χώρας, απολαμβάνοντας μάλιστα και διεθνή αναγνώριση. Ποιοι είναι οι παράγοντες που έκαναν το φεστιβάλ να παραμείνει τόσο δημοφιλές μέσα σε αυτά τα 20 χρόνια;

Χρήστος Τσενές: Το ξεκίνημα ενός φιλόδοξου φεστιβάλ, όπως είναι το φεστιβάλ Ναυπλίου, ήταν φυσικό να αντιμετωπίστεί με σκεπτικισμό από το κοινό, τους καλλιτέχνες και τον Τύπο, εξ’ αιτίας των πολλών αποτυχημένων προσπαθειών που προηγήθηκαν, όχι μόνο στο Ναύπλιο αλλά και σε όλη την Ελλάδα. Εμείς ξεκινήσαμε το Φεστιβάλ, μαζί με τον καλλιτεχνικό διευθυντή Γιάννη Βακαρέλη, με πολύ προσοχή και με χαμηλούς τόνους σε ότι αφορά στις προθέσεις μας, αλλά με διεθνείς προδιαγραφές σε ότι αφορά τις επιλογές των καλλιτεχνών και τις παροχές μας προς αυτούς. Ετσι καταφέραμε να χτίσουμε με τα χρόνια μια σχέση εμπιστοσύνης με το κοινό, που πλέον συμμερίζεται την όποια επιλογή του προσφέρουμε. Τα 20 χρόνια που συμπληρώνονται φέτος, περιέχουν πολύ υπομονή και πολλή επιμονή, και είναι ένα μικρό κατόρθωμα. Eίναι μετρημένοι στα δάχτυλα οι θεσμοί που κατάφεραν να επιβιώσουν τόσο πολύ στην Ελλάδα…

C. N.: Κοιτάζοντας προς το μέλλον πιστεύετε πως το Ναύπλιο θα συνεχίσει να υποστηρίζει για πολλά χρόνια ακόμα το φεστιβάλ; Είναι κάτι που μπορεί να συνεχίσει να υποστηρίζει δεδομένου της οικονομικής κρίσης που έχει επηρεάσει τόσο πολύ ιδιαίτερα τους δήμους;

Χ. Τ.: Θέλουμε να πιστεύουμε πως η φετινή χρονιά είναι η πιο δύσκολη. ‘Ολοι οι Δήμοι της χώρας και ανάμεσά τους ο Δήμος Ναυπλίου, βρίσκονται σε πορεία αναδιοργάνωσης εξ αιτίας των συνενώσεων, με αποτέλεσμα πολλές από τις θεσμικές αλλαγές που προβλέπονται να μην έχουν ακόμα ολοκληρωθεί, και έτσι να μην μπορεί κανείς να απευθυνθεί στον αρμόδιο φορέα. Αυτό γεννά πρακτικές δυσκολίες, που όμως από την ερχόμενη χρονιά δεν θα υφίστανται. Όταν ολοκληρωθούν οι αλλαγές αυτές, η επιλογή υποστήριξης των επιτυχημένων θεσμών είναι αυτονόητος. Από οικονομικής πλευράς σίγουρα θα υπάρξουν δύσκολα χρόνια, αλλά αυτή είναι η δική μας δουλειά: να προσφέρουμε το καλύτερο δυνατό με τα μέσα που διαθέτουμε την κάθε φορά.

C. N.: Κάνοντας ένα γρήγορο μικρό απολογισμό για τα 20 χρόνια του Φεστιβάλ Ναυπλίου, τι είναι αυτό που σας γεμίζει με ιδιαίτερη χαρά όταν το θυμάστε και τι είναι αυτό – αν υπάρχει κάτι- που θεωρείτε ότι θα μπορούσε να είχε γίνει διαφορετικά ώστε να φέρει ένα άλλο αποτέλεσμα;

Χ. Τ.: Με μεγάλη χαρά με γεμίζουν πολλές μικρές στιγμές, που είναι δύσκολο να περιγραφούν σε κάποιον που δεν γνωρίζει την ατμόσφαιρα των εκδηλώσεων στο Ναύπλιο. Τίποτα δεν νομίζω πως θα μπορούσε να είχε γίνει διαφορετικά. Ακόμα και τα λάθη, που είναι αναπόφευκτα, οδήγησαν σε συμπεράσματα, προτάσεις και λύσεις που κάνουν το Φεστιβάλ Ναυπλίου αυτό που είναι σήμερα.

C. N.: Οι συναυλίες του, που πραγματοποιούνται στο πλαίσιο του φεστιβάλ έχουν συμβολικό εισιτήριο, σε σχέση ιδιαίτερα με τα ονόματα που έχει φιλοξενήσει το φεστιβάλ τόσα χρόνια. Πιστεύετε πώς είναι ένα σημαντικός παράγοντας η τιμή του εισιτηρίου για να προσελκύσει κόσμο το φεστιβάλ, κάτι που του εξασφαλίζει την μακροβιότητα;

Χ. Τ.: Η κλασική μουσική, σε διεθνές επίπεδο, είναι μια ιδιαίτερη περίπτωση, που κατά κανόνα στοιχίζει δυσανάλογα σε σχέση με τα προσδοκώμενα έσοδα που προέρχονται από τα εισιτήρια. Αυτό δημιουργεί μια σχέση ισορροπίας που από την αρχή πρέπει να καλυφθεί από άλλες πηγές, όπως οι κρατικές και ιδιωτικές χορηγίες. Το φεστιβάλ Ναυπλίου μέσω των εισιτηρίων καλύπτει μόνο κάποιες μικρές καθημερινές ανάγκες που δεν θα μπορούσαν να καλυφθούν αλλιώς. Το αποτέλεσμα είναι το φιλόμουσο κοινό να έχει την ευκαιρία να παρακολουθήσει μερικά από τα μεγαλύτερα ονόματα της διεθνούς μουσικής σκηνής με πολύ χαμηλό εισιτήριο. Το φτηνό εισιτήριο δεν παίζει πολύ μεγάλο ρόλο στην προσέλκυση των συνειδητοποιημένων ακροατών αλλά στο να προσελκύσει περιστασιακούς ακροατές που δεν είναι φανατικοί της κλασικής μουσικής και νεανικό κοινό που είναι μία από τις επιτυχίες του Φεστιβάλ.

C. N.: Ποιο είναι το ιδιαίτερο χαρακτηριστικό του φετινού φεστιβάλ; Και τι να περιμένουμε για το κλείσιμο της φετινής διοργάνωσης; Θα έχει κάποιο εορταστικό χαρακτήρα για τα 20 χρόνια;

Χ. Τ.: Στην αρχή είχαμε συζητήσει με τον Γιάννη Βακαρέλη πολλές ιδέες που θα τόνιζαν τον επετειακό χαρακτήρα του φετινού 20ου φεστιβάλ. Όταν συνειδητοποιήσαμε τα οικονομικά μέσα που είχαμε στα χέρια μας για το φετινό χρόνο, προτιμήσαμε να τα διαθέσουμε σε σχήματα και καλλιτέχνες, ώστε να μπορέσουμε να κρατήσουμε το επίπεδο του καλλιτεχνικού προγραμματισμού και τα βασικά χαρακτηριστικά του σχεδιασμού, όπως το δεκαήμερο των εκδηλώσεων, τις παράλληλες εκδηλώσεις κ.ο.κ. Σας υποσχόμαστε όμως πολλές εκπλήξεις στην επόμενη επέτειο των 25 χρόνων το 2016, οπότε και πιστεύουμε πως τα προβλήματα θα έχουν μείνει πίσω!

x
Το CultureNow.gr χρησιμοποιεί cookies για την καλύτερη πλοήγηση στο site. Συμφωνώ