Το Ίδρυμα Μιχάλης Κακογιάννης παρουσιάζει το έργο του Pierre Notte:  «Χριστούγεννα, που να πάρει! Η γιαγιά…

είναι κάτω από το τραπέζι» από την Παρασκευή 22 Μαρτίου έως την Κυριακή 28 Απριλίου 2013 κάθε Παρασκευή και Σάββατο στις 21:30 και Κυριακή στις 20:30.

Mία μικρή οικογενειακή ομάδα υπό διάλυση. Είναι πέντε, και έχουν βαρεθεί το οικογενειακό τελετουργικό το οποίο και ακολουθούν ευλαβικά από τα Χριστούγεννα και την Πρωτοχρονιά μέχρι τις μουσικές συγκεντρώσεις και το συζυγικό σεξ. Βρίσκονται στα πρόθυρα της μοιραίας πτώσης, της απογοήτευσης, της ζωώδους σύγκρουσης. Είναι Χριστούγεννα, αλλά αυτά τα Χριστούγεννα η γιαγιά εξαφανίζεται. Την ξαναβρίσκουνε: ήταν κάτω από το τραπέζι.

Το έργο του Γάλλου Pierre Notte: Χριστούγεννα, που να πάρει! Η γιαγιά είναι κάτω από το τραπέζι, γράφτηκε το 2011 και παρουσιάζεται για πρώτη φορά στην Ελλάδα. Το Μάιο του 2012 ο Ηλίας Κουντής προετοίμασε και παρουσίασε αποσπάσματα του έργου στο Γαλλικό Ινστιτούτο στο πλαίσιο του φόρουμ  σύγχρονου θεάτρου, με την παρουσία του ίδιου του συγγραφέα, ο οποίος  και συνομίλησε με τον σκηνοθέτη και το κοινό.

Ο Pierre Notte είναι συγγραφέας, συνθέτης, σκηνοθέτης και ηθοποιός. Έργα του παρουσιάζονται σε πολλές χώρες, ειδικότερα στην Ιαπωνία και τις Ηνωμένες Πολιτείες. Έχει εκδώσει ποιητικές και φωτογραφικές συλλογές, καθώς και μυθιστορήματα όπως τα La Chanson de Madame Rosenfelt (1993) και La Nuit irrésolue (1998). Το 2006 διορίστηκε Γενικός γραμματέας της Comédie-Française από την οποία αποχώρησε το 2009 για να γίνει ειδικός συνεργάτης, συγγραφέας και σύμβουλος του Theatre du Rond-Point. Δημοσιογράφος στα έντυπα Le Nouvel Observateur, l’Evénement du Jeudi, Paris-Photο καθώς επίσης και στο περιοδικό Théâtres, συντονίζει παράλληλα σχολικά εργαστήρια γραφής για μαθητές. Ο Pierre Notte απέσπασε το Βραβείο Molière du Théâtre prive το 2006 και υπήρξεδύο φορές υποψήφιος για το Βραβείο Molière στην κατηγορία Γαλλόφωνοι Συγγραφείς.

Τον Ιανουάριο 2013 ανέβηκαν δύο του έργα στο ιστορικό θέατρο Rond Point,  στο Παρίσι.

Το θέατρο του Pierre Notte  ξαφνιάζει. Για τον μπαρόκ ποιητή, όλα μιλάνε, όλα είναι μουσική: ένα ρέκβιεμ. Η γραφή του είναι παιχνιδιάρα και μαγευτική: ποίηση, τρέλα, λυρισμός συγκρούονται. Η αιχμηρή πένα του διερευνά τα τελευταία οικογενειακά  πάθη, τα απομεινάρια των κοινωνικών θεσμών.

Στο Χριστούγεννα, που να πάρει! Η γιαγιά είναι κάτω από το τραπέζι ο καταιγιστικός ρυθμός των διαλόγων εναλλάσσεται με τραγούδια που αντανακλούν τον ψυχισμό των ηρώων και λειτουργούν σα μια ανάσα κατά τη διάρκεια της  ελεύθερης πτώσης τους στην άβυσσο των διαπροσωπικών σχέσεων.

Η παράσταση πραγματοποιείται με την υποστήριξη του Γαλλικού Ινστιτούτου.
Η μετάφραση του έργου έγινε με επιχορήγηση του Fondation Beaumarchais-SACD.

Συντελεστές

Μετάφραση: Ιωάννα Μαμακούκα
Σκηνοθεσία: Ηλίας Κουντής
Μουσική: Κίμων Μαραγκουδάκης
Φωτισμοί:  Κατερίνα Μαραγκουδάκη

Ερμηνεύουν:
Στέβη Φόρτωμα, Ανδρέας Κουτσουρέλης, Νίκος Παντελίδης, Γιώργος Ντούσης, Χριστίνα ΖήκουΠαραγωγή: Εταιρεία Θεάτρου ΛΕΞΕΙΣ

Ηλίας Κουντής 

Γεννήθηκε στην Αθήνα το 1960. Σπούδασε Νομικά στο Πανεπιστήμιο Αθηνών. Απόφοιτος της Δραματικής Σχολής του Πειραϊκού Συνδέσμου. Παρακολούθησε μαθήματα θεάτρου στο Γαλλικό Ινστιτούτο Αθηνών, όπου και διηύθυνε το Θεατρικό Εργαστήρι (1987-1990). Υπότροφος της Γαλλικής Κυβέρνησης, εργάστηκε στο Θέατρο Bobigny στο Παρίσι και στο Φεστιβάλ της Αβινιόν.

Εργάστηκε ως υπεύθυνος θεατρικού παιχνιδιού στο Ελληνογαλλικό Λύκειο Αγίας Παρασκευής (1987-1990). Δίδαξε Θέατρο σε επιμορφωτικά σεμινάρια του Υπουργείου Παιδείας (1996-1997), καθώς και σε σεμινάρια επιμόρφωσης καθηγητών Μέσης Εκπαίδευσης με θέμα “Δραματοποίηση Ελληνικής Λογοτεχνίας” (1998-1999). Διδάσκει στην Ανώτερη Δραματική Σχολή «ΙΑΣΜΟΣ» και στο Σύγχρονο Θέατρο Βασίλης Διαμαντόπουλος, καθώς και στην Ανώτερη Δραματική Σχολή ΠΡΩΤΗ ΠΡΑΞΗ. Διευθύνει το τμήμα μουσικού θεάτρου στο ΩΔΕΙΟ Ν.ΜΑΝΤΖΑΡΟΣ.

Ως ηθοποιός έπαιξε στις ακόλουθες θεατρικές παραστάσεις:

“Σκλαβί” της Ξ. Καλογεροπούλου (Δ.Η.Π.Ε.Θ.Ε. Καλαμάτας),
“Καραγκιόζης Μιούζικαλ” (Κρατική Ορχήστρα Ελληνικής Μουσικής),
“Σωκράτης και οι σκιές του” (Διεθνής Συνάντηση Αρχαίου Δράματος Δελφών),
“Καμίνο Ρεάλ” του Τ. Ουίλιαμς (Εθνικό Θέατρο),
“Φτωχοί και Άγιοι” του Α. Παπαδιαμάντη (Δ.Η.Π.Ε.Θ.Ε. Καβάλας),
“Απόπειρες ζωής” του Μ. Κριμπ (Εθνικό Θέατρο),
“Θραύσματα” του Δ. Δημητριάδη (Λήδρα),
“Οιδίπους επί Κολωνώ” του Σοφοκλή (Φεστιβάλ Avignon).
“Οιδίπους Τύραννος” του Σοφοκλή (Θέατρο Αθήναιον),
“Μέχρι το φάρο” της Β. Γουλφ (Χοροθέατρο Σ. Σπυράτου),
“Αγαμέμνων” του Αισχύλου (Χορικά Ζ. Νικολούδη),
“Ιχνευτές” του Σοφοκλή,
“Hamlet-machine” του Χ. Μύλερ (Studio Ιλίσια)
“Θησέας ή κούρος” του Ν. Καζαντζάκη (Προσκήνιο Α. Σολωμού),
“Παρέλαση” της Λ. Αναγνωστάκη (Επιφάνεια),
“Νύχτα των δολοφόνων” του Τριανά (Γαλλικό Ινστιτούτο Αθηνών),
“Fando et Lys” του Αραμπάλ,

Ως βοηθός σκηνοθέτη εργάστηκε στις ακόλουθες θεατρικές παραστάσεις:
“Η Κρήτη και η μουσική της” (Μέγαρο Μουσικής Αθηνών),
“Απόπειρες ζωής” του Μ. Κριμπ,
“Κονσέρτο Τζίλι” του Τ. Μέρφυ,
“Quand elle dansait”, του M. Sherman
“Οιδίπους επί Κολωνώ” του Σοφοκλή,
“Κλίμαξ” του Ζ. Ζενέ,

Ως ηθοποιός έπαιξε στις ακόλουθες κινηματογραφικές ταινίες:
“Σταγόνα στον ωκεανό” της Ε. Αλεξανδράκη
“Η φανέλα με το εννιά” του Π. Βούλγαρη,
“Βίος και Πολιτεία” του Ν. Περάκη,

Σκηνοθέτησε  τις ακόλουθες θεατρικές παραστάσεις:
‘’Διδώ και Αινείας’’ όπερα του Χ. Πέρσελ Δημοτικό Θέατρο Κορίνθου, ‘’Μελέτη για το έργο των B.Brecht-K.Weill’’ Ωδείο Ν. Μάντζαρος  Μεγάλη Μουσική Βιβλιοθήκη Λ. Βουδούρη Μέγαρο Μουσικής Αθηνών  ‘’Νυχτερίδα’’ οπερέτα του Γ. Στράους Ωδείο Ν. Μάντζαρος
“2 Δωμάτια” από το έργο Δωμάτια του Ph. Minyana (Fringe Festival, Τεχνόπολις- 2009)
“Έμοιαζε οι Δρόμοι σα να τρέχαν” της Ε. Ντίκινσον (Θέατρο της Άνοιξης, Ροές)
“Τότες πού” του Σ. Μπέκετ (Θέατρο Σφενδόνη- Φεστιβάλ Μπέκετ),
“Πρόσκληση σε ταξίδι” του Ch. Beaudelaire- μουσικό Θέαμα με αφηγητή, πιανίστα, μέτζο σοπράνο (Θέατρο Χυτήριο),
“Η Ιστορία του Στρατιώτη” του Ι. Στραβίνσκι (Γαλλικό Ινστιτούτο Αθηνών),
“Χώμα στη μπανιέρα” του Φ. Καστρή (Θέατρο Οδού Παραμυθίας)- υποψηφιότητα του καλύτερου νεοελληνικού έργου για το βραβείο “Κάρολος Κουν”,
“Οι Πολεμιστές” του P. Minyana (Πειραματική Σκηνή του Εθνικού Θεάτρου-2000), “Θραύσματα” των Δ. Δημητριάδη J.C. Bailly (Θέατρο Λήδρα),
“Από γραφή” του Ph. Minyana (Γαλλικό Ινστιτούτο Αθηνών),
“Αντιγόνη ή η επιλογή” της Μ. Γιουρσενάρ ιΣΤ’  Διεθνής Συνάντηση Αρχαίου Δράματος Δελφών- 1990),
“de si tenders liens” της I. Bellon (Γαλλικό Ινστιτούτο Αθηνών-1989)