Ένα χρόνο μετά το θάνατό του το Studio new star art cinema, τιμά έναν από τους αγαπημένους του δημιουργούς προβάλλοντας σε ένα μαραθώνιο ταινιών, 10 από τις κορυφαίες ταινίες του, από την Παρασκευή 1/12/2023 στις 18:00 έως και το Σάββατο 2/12/2023 στις 18:00.

Για 24 ώρες Ζαν-Λυκ Γκοντάρ (Jean-Luc Godard)!

«Η τέχνη μας ελκύει, αποκαλύπτοντας τον πιο μυστικό μας εαυτό» – Γκοντάρ

Το πρόγραμμα του αφιερώματος

Παρασκευή 1 Δεκεμβρίου

18:00 – 20:00 | ΟΛΑ ΠΑΝΕ ΚΑΛΑ

20:00 – 22:00 | Η ΚΙΝΕΖΑ

22:00 – 00:00 | WEEKEND

Η ΚΙΝΕΖΑ

Σάββατο 2 Δεκεμβρίου

00:01 – 06:00 | ΙΣΤΟΡΙΑ (ΕΣ) ΤΟΥ ΣΙΝΕΜΑ

06:00 – 08:00 | ΜΙΑ ΠΑΝΤΡΕΜΕΝΗ ΓΥΝΑΙΚΑ

08:00 – 10:00 | ΠΑΘΟΣ

10:00- 12:00 | ΧΑΙΡΕ ΜΑΡΙΑ

12:00 – 14:00 | ΕΠΙΛΕΓΜΕΝΕΣ ΣΤΙΓΜΕΣ ΑΠΟ ΤΗΝ ΙΣΤΟΡΙΑ(ΕΣ) ΤΟΥ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΥ

14:00 – 16:00 | ΜΙΑ ΞΕΧΩΡΙΣΤΗ ΣΥΜΜΟΡΙΑ

16:00 – 18:00 | ΠΕΡΙΦΡΟΝΗΣΗ

ΠΑΘΟΣ

Περισσότερες πληροφορίες για τις ταινίες

ΟΛΑ ΠΑΝΕ ΚΑΛΑ

Τέσσερα χρόνια έχουν περάσει από την καταστολή του Μάη του’ 68 στη Γαλλία. Ο στρατηγός Ντε Γκολ έχει καταστείλει την «επανάσταση» και, υπό την προεδρία του διαδόχου του Ζορζ Πομπιντού, όλα δείχνουν πλέον να είναι υπό έλεγχο… Όλα, φαινομενικά τουλάχιστον, «πάνε καλά», σύμφωνα με τις επιθυμίες και τις επιταγές της καθεστηκυίας τάξης. Κι εκεί, μέσα στη φαινομενική «κοινωνική νηνεμία», οι εργάτες ενός εργοστασίου αλλαντικών ξεσηκώνονται, κηρύσσουν απεργία και το καταλαμβάνουν. Η κοινωνική «τάξη και ασφάλεια» ξάφνου απειλούνται και έρχονται στο μυαλό όλων εικόνες που ήταν καθημερινές πριν από μία τετραετία. Ωστόσο, τίποτα δεν είναι το ίδιο… Οι σχέσεις μεταξύ των ανθρώπων έχουν αλλάξει. Μία απεργός τηλεφωνεί στο σπίτι της και λέει στο σύζυγό της να προσέχει τα παιδιά. Ένα μέλος του Κομμουνιστικού Κόμματος μοιράζει φυλλάδια στο σούπερ μάρκετ και οι νέοι δεν του δίνουν την παραμικρή σημασία…

Η ΚΙΝΕΖΑ

Πέντε νέοι αποφασίζουν να ζήσουν σύμφωνα με τη μαρξιστική θεωρία μέσα σε ένα διαμέρισμα. Η Βερονίκ μελετάει φιλοσοφία, ο Γκιγιόμ είναι ηθοποιός, ο Ανρί εργάζεται στο Ινστιτούτο Οικονομικών Μελετών, ο Κιρίλοφ είναι ζωγράφος και η Ιβόν αντιπροσωπεύει την αγροτική τάξη. Ηρθε στο Παρίσι για να δουλέψει και κατέληξε πόρνη. Η Βερονίκ προτείνει να δολοφονήσουν ένα προβεβλημένο πρόσωπο. Ολοι συμφωνούν εκτός του Ανρί, που υπερασπίζεται τη συνύπαρξη με την αστική τάξη. Εκδιώκεται από την ομάδα για ρεβιζιονισμό. Ο Κιρίλοφ επιμένει νευρωτικά να αναλάβει τη δολοφονία και κατόπιν αυτοκτονεί.

WEEKEND

Μέσα από το εφιαλτικό σαββατοκύριακο που περνά ένα ζευγάρι πλήρως αλλοτριωμένων αστών, κατά το ταξίδι του από το Παρίσι στους αιματοβαμμένους δρόμους της γαλλικής επαρχίας, ο Γκοντάρ απλώνει τη συντριβή και την κατάρρευση του δυτικού πολιτισμού. Η ταινία εξελίσσεται μέσα σε ένα πολιτικά φορτισμένο, δηλητηριωδώς αστείο και αποκαλυπτικό πανόραμα χάους και τρόμου, το οποίο παίζει αλλεπάλληλα με τις συμβάσεις του κινηματογραφικού μέσου, με τις ανοχές του κοινού, αλλά και με τον ίδιο του τον εαυτό.

ΙΣΤΟΡΙΑ (ΕΣ) ΤΟΥ ΣΙΝΕΜΑ

Το μνημειώδες έργο του Ζαν-Λικ Γκοντάρ αποτελείται από 8 ταινίες μικρού μήκους για την ιστορία του κινηματογράφου και τη σχέση της με τον 20ό αιώνα.

ΜΙΑ ΠΑΝΤΡΕΜΕΝΗ ΓΥΝΑΙΚΑ

Η 20χρονη Σαρλότ, που υποδύεται η Μάτσα Μέριλ,  είναι παντρεμένη αλλά ασφυκτιώντας σε ένα βαλτωμένο γάμο, διατηρεί ερωτική σχέση με έναν νεαρό ηθοποιό. Ο προσγειωμένος, μεσήλικας σύζυγός της, ο Πιερ (Φιλίπ Λερόι), παρά το γεγονός ότι η σχέση του με τη Σαρλότ έχει βαλτώσει, επιμένει να κάνει μαζί της παιδί. Οι βάσιμες υποψίες του ότι τον απατά, τους εξωθούν σε συχνούς καβγάδες και δεν διστάζει να προσλάβει ένα ντετέκτιβ να την παρακολουθεί.

ΠΑΘΟΣ

Σ’ ένα ελβετικό χωριό, ένα κινηματογραφικό συνεργείο γυρίζει μια ταινία, με θέμα τους πίνακες κλασικών ζωγράφων, με σκηνοθέτη έναν Πολωνό, τον Τζέρζι. Η ξαφνική ματαίωση της ταινίας δίνει την ευκαιρία στον Τζέρζι να γνωρίσει δύο γυναίκες, τη Χάνα και την Ιζαμπέλ. Η ιδεολογική μάχη της Ιζαμπέλ τον ευαισθητοποιεί. Η ομορφιά της Χάνα τον γοητεύει. Την εικόνα συμπληρώνει ο Γκούλα, πρώην αφεντικό της Ιζαμπέλ και άντρας της Χάνα, ο οποίος αγνοεί τα ερωτικά παιχνίδια της γυναίκας του.

ΧΑΙΡΕ ΜΑΡΙΑ

Μια σύγχρονη μεταφορά της ιστορίας της Παρθένου Μαρίας και του Ιωσήφ, της σύλληψης και της γέννησης, όπου η Μαρία είναι μια νέα και χαριτωμένη εργαζόμενη και ο Ιωσήφ ένας νέος που δουλεύει σε βενζινάδικο.

ΕΠΙΛΕΓΜΕΝΕΣ ΣΤΙΓΜΕΣ ΑΠΟ ΤΗΝ ΙΣΤΟΡΙΑ(ΕΣ) ΤΟΥ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΥ

Η επαναδιασκευασμένη εκδοχή του πεντάωρου επικού κινηματογραφικού δοκιμίου του Γκοντάρ, σε 80 συναρπαστικά λεπτά.

ΜΙΑ ΞΕΧΩΡΙΣΤΗ ΣΥΜΜΟΡΙΑ

Μια νεαρή γυναίκα, η Οντίλ, ζει με την εύπορη θεία της στο Παρίσι. Στο πανεπιστήμιο που φοιτά, συναντά τον Φρανς και τον Άρθουρ, 2 γοητευτικούς νεαρούς που συνεχώς φλερτάρουν μαζί της, και εκείνη τους αποκαλύπτει πως υπάρχει ένα μεγάλο ποσό, κρυμμένο στο σπίτι. Έτσι λοιπόν αυτή η απίθανη «συμμορία» αποφασίζει να κλέψει τα χρήματα, και να το σκάσει με προορισμό την περιπέτεια.

ΠΕΡΙΦΡΟΝΗΣΗ

Ο Αμερικανός παραγωγός Τζέρεμι Πρόκος (Τζακ Πάλανς) προσλαμβάνει τον γνωστό Αυστριακό σκηνοθέτη Φριτς Λανγκ (υποδύεται τον εαυτό του στην ταινία) προκειμένου να μεταφέρει στον κινηματογράφο την Οδύσσεια του Ομήρου. Δυσαρεστημένος με την «καλλιτεχνική» προσέγγιση που ακολουθεί ο σκηνοθέτης, προσλαμβάνει τον Πωλ Ζαβάλ (Μισέλ Πικολί), συγγραφέα αστυνομικών ιστοριών και θεατρικών έργων, για να επεξεργαστεί το σενάριο. Η σύγκρουση μεταξύ καλλιτεχνικής έκφρασης και εμπορικής απήχησης ακολουθεί μια παράλληλη πορεία με την προοδευτική αποξένωση του Πωλ από τη σύζυγο του Καμίλ (Μπριζίτ Μπαρντό) η οποία φαίνεται να ξεκινά από τη στιγμή που ο Πωλ αφήνει την Καμίλ μόνη με τον εκατομμυριούχο παραγωγό.