Διάλογοι µε τον Χρόνο: Η έκθεση του Κρις Γιανάκου στο Αρχαιολογικό Μουσείο του Πόρου

Το Διεθνές Συµβούλιο Μουσείων (ICOM) προκειμένου να αναδείξει τον ρόλο των Μουσείων στη σύγχρονη κοινωνία καθιέρωσε από το 1977 τη 18η Μαΐου ως Διεθνή Ηµέρα Μουσείων.

Το Διεθνές Συµβούλιο Μουσείων (ICOM) προκειμένου να αναδείξει τον ρόλο των Μουσείων στη σύγχρονη κοινωνία καθιέρωσε από το 1977 τη 18η Μαΐου ως Διεθνή Ηµέρα Μουσείων.

Στο πλαίσιο των εκδηλώσεων του Υ.ΠΑΙ.Θ.Π.Α. για τον εορτασµό της Διεθνούς Ηµέρας Μουσείων µε θέµα «Μουσεία (Μνήµη + Δηµιουργικότητα) = Κοινωνική Αλλαγή», η ΚΣΤ΄ Εφορεία Προϊστορικών και Κλασικών Αρχαιοτήτων, υπό τη διεύθυνση της κ. Στέλλας Χρυσουλάκη, σε συνεργασία µε την Gallery CITRONNE θα φιλοξενήσει στο Αρχαιολογικό Μουσειο Πόρου την έκθεση έργων του Κρις Γιανάκου «ΔΙΑΛΟΓΟΙ ΜΕ ΤΟΝ ΧΡΟΝΟ».

 

Τα σύγχρονα έργα τέχνης θα παρουσιασθούν στην αίθουσα του ισογείου της µόνιµης έκθεσης του Μουσείου, η οποία περιλαµβάνει επιγραφές, γλυπτά και αρχιτεκτονικά εκθέµατα. Με τον τόπο αυτό επιχειρείται η «συνοµιλία» των τρισδιάστατων αρχαίων έργων που είναι ελεύθερα τοποθετηµένα στον χώρο, µε τις δισδιάστατες παρεµβάσεις του καλλιτέχνη, ο οποίος εµπνέεται από τη δυναµική της αρχαίας φόρµας επαναπροσδιορίζοντας τον τρόπο θέασής της.

Ο εικαστικός Κρις Γιανάκος ζει και εργάζεται στην Νέα Υόρκη. Από την δεκαετία του ’60 έχει έντονη παρουσία στην αµερικανική avant garde. Τα έργα του βρίσκονται στις συλλογές πολλών µουσείων ανά τον κόσµο. Η έκθεση στον Πόρο περιλαµβάνει δεκαπέντε πίνακες σε mylar και περγαµηνή, καθώς και collage και τροποποιήσεις σε εκτυπώσεις και φωτογραφίες. Τα εκτιθέµενα έργα επελέγησαν από τις τελευταίες τρεις δεκαετίες. Νίκη της Σαµοθράκης (Κόκκινη Γραµµή), 2013, Λάδι σε φωτογραφία, 37X29

Ο Γιανάκος έλκεται από τον διαχρονικό χαρακτήρα της αρχαίας τέχνης, τις γεωµετρικές φόρµες και τις κλασικές αναλογίες. Από τις αρχές της δεκαετίας του ’90, άρχισε να εργάζεται χρησιµοποιώντας φωτογραφίες από αρχαιολογικούς χώρους και αρχαία έργα τέχνης, τις οποίες τροποποιεί, επιθέτοντας γεωµετρικά σχήµατα, προτείνοντας νέες αναγνώσεις. Ο καλλιτέχνης χρησιµοποιεί ελεύθερα διάφορα µέσα. Διαλέγεται διαρκώς µε τα έργα του: τα δύο διαστάσεων, τα γλυπτά και τις εγκαταστάσεις.

Τα γεωµετρικά σχήµατα που «επιβάλλονται» και «παρεµβαίνουν» στο αρχιτεκτονικό και αστικό περιβάλλον των εγκαταστάσεων αντιστοιχούν στο γεωµετρικό λεξιλόγιο του υπόλοιπου εικαστικού έργου του καλλιτέχνη. Η πρόσφατη εργασία του περιστρέφεται γύρω από την αρχιτεκτονική: η σχηµατική, πολιτισµική και πνευµατική όψη και διάσταση του χώρου. Πρόκειται για την εννοιολογική εξέλιξη των ιδεών του καλλιτέχνη από την δεκαετία του ’80 έως σήµερα.

Τα εγκαίνια της έκθεσης θα γίνουν το Σάββατο 18 Μαΐου 2013 στις 20.00 και η έκθεση θα διαρκέσει έως τις 30 Ιουνίου 2013.


Οργάνωση

ΚΣΤ΄ Εφορεία Προϊστορικών και Κλασικών Αρχαιοτήτων – Γκαλερί CITRONNE

Επιµέλεια έκθεσης

Μαρία Γιαννοπούλου, αρχαιολόγος της ΚΣΤ΄ ΕΠΚΑ

Τατιάνα Σπινάρη, Δρ. της Ιστορίας της Τέχνης – Διευθύντρια της Gallery CITRONNE

 

Το Αρχαιολογικό Μουσείο Πόρου

Ιστορία / Εκθέµατα Το Αρχαιολογικό Μουσείο του Πόρου κτίσθηκε κατά τη διετία 1967-1968 στη θέση της παλαιάς οικίας του Αλέξανδρου Κορυζή (Πρωθυπουργού της Ελλάδας το 1941), η οποία δωρήθηκε από τους κληρονόµους του στο Ελληνικό Δηµόσιο για τον σκοπό αυτό. Στο Μουσείο υπάρχουν δύο αίθουσες έκθεσης, µία στο ισόγειο και µία στον όροφο του κτηρίου, που φιλοξενούν εκθέµατα από όλη την περιοχή της Τροιζηνίας (Πόρο, Γαλατά, Τροιζήνα, Μέθανα), καθώς και ορισµένα ευρήµατα από παλαιότερες ανασκαφές στην Ερµιόνη. 3

Η έκθεση του ισογείου περιλαµβάνει επιγραφές, γλυπτά και αρχιτεκτονικά µέλη από την Καλαύρεια (Πόρος), την Τροιζήνα και τα Μέθανα. Στον προθάλαµο της αίθουσας εκτίθεται ένα µεγάλο ανάγλυφο µε παράσταση σκύλου, λαξευµένο σε ογκώδη λιθόπλινθο µε αναθυρώσεις που δείχνουν ότι ήταν ενσωµατωµένο σε αρχαίο οικοδόµηµα. Στα γλυπτά εκθέµατα συγκαταλέγονται δύο αγαλµατίδια, ένα γυµνό αγόρι και µια γυναίκα µε χιτώνα και ι µάτιο, από την Τροιζήνα, καθώς και επιτύµβιες στήλες των κλασικών και των ρωµαϊκών χρόνων από την Τροιζήνα και την Καλαύρεια.

Ανάµεσα στις τελευταίες ξεχωρίζει ένα αξιόλογο επιτύµβιο ανάγλυφο µε υπερφυσικού µεγέθους παράσταση γυναίκας, που φοράει αργείο πέπλο και ιµάτιο. Τα αρχιτεκτονικά µέλη αντιπροσωπεύονται από µια σειρά κιονοκράνων δωρικού, ιωνικού και κορινθιακού τύπου, που δείχνουν στον επισκέπτη την εξέλιξη των αρχιτεκτονικών ρυθµών από τον 6ο αι. π.Χ. έως τους πρωτοβυζαντινούς χρόνους. Επίσης υπάρχουν δείγµατα από πήλινα αρχιτεκτονικά µέλη που προέρχονται από την κεράµωση των κτηρίων του ιερού του Ποσειδώνος στην Καλαύρεια, από την αρχαία Τροιζήνα και από τα Μέθανα. Στον µικρό χώρο πριν από το κλιµακοστάσιο του ορόφου εκτίθεται ένα µαρµάρινο πόδι από υπερφυσικού µεγέθους ανδριάντα των ρωµαϊκών χρόνων (πιθανώς αυτοκρατορικό πορτραίτο), που ήταν το πρώτο απόκτηµα της Αρχαιολογικής Συλλογής του Πόρου. Στην αίθουσα του ορόφου εκτίθενται κυρίως κεραµικά και χάλκινα ευρήµατα από την ευρύτερη περιοχή της Τροιζηνίας. Στα εκθέµατα της προϊστορικής περιόδου συγκαταλέγονται τα πρωτοελλαδικά ευρήµατα από τις ανασκαφικές έρευνες στον Κάβο Βασίλη του Πόρου, τα ευρήµατα από τη µεσοελλαδική ακρόπολη και τους µυκηναϊκούς θολωτούς τάφους της Μαγούλας του Γαλατά, τα

κτερίσµατα από τους θαλαµοειδείς τάφους της Απάθειας του Γαλατά, τα πολυάριθµα ειδώλια από το µυκηναϊκό ιερό στον Άγιο Κωνσταντίνο των Μεθάνων και τα ευρήµατα από τη βραχονησίδα Μόδι. Τα εκθέµατα των ιστορικών χρόνων περιλαµβάνουν ευρήµατα από την αρχαία Καλαύρεια, µεταξύ των οποίων και ένα µαρµάρινο αγαλµάτιο του Ασκληπιού, καθώς και διάφορα κτερίσµατα (αγγεία, ειδώλια, χάλκινα αντικείµενα κλπ.) από τα νεκροταφεία της Τροιζήνας, των Μεθάνων και της Ερµιόνης, τα οποία εκτείνονται χρονικά από την πρωτογεωµετρικούς έως τους βυζαντινούς χρόνους.

x
Το CultureNow.gr χρησιμοποιεί cookies για την καλύτερη πλοήγηση στο site. Συμφωνώ